Didės pralaidumas
"Pradėjo šilti oras, tirpti sniegas, bendrovė kibo į darbus", – džiaugėsi "Smiltynės perkėlos" generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.
Iki birželio planuojama grąžinti terminalo pralaidumą, buvusį iki statybų pradžios, – kad perkėlos teritorijoje tilptų bent 90 automobilių.
Tai leistų išvengti Klaipėdos gatvėse vasarą susidarančių eismo spūsčių.
"Vienam keltui užpildyti reikia apie trisdešimties automobilių, todėl turime užtikrinti šešiasdešimties automobilių rezervą bent dviem keltams", – aiškino M.Čiakas.
Dabar už bilietų kasų veikia tik trys eismo juostos. Todėl, esant didesniam mašinų skaičiui, keltas priverstas gaišti, laukdamas, kol žmonės iš likusių automobilių nusipirks bilietus. Prieš kasas tuo pat metu nusidriekia eilės ir pradeda formuotis spūstys mieste.
Pirmojo statybų etapo metu už kasų ketinama įrengti papildomas dvi juostas.
Įdarbins naują keltą
Nuo rudens Naujosios perkėlos terminale veiks jau penkios bilietų kasos, o mašinos į keltą važiuos dešimčia eismo juostų.
"Teritorijoje turėtų tilpti šimtas dvidešimt automobilių", – patikslino M.Čiakas.
Rekonstrukcija padės efektyviau išnaudoti naująjį "Smiltynės perkėlos" keltą. Jį liepos gale turėtų perduoti Vakarų Baltijos laivų statykla. 60 m ilgio universalus keleivinis-krovininis laivas talpins iki 40 automobilių.
Labai tikimės, kad eilės sumažės.
"Turėtų paspartinti visą pakrovimo procesą. Labai tikimės, kad eilės sumažės", – kalbėjo "Smiltynės perkėlos" vadovas.
Iki šiol turėdama tris keltus, perkėla piko metu vieną naudodavo spūstims "nusiurbti".
"Pavyzdžiui, Smiltynės pusėje yra gerokai daugiau automobilių. Tada vienas keltas užpildomas, o atplaukęs į Klaipėdą tik išsikrauna ir tuščias kuo greičiau plaukia atgal paimti automobilių. Kai turėsime keturis, du dirbs įprastu režimu, du "nusiurbinės", – paaiškino M.Čiakas.
Maksimalia apkrova rekonstruota perkėla, ko gero, veiks jau tik kitąmet. Daugiausia automobilių keliama liepą ir rugpjūtį.
"Įprastai per parą perkeliame apie tūkstantį automobilių, o vasarą skaičius išauga keturis penkis kartus. Ir viskas pradeda kimštis", – sakė M.Čiakas.
Pandemija sumažino srautus
Tačiau šiemet didelių spūsčių gali ir nebūti – pandemija vaizdą gerokai pakeitė.
"Šiek tiek gelbsti, kad Neringoje sparčiai vyksta statybos. Keliame nemažai statybinės technikos. Jei ne ji, iš viso būtų liūdna", – apgailestavo M.Čiakas.
Iki pandemijos keltai žiemą per parą plukdydavo iki pusantro tūkstančio automobilių. Įvedus karantiną darbo dienomis persikelia tik apie 700 mašinų. Savaitgaliais – perpus mažiau.
1,5 mln. eurų vertės Naujosios perkėlos rekonstrukcija jau turėjo būti pasibaigusi. Tačiau prieš porą metų "Smiltynės perkėla" nutraukė sutartį su per lėtai dirbusia bendrove "LitCon". Ši kreipėsi į teismą, ir darbai sustojo. Pernai rudenį teismas leido darbus atnaujinti. Jų ėmėsi bendrovė "Kavesta".
Rudenį tikimasi pradėti ir naujo administracinio bei keleivių aptarnavimo pastato statybas. 2,5 tūkst. kv. m plote ketinama įrengti ir persirengimo kambarius keltų įgulai, remonto dirbtuves. Terasoje įsikurtų restoranas.
"Sėdime ir žiūrime viltingai į naujo pastato paveiksliukus", – atsiduso M.Čiakas.
Naujausi komentarai