Tūkstančiai tų pačių elektroninių laiškų savaitgalį plūste užplūdo "Sodros" klientų elektroninio pašto dėžutes. Nors šį įvykį "Sodros" atstovai vadina technine klaida, kai kuriuos klaipėdiečius tokia ataka pribloškė ir sukėlė baimių dėl asmens duomenų saugumo.
Perspėjo, kad gavo pinigų
Klaipėdietė Sandra Jokšienė augina vaikelį, tad kiekvieną mėnesį gauna motinystės pašalpą.
Apie tai, kad pinigai jau pasiekė jos banko sąskaitą, moteris būna informuojama elektroniniais laiškais. Tiesa, jais tik pranešama apie tai, kad prisijungusi per elektroninės bankininkystės sistemą prie "Sodros" tinklalapio, ji galės pamatyti informacinį laišką.
Vasario 20 dieną, 18.25 val. ji sulaukė vieno tokių laiškų. Kaip įprasta, jame buvo rašoma: "Laba diena, elektroninėje gyventojų aptarnavimo sistemoje Jūs gavote žinutę. Prašome prisijungti adresu: http://gyventojai.sodra.lt/ ir peržiūrėti žinutę".
Atskriedavo kas kelios sekundės
Po keturių žinučių klaipėdietė gavo dar vieną tokią pat žinutę. Dar po poros minučių į elektroninio pašto dėžutę vienas po kito pradėjo kriste kristi tokie pat laiškai. Jie elektroniniame pašte atsirasdavo kas kelias sekundes. Laiškų srautas nenustojo plaukti visą savaitgalį.
Paskutinis atėjo pirmadienio rytą – 7.31 val. Moters pašto dėžutė buvo užkimšta elektroniniais laiškais, su ja daugiau niekas negalėjo susisiekti.
Moters elektroniniai laiškai taip pat nepasiekė adresatų, matyt, elektroninė pašto dėžutė buvo paprasčiausiai perkrauta nuo užplūdusios informacijos.
Gavo 1 840 pranešimų
"Sekmadienį atsidariau savo elektroninį paštą ir net išsigandau – jis visas užgrūstas laiškais iš "Sodros". Pirmoji žinutė parašyta penktadienio pavakare. Toliau toks pats laiškas buvo siunčiamas kas kelios minutės ar net sekundės, tad iki sekmadienio vakaro sulaukiau beveik daugiau nei tūkstančio tokių automatinių žinučių. Gal būtų juokinga, jei nebūtų graudu", – tvirtino S.Jokšienė.
Iš viso moteris savo asmeniniu pašto adresu gavo net 1 840 vienodų laiškų.
"Kai pamačiau, kad laiškų atėjo tokia galybė, nė vieno jų neatsidariau, kadangi privalėčiau jungtis per elektroninę bankininkystę. Nuolat girdimi įspėjimai būti budriems ir neatskleisti savo elektroninės bankininkystės slaptažodžių privertė mane suklusti. Juk net registruojant vaiką į darželį reikia jungtis per elektroninės bankininkystės sistemą. Ir kaskart vartotojas yra įspėjamas, kad tai yra nesaugu, kad duomenimis gali pasinaudoti nesąžiningi žmonės", – pasakojo S.Jokšienė.
Kibernetinės atakos nebuvo
Pirmadienį "Sodros" tinklalapyje pasirodė šios įstaigos atsiprašymo laiškas.
"Atsiprašome dėl perteklinių pranešimų. Vasario 20–22 dienomis dalis "Sodros" Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos klientų gavo perteklinius pranešimus apie išmokėtas pašalpas. Dėl techninės klaidos žinutės buvo automatiškai kartojamos tol, kol šis procesas buvo sustabdytas", – paskelbė "Sodra".
Šios valstybinės įmonės atstovas ryšiams su visuomene Martynas Žilionis pranešė, kad įvyko viso labo techninė klaida.
"Labai nedidelė dalis klientų pakartotines žinutes pradėjo gauti penktadienį. "Sodros" darbuotojai apie tai sužinojo iš karto. Apie klaidą sistema pati ir informavo atsakingus darbuotojus. Srautas pradėtas stabdyti iš karto apie jį sužinojus. Tai nėra kibernetinė ataka, brovimosi į sistemą nebuvo. Tai buvo techninė klaida. Klientai gali būti visiškai ramūs – jų duomenimis niekas nepasinaudos. Panašių įvykių anksčiau nebuvo. Pastebėtą klaidą ištaisėme ir ateityje tokia situacija nepasikartos, – sunerimusius "Sodros" klientus ramino M.Žilionis.
Vis dėlto kai kurie klaipėdiečiai vakar dėstė abejones: jei apie laiškų srautą buvo sužinota iš karto ir jis esą buvo pradėtas stabdyti prieš pat savaitgalį, kodėl pranešimai skriejo dar ir sekmadienį? Be to, neaišku ir kas juos galėjo stabdyti. Juk "Sodros" darbuotojai savaitgaliais nedirba.
Naujausi komentarai