Pažymi įdarbinimo kainą
Apie naują sukčiavimo bangą įspėjo Tarptautinė transporto darbuotojų federacija. Nurodytos konkrečios į sukčių pinkles panašios kompanijos "Tide Marine" ir "MJK Migrations".
Jos pateikė konkrečius duomenis apie jūrininkų įdarbinimą žinomų kompanijų laivuose. Šalia pažadų apie įdarbinimą pažymėta avansinė tokio įdarbinimo kaina – tūkstantis JAV dolerių.
Jei įdarbinant jūrininkus bet kokia forma pateikiama įdarbinimo kaina, jau yra visiškai aišku, kad tai gali būti sukčių tinklas. Įprasta, kad legalios įdarbinimo kompanijos iš jūrininkų pinigų neima. Jų verslo dalis yra iš laivybos kompanijos už surastą konkretų jūrininką gaunama pinigų suma.
Naudojasi socialiniais tinklais
Tarptautinė transporto darbuotojų federacija pastebėjo, kad pastaruoju metu daugėja atvejų, kai jūrininkų apgaulei vis labiau naudojami socialiniai tinklai.
Įprasta, kad legalios įdarbinimo kompanijos iš jūrininkų pinigų neima.
Per socialinius tinklus konkretiems jūrininkams siuntinėjami pasiūlymai dėl darbo. Tokia praktika jūrininkams yra itin patraukli, nes per socialinius tinklus, kurie yra gera susisiekimo priemonė, įprasta spręsti daugybę komunikacinių reikalų.
Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos duomenimis, jūrininkai dažniausiai naudojasi "WhatsApp", "Viber", "Lindkelin" tinklais. Todėl į šiuos socialinius tinklus dažniausiai taikosi ir jūrininkus siekiantys suvilioti sukčiai.
Nėra duomenų, kad sukčių aukomis būtų tapę Lietuvos jūrininkai. Tačiau yra pasitaikę, kad ir jie gaudavo įdarbinimo laivuose pasiūlymų, kurie atrodė fantastiškai patrauklūs.
Pandemija išjudino sukčius
Galima nuspėti, kodėl šiuo metu vėl suaktyvėjo įvairūs jūrininkų neva įdarbinimo sukčiai.
Pastebėta, kad sukčių aktyvumas visada padidėja rudens ir žiemos laikotarpiu, nes žmonės darosi sėslesni, daugiau laiko praleidžia naršydami internete.
Kita priežastis yra tai, kad tokiu laiku žmonės daugiau planuoja jau bandydami žvilgtelėti į ateinančius metus.
Sukčių aktyvėjimo pakilimui įtakos turi ir jūriniame versle vykstantys žymūs pokyčiai. Daug jūrinių verslų atsigauna, laivybos intensyvumas ir pajamos didėja, todėl ir jūrininkų paklausa auga.
Tuo pat metu dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos jūriniame versle dar yra daug nepastovumo, išbalansavimo. Dalis jūrininkų taip pat yra ant nežinios ribos. Įvairūs sukčiai, kurie yra geri psichologai, tuo ir naudojasi.
Naujausi komentarai