Pereiti į pagrindinį turinį

Sūrį apkartino kaina

2018-04-16 02:00

Vos galą su galu suduriantis garbaus amžiaus klaipėdietis pasijuto apgautas. Sumanęs pasimėgauti olandišku sūriu, prekybos centre "Norfa" vyras už jį sumokėjo beveik dvigubai daugiau, nei buvo nurodyta etiketėje. Parduotuvės atstovai pasiteisino, jog ant sūrio etiketės užsiliko velykinė nuolaida.

Tendencija: klientai, pirkdami didesnį prekių kiekį, kainų neatitikimus dažniausiai pastebi tik grįžę namo ir išanalizavę pirkimo čekį. Tendencija: klientai, pirkdami didesnį prekių kiekį, kainų neatitikimus dažniausiai pastebi tik grįžę namo ir išanalizavę pirkimo čekį.

Prekė pabrango prie kasos

"Visada laukiame jūsų. Ačiū", – toks prekybos centro "Norfa" lozungas atspausdinamas ant kiekvieno čekio.

Ir pastarąjį kartą tai nuskambėjo kaip patyčia iš žmogaus, kuris tapo prekybininkų klaidos auka.

Garbaus amžiaus klaipėdietis Taikos prospekto pradžioje įsikūrusioje "Norfoje" beveik prieš savaitę, balandžio 10-iosios vakarą, pirko duonos, žaliųjų žirnelių, ryžių, pomidorų padažo, porą, atšaldytos kiaulienos šoninės ir kiek mažiau nei pusę kilogramo olandiško "Maasdam Vandamer" sūrio.

Sūris gulėjo prekybos salės šaldytuve jau pasvertas (prekė supakuota balandžio 3 d.), ant etiketės nurodyta konkreti kaina – 2,39 euro (4,99 euro už kilogramą).

Prie kasos sūris staiga "pabrango". Čekyje matyti, kad jo kilogramo kaina jau yra 7,69 euro ir mokėti už jį jau reikia 3,68 euro. Taigi sūris tapo brangesnis 1,29 euro.

Apgauto kliento nuoskauda

Klaipėdietis šį neatitikimą pastebėjo tik grįžęs namo. Ir pasijuto įskaudintas, kad yra apgaudinėjamas ten, kur tokių dalykų neturėtų būti.

Aš pusbadžiu gyvenu, mano pensija vos viršija du šimtus eurų, todėl skaičiuoju kiekvieną centą.

"Esu senas žmogus, mano regėjimas blogas. Tądien akinių nepasiėmiau. Tai tą apgavystę pamačiau tik parėjęs namo. Skaudžiausia, kad tokie dalykai man nutinka jau ne pirmą kartą. Supraskite, aš pusbadžiu gyvenu, mano pensija vos viršija du šimtus eurų, todėl skaičiuoju kiekvieną centą, juk ne visada galiu nusipirkti tokio brangaus sūrio", – nuoskaudą liejo klaipėdietis Stasys.

Vyras teigė neisiąs į prekybos centrą ir teisybės neieškosiąs, nes tik dar daugiau sveikatos praras. Bet jis nori įspėti visus pirkėjus, kad būtų budresni ir nesileistų taip begėdiškai apgaudinėjami.

Tiktai "žmogiškasis faktorius"?

"Norfos" atstovas spaudai Darius Ryliškis, išgirdęs šią istoriją ir pamatęs akivaizdžius įrodymus, tikino, jog veikiausiai tai kažkokia klaida.

"Sūris buvo sufasuotas galiojant velykinei akcijai. Pasikeitus akcinei kainai į reguliariąją, darbuotojai nespėjo perfasuoti sūrio, esančio lentynoje. Atsiprašome pirkėjo. Kartais tokių klaidų pasitaiko dėl "žmogiškojo faktoriaus", – komentavo D.Ryliškis.

Sūris "Maasdam Vandamer", dėl kurio ir kilo ši sumaištis, supakuotas jau po Velykų, balandžio 3 d. Kad būtent tam sūriui taikoma nuolaida, nebuvo fiksuota nė viename prekybos centro "Norfa" akcinių kainų leidinyje, velykiniame – taip pat.

Tad pirkėjai įtaria, jog kainų "supainiojimas" – anaiptol ne "žmogiškasis faktorius", kaip tikina "Norfos" atstovas.

"Į kainų leidinį ne visada įtraukiamos visos prekės, kurioms taikomos nuolaidos. Žinau, kad tam sūriui buvo taikyta nuolaida, ir dabar jo kaina yra mažesnė, nei buvo iki tol. Velykinės akcijos prekėms gali tęstis ir po Velykų. Pasitaiko klaidų, mes dar kartą atsiprašome", – pakartojo D.Ryliškis.

Tai ne pirmas kartas

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Giedrė Nenartavičiūtė patvirtino, jog tai jau ne pirmas atvejis, kai į VVTAT kreipiasi klientai dėl bendrovės "Norfos mažmena" nuolaidų taikymo ir kainų neatitikimo.

Pernai gruodžio 19 d. "Norfos" atžvilgiu kaip tik pradėta nagrinėjimo procedūra ir vykdomas tyrimas dėl bendrovės galimo LR nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo.

"Taip pat atkreipiame dėmesį, kad 2017 ir 2018 m. pakartotinai pagrindiniams Lietuvos prekybos tinklams buvo pritaikytos ekonominės sankcijos už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimą, būtent kai vartotojams nebuvo pritaikytos skelbiamos nuolaidos", – pabrėžė G.Nenartavičiūtė.

Tarnybos atstovė tikino, kad dažniausiai tyrimai dėl galbūt vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos pradedami vartotojų skundų pagrindu, taip pat VVTAT tyrimą gali pradėti savo iniciatyva.

"Pagal vartotojų skundus pernai tarnyba pradėjo 36 tyrimus dėl konkrečių bendrovių galbūt nesąžiningos komercinės veiklos, 30 įmonių buvo paskirtos sankcijos. Vartotojai daugiausia kreipėsi dėl prekybos centruose nurodomų kainų bei akcijų", – teigė G.Nenartavičiūtė.

Nesąžiningus reikia viešinti

VVTAT atstovė priminė, kad Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtinta, kad komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu.

Anot VVTAT atstovės, vartotojai, įsigydami prekes, visuomet atkreipia dėmesį į jų kainas, todėl produkto kaina turi vieną svariausių arba net lemiamą įtaką tam tikram vartotojo apsisprendimui dėl sandorio.

"Todėl vartotojas, pastebėjęs nesąžiningą prekybininkų veiklą skelbiant prekių akcijas, turėtų kreiptis į tarnybą. Jūsų minimu atveju dėl galbūt suklaidinto vartotojo asmens prašytume raštu pateikti prašymą VVTAT ir pridėti visus prašyme nurodytas aplinkybes patvirtinančius dokumentus, prekės nuotraukas, skelbiamos akcijos nuotraukas, pirkimo kvito kopiją ir panašiai", – paskatino G.Nenartavičiūtė.

Teigiama, kad vartotojo prašymo pagrindu būtų pradėtas tyrimas ir vartotojas būtų informuojamas apie tyrimo eigą.

Vartotojas taip pat turi teisę reikalauti atlyginti kainų skirtumą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų