Pereiti į pagrindinį turinį

Šiaurės rago architektūrinį konkursą laimėjo prūsiškai santūrus projektas

2023-01-29 10:54

Klaipėdos Šiaurės rago architektūrinį konkursą laimėjo santūriausią pasiūlymą istorinei uostamiesčio vietai pateikusi architektų komanda, projektą ketinama realizuoti po kelerių metų.

Lietuvos architektų sąjungos nuotr.

Rugsėjį projekto vystytojų „Memelio miestas“ kartu su Klaipėdos miesto savivaldybės administracija ir Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) paskelbtą konkursą laimėjo projektas „Šiaurės krantas“.

Idėjos autoriai – Tadas Jonauskis, Justina Muliuolytė, Lukas Kulikauskas, Jūratė Volkavičiūtė, Linas Ūsas ir Augustė Klimanskytė. Jiems atiteko pirmai vietai numatytas prizinis fonas – 9 tūkst. eurų.

Anot LASKAO pirmininko ir konkurso darbų vertinimo pirmininko Manto Daukšio, susidomėjusių Šiaurės rago konkursu buvo apie 20 įmonių, galiausiai gauti keturi pasiūlymai.

„Šis pasiūlymas buvo unikalus tuo, kad buvo santūriausias. Kiti darbai buvo pilni energijos perdaryti radikaliau krantines, išlaužyti formas, statinius pasiūlyti. Komisijos nuomone, ir konkurso sąlygose buvo numatyta prisilaikyti galiojančių dokumentų ir reglamento, kurie nenumato statybos, o istorinės dalies, vadinamojo Naujamiesčio, vertingųjų savybių kultūros paveldo sąraše yra ir reljefas“, – BNS sakė M. Daukšys.

Anot jo, Šiaurės rago teritorija yra varžoma apribojimų, istorinio Danės uosto vieta. Istoriškai ši vieta visuomet yra buvusi santūri.

„Prūsiškas Klaipėdos charakteris yra paprastesnis. Norėtume pasiūlytus architektūros pasiūlymus matyti, kaip komisijos nariai sakė, keliais šimtais metrų ar kilometru upe aukščiau. Jie visi nuostabūs ir realizuotini, bet kitoje vietoje, nes ši vieta turi unikalumą paprastumo, lakoniškumo, toks ir tas išrinktas darbas – santūriai prūsiškas“, – teigė architektas.

Šis pasiūlymas buvo unikalus tuo, kad buvo santūriausias. Kiti darbai buvo pilni energijos perdaryti radikaliau krantines, išlaužyti formas, statinius pasiūlyti.

Korėta danga, želdinių salos

Tarp komandos pateiktų pasiūlymų – korėta ir universali visiems metų laikams danga, ant kurios galėtų vykti sezoninė prekyba, vaikų žaidimų erdvė, želdinių salos ir poilsio vietos. Komisija siūlė autoriams pavystyti mažosios architektūros detales – skulptūrėles.

„Autoriai pasiūlė daryti korėtą dangą, maišyti su žole. Ji atrodytų patraukliai ne sezono metu ir užsipildžius žmonėmis būtų pritaikyta užlipti. Autoriai pasiūlė želdinių salas, aprėmintas suoliukais, kurios žymėtų istorinio atstatymo vietas“, – kalbėjo architektas.

Komisija projekto rengėjams taip pat pasiūlė paieškoti tampresnio ryšio su kvartalu, tad idėja dar bus tobulinama. Sprendimų bus ieškoma ir Šiaurės rago teritorijos užbaigimui.

„Autoriai pasiūlė gamtines, kaip kopų formas. Komisija siūlo paieškoti su konkrečia vieta susijusių akcentų“, – teigė komisijos pirmininkas. 

M. Daukšio teigimu, komisija vertino, kad projektuose atsispindėtų seniausio uostamiesčio dvasia ir įplaukiant į Danės upės uostą būtų juntama šį atmosfera. 

Viliamasi, kad krantinėse atsiras galimybė švartuotis ne tik didesniems, bet ir mažesniems laivams.

Šiaurės rage po rekonstrukcijos turėtų nebelikti eismo transportui, ši erdvė bus skirta pėstiesiems ir dviratininkams. Eismas keltų link pagal detalųjį planą būtų planuojamas nuo Liepų gatvės sankryžos.

Pagal 2020 metų gruodį pasirašytą sutartį tarp Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos ir bendrovės „Memelio miestas“, pastaroji įsipareigojo organizuoti Šiaurės rago architektūrinį konkursą, parengti techninį projektą, gauti statybą leidžiantį dokumentą ir parengtą techninį projektą perduoti savivaldybės administracijai tolimesniam įgyvendinimui.

Kaip BNS informavo Klaipėdos savivaldybės Projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė, projektavimas numatytas 2023-2024 metais. 2025 metais savivaldybės administracija vykdytų viešųjų pirkimų procedūras bei pasirašytų rangos darbų sutartį.

Šie planuojami 2025-2027 metais Europos Sąjungos ir savivaldybės lėšomis.

Šiaurės rago tvarkymo projektas apima teritoriją nuo Klaipėdos Pilies tilto iki Šiaurės rago pabaigos, Kuršių marių, kur veikia Senoji perkėla.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų