Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinė, prie kurios bus prišvartuotas rudenį į Klaipėdą atplauksiantis Lietuvai statytas SGD laivas-saugykla „Independence“, jau įgyja realius kontūrus ir jos technologiškai sudėtingi statybos darbai sparčiai juda pabaigos link.
Nepertraukiamai betonavo 10 val.
Prieš savaitę buvo baigtas vienas technologiškai sudėtingų SGD terminalo krantinės statybų etapas – aptarnavimo platformos pagrindinio denginio, įrengto ant plieninių polių, betonavimo darbai.
Šiame etape buvo taikoma nepertraukiamo betonavimo technologija. Tiekiant keliais keltais, per 10 valandų krantinės statybos darbų rangovas – Latvijos bendrovė BMGS išliejo 360 kubinių metrų betono. Pagrindinis platformos denginys remiasi ant 24 anksčiau išbetonuotų polių.
Taikant šią betonavimo technologiją, buvo užtikrintos iš betono mazgo tiekiamos statybinės medžiagos mechaninės savybės ir kietėjimo sąlygos.
30 metrų ilgio ir 24 metrų pločio aptarnavimo platformoje bus sumontuota energijos gamybai reikalinga įranga, priešgaisriniai apsaugos siurbliai ir technologinės įrangos valdymo skydas. Prie aptarnavimo krantinės taip pat bus įrengta prieplauka SGD terminalą aptarnaujantiems laivams.
Pasak SGD terminalo projektą įgyvendinančios bendrovės „Klaipėdos nafta“ specialistų, kompleksinis statybos darbų ir logistikos koordinavimas padėjo sėkmingai baigti svarbų krantinės statybos darbų etapą.
Švartuos iš rytinės pusės
Tokia pati nepertraukiamo betonavimo technologija bus taikoma ir betonuojant aukšto slėgio dujų platformos denginį. Šiuos darbus planuojama baigti artimiausiu metu. Aukšto slėgio dujų platforma remiasi ant 20 polių.
Ji bus stačiakampio formos – 24 metrų ilgio ir 30 metrų pločio. Jos matmenys apskaičiuoti taip, kad ant jos tilptų įranga, reikalinga dujų transportavimui iš plaukiojančios saugyklos su dujinimo įrenginiu ir metalinė konstrukcija aptarnavimo baržos prisišvartavimui.
Aukšto slėgio dujų platformoje bus įrengtos dvi aukšto slėgio gamtinių dujų iškrovimo rankovės, prijungtos prie vamzdynų, gamtinių dujų vamzdyno valymo sistemos įranga, valdymo pultas, du strėliniai kranai ir priešgaisrinių putų talpyklų patalpa.
Plaukiojantis laivas-saugykla „Independence“ su išdujinimo įranga bus švartuojama iš rytinės platformos pusės. Vakarinėje aukšto slėgio dujų platformos dalyje turi būti sumontuota prieplauka aptarnavimo valtims ir baržoms.
Sujungs tilteliais
SGD terminalo krantinę sudarančių elementų statyba yra didelis žingsnis Lietuvai svarbaus projekto įgyvendinimo pabaigos link.
Tiek aptarnavimo, tiek aukšto slėgio platformos denginių betonavimas reiškia tai, kad terminalo projektas jau įgyja žemiškus kontūrus – statoma krantinė.
SGD terminalo krantinėje taip pat bus įrengtos tvirtinimo ir švartavimosi platformos. Šešios tvirtinimo ir trys švartavimosi aikštelės suprojektuotos taip, kad sutalpintų tiltelius, fenderius ir greito atkabinimo kablius.
Švartavimosi aikštelėse bus įrengti priešgaisriniai bokšteliai ir trapas.
Visos konstrukcijos – tvirtinimo, švartavimo aikštelės, aukšto slėgio dujų ir aptarnavimo platformos bus sujungtos tilteliais. Kadangi atstumai tarp konstrukcijų yra skirtingi, tiltelių ilgis yra jiems pritaikytas.
Tilteliai pagaminti iš tuščiavidurių, uždarų metalinių profilių, kad iki minimumo būtų sumažintas plotas, kurį gali pažeisti korozija. Visi tilteliai bus suvirinti.
Tieks į magistralinį tinklą
SGD laivas-saugykla „Independence“ yra vienas didžiausių tokio tipo laivų (su 170 tūkst. kubinių metrų SGD saugojimo talpykla).
Ji ir bus švartuojama prie šiuo metu statomos stacionarios krantinės, kuri yra uosto įrenginių dalis.
Plaukiojanti saugykla su dujinimo įrenginiu suskystintąsias gamtines dujas gaus iš SGD laivų-dujovežių, atliks išdujinimo procesą ir tieks suspaustas gamtines dujas į aukšto slėgio dujų vamzdyną, prijungtą prie magistralinio dujotiekio paskirstymo tinklo.
Jūriniai įrenginiai statomi taip, kad prie jų nuolat būtų galima prišvartuoti plaukiojančią saugyklą-laivą su dujinimo įrenginiu, o gamtinių dujų vamzdynų sistema bus nutiesta, kad gamtinės dujos būtų tiekiamos iš plaukiojančios saugyklos į Lietuvos magistralinio dujotiekio paskirstymo tinklą.
Vamzdyno trasos, kuri bus prijungta prie Lietuvos magistralinio dujotiekio paskirstymo tinklo, ilgis yra 18 kilometrų.
Vamzdynas suprojektuotas vienos krypties srautui iš plaukiojančios dujų saugyklos į Lietuvos magistralinį dujotiekio tinklą.
SGD terminalas pradės veikti šių metų pabaigoje. Šį projektą įgyvendina valstybės valdoma bendrovė „Klaipėdos nafta“.
Naujausi komentarai