Dešimtmečiais netvarkyta vieta
Klaipėdos miesto savivaldybė planuoja pradėti rengti dokumentus Smiltynės gatvei tvarkyti. Ši gatvė nuo Lietuvos jūrų muziejaus iki senosios Smiltynės perkėlos vasarą, kai muziejuje būna lankytojų antplūdis, yra ypač intensyviai naudojama.
Joje lankytojus vežioja ir arklių traukiamos karietos, ir autobusai. Į muziejų juda privačios mašinos, pasieniečių, žuvininkystės laboratorijos bei paties muziejaus tarnybinis transportas.
Daugiau nei prieš 50 metų, tiksliau 1970 m., įrengta Smiltynės gatvė yra viena siauriausių Klaipėdoje.
Šalia šios gatvės įrengtas kranto tvirtinimas. Dalyje vietų jis yra išlikęs toks, koks buvo įrengtas daugiau nei prieš 150 metų. Dokumentai skelbia, kad Smiltynės kranto tvirtinimas nuo Klaipėdos uosto pusės buvo įrengtas 1861 m. Tiesa, kai kurios vietos sovietiniais ir jau laisvos Lietuvos laikais po nepriklausomybės atkūrimo buvo rekonstruotos.
Vaizdas: Smiltynės krantas link Lietuvos jūrų muziejaus kai kur buvo tvarkytas 2018 m. V. Matučio nuotr.
Problemos išlenda vasarą
Rengiant Smiltynės gatvės rekonstrukcijos techninius dokumentus, kartu bus atliekamas ir Smiltynės kranto tvirtinimo būklės vertinimas, geologiniai ir kitokie tyrimai.
Kadangi Smiltynė yra ypatinga ir unikali gamtos vieta, gali tekti atlikti ir poveikio aplinkai vertinimą. Nors realiai nieko naujo gi nebus statoma, o tik rekonstruojama tai, kas pastatyta sovietiniais laikais ar daugiau nei prieš 100 metų.
Vieta: Smiltynės gatvė ties Lietuvos jūrų muziejaus laivų ekspozicija. V. Matučio nuotr.
Kartu planuojama tvarkyti ir pėsčiųjų bei dviračių takus, automobilių stovėjimo aikšteles. Jų Smiltynės gatvėje ypač trūksta. Tai ypač matyti vasarą, kai į Lietuvos jūrų muziejų plūsteli didelis lankytojų srautas, o pastatyti automobilį nėra kur.
Planuojama, kad Smiltynės gatvė, pėsčiųjų ir dviračių takai ateityje bus rekonstruojami Klaipėdos miesto savivaldybės lėšomis.
Be pokyčių: Smiltynėje dar liko nemažai sovietmečiu statytų prieplaukų, prie kurių nėra net tinkamų priėjimų. V. Matučio nuotr.
Smiltynės krantas greičiausiai gali būti tvirtinamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pinigais. Yra planuojama, kad gilinant ir platinant Klaipėdos uosto laivybos kanalą pagal Smiltynės krantą po vandeniu gali būti sukalti įlaidai. Jie po vandeniu galėtų būti sujungti su sutvirtintu Smiltynės krantu.
Tai ypač matyti vasarą, kai į Lietuvos jūrų muziejų plūsteli didelis lankytojų srautas.
Kada tai vyks, neaišku, nes tokios konstrukcijos dokumentus dar turėtų parengti ir tvirtinti pati Uosto direkcija.
Trūksta prieplaukų laiveliams
Yra vilties, kad tvirtinant Smiltynės krantą bus numatyta daugiau vietų, kur galėtų švartuotis keleivius į Smiltynę ir Lietuvos jūrų muziejų plukdantys keleiviniai ar privatūs laivai. Tai turėtų būti užutekiai, kad pastatytų nedidelių laivelių neveiktų išilginės bangos nuo jūros ir laivybos kanalu plaukiančių laivų sukeltas bangavimas.
Surasti vietas tokioje intensyviai naudojamoje vietoje prie laivybos kanalo nėra paprasta.
Vieną iš keleivius į Lietuvos jūrų muziejų plukdančių laivų prieplaukų planuojama įrengti šalia Valstybės sienos apsaugos tarnybos krantinės.
Naujausi komentarai