„Dėkojame, kad sutikote atvežti dalelę uosto į sostinę. Kiekviena ši inovacija yra prasminga, rodanti, kad Klaipėdos uostas tvirtai žengia koja kojon su pažangiausiais inovatyviais sprendimais“, – sakė parodą atidaręs susisiekimo ministras Jarsolav Narkevič.
Parodoje pristatomi technologiškai sudėtingi robotai, kurie padeda statyti laivus, elektriniai robotai-lokomotyvai, kurie, palyginti su įprastais dyzeliniais šilumvežiais, eliminuoja apie 500 t anglies dioksido bei kitų sudegintų degalų emisijų per metus.
Daug dėmesio skiriama ir suskystintųjų gamtinių dujų technologijoms – Lietuvos inžinieriai sukūrė pažangią technologiją, įgalinančią efektyviai panaudoti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) šalčio energiją. Be to, Klaipėdoje sukurtas unikalios vidaus vandenų transporto priemonės – suskystintosiomis biodujomis (SBD) ir elektros baterija varomos hibridinės baržos – prototipas. Reaguojant į griežtėjančius aplinkosauginius reikalavimus, laivuose įdiegiamos pažangios filtrų sistemos ir taip mažinama oro tarša.
Klaipėdoje sukurtas pirmasis išmanaus katamarano prototipas. Šiuo metu pramoginio turizmo tikslais eksploatuojami du, elektra ir saulės energija varomi, katamaranai, skirti plaukioti vidaus vandenyse. Parodoje pristatomi ir modernūs, Klaipėdos uoste esantys simuliatoriai, kurie padeda imituoja laivų ir kranų valdymo procesus. Esama ir ateities inovacijų – kuriami povandeninio drono, autonominio keleivinio kelto prototipai.
„Uostas jau seniai nėra tik vieta, kurioje kraunami kroviniai. Metai po metų jūrų uostas progresuoja, o čia veikiančios įmonės diegia vis daugiau naujų technologijų, inovacijas tikslingai skaitmenizuoja ir automatizuoja. Labai norime, kad apie uosto inovacijas žinia pasklistų kaip galima plačiau, todėl ateityje planuojame šią parodą eksponuoti įvairiuose šalies miestuose“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.
KVJUD nuotr.
Uosto direkcija naudoja apie 30 įvairių skaitmeninių programų, kurios suteikia galimybę uoste valdyti procesus nuotoliniu būdu. Kai kurias inovacijas sukurti paskatino ir situacija dėl COVID-19. Būtent tuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija sukūrė skaitmenizuotą programą, kuri leidžia laivus į Klaipėdos uostą įvesti, juos švartuoti ir nuotoliniu būdu. Įdiegęs šią inovaciją Klaipėdos uostas tapo vienu iš nedaugelio Europos uostų, kuriuose laivai vedami būtent tokiu būdu.
Su inovacijų paroda galima susipažinti ir socialiniame tinkle „Facebook“ esančioje oficialioje paskyroje „Klaipėdos uostas“.
Naujausi komentarai