Pereiti į pagrindinį turinį

Tarnybai – tėvų kritika

2017-12-18 03:00

Nuoskauda, apmaudas ir pažeminimas. Taip esą jautėsi tėvai po susidūrimo su kai kuriomis Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos specialistėmis. Tarnybos vadovė Ulijana Petraitienė tikino, kad jos darbuotojos visais atvejais buvo itin korektiškos, o tėvai viską išsigalvojo.

Sutrikimų turinčius vaikus auginantys tėvai neslepia, jog kai kuriais atvejais apsilankymas Klaipėdos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje nebūna labai malonus. Sutrikimų turinčius vaikus auginantys tėvai neslepia, jog kai kuriais atvejais apsilankymas Klaipėdos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje nebūna labai malonus.

Išvados – iš lubų?

Klaipėdietis Vilius (vardas pakeistas dėl Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo reikalavimų – A.D.) atviras – jo mokyklinio amžiaus vaikas nekalba ir veikiausiai niekada nekalbės, jis turi rimtų sveikatos sutrikimų, bet kurį laiką lankė bendrojo lavinimo mokyklą kartu su visais.

"Pačioje mokslo metų pradžioje mokytoja pasakė, jog mums reikėtų kreiptis į Pedagoginę psichologinę tarnybą, kad ji skirtų mūsų vaikui pedagogo padėjėją, nes kitaip jis klasėje nedirba. Mokytoja buvo įsitikinusi, kad padėjėją tikrai paskirs", – pasakojo Vilius.

Nuvykus į Pedagoginę psichologinę tarnybą, pradžioje viskas tarsi buvo gerai. Pasikalbėjo su psichoterapeute, paskui liepė nueiti į kitą kabinetą, kur esą vaikas turėjo atlikti testą.

Tėvas nusistebėjo, kaip vaikas išspręs testą, jei jis nei kalba, nei rašo.

"Tada specialistė pasipiktino, kaip ji esą galės nuspręsti, ko jam reikia, jei jis neišspręs testo. Paskui jau kitos specialistės klausinėjo, ar jis išėjęs iš tualeto pats susitvarko. Pasakiau, kad visaip būna. Tuomet man jos sako, ko jūs čia atėjote, jei jis viską pats susitvarko? Paaiškinau, jog atėjome, kad mums skirtų mokytojo padėjėją, nes vaikas nekalbantis, jam sunku mokykloje. Jos man sako, jei jis namuose pabūna vienas, išėjęs iš tualeto pats susitvarko, jis visiškai savarankiškas ir jam jokio padėjėjo nereikia", – nemalonų pokalbį prisiminė tėvas.

Teko rinktis kitą mokyklą

Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistės šiam vaikui mokytojos padėjėjo taip ir neskyrė, nes nematė reikalo.

Klaipėdietis teigė labai nusivylęs tokia miesto pinigais išlaikomų specialistų "pagalba" ligotus vaikus auginantiems tėvams.

Jaučiausi bjauriai ir ne vien aš. Tarsi būtume patys kalti ar jiems skolingi, atėję prašyti pagalbos.

"Jei vaikui mokytojo padėjėjo neskiria, tai ką jie gali patarti, ką mums daryti? Jokio patarimo nebuvo. Jaučiausi bjauriai ir ne vien aš. Tarsi būtume patys kalti ar jiems skolingi, atėję prašyti pagalbos. Nelabai supratau, gal ten kas kokio atlygio laukė, o nesulaukę nematė reikalo padėti", – svarstė vyras.

Taip su Pedagoginės psichologinės tarnybos "pagalba" ligoto vaiko integracija į visuomenę baigėsi, nes jo tėvai neturėjo kito pasirinkimo ir savo vaiką pervedė į specialiąją mokyklą, kur klasėje yra mažai vaikų ir mokytoja turi padėjėją.

Išėjo skaudama širdimi

Kita klaipėdietė Audra (vardas pakeistas – A.D.), pradinuko mama, Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje taip pat patyrė šoką.

Esą specialisčių bendravimas buvo, švelniai tariant, nemalonus.

Jos vaikui diagnozuotas Aspergerio sindromas. Tai – lengva autizmo forma, šį sutrikimą turintis vaikas gali būti keistokas, turi bendravimo, tarpusavio supratimo, emocinio kontakto problemų.

Nors šis sutrikimas neišgydomas, turintis sindromą asmuo gali sėkmingai integruotis į visuomenę.

Audros vaikas ir kalba, ir bendrauja su kitais, bet visai nevaldo emocijų, jam sunku būti grupėje su kitais vaikais.

Dėl to jau ketverius metus jie lankosi Klaipėdos Psichologinėje pedagoginėje tarnyboje. Iš ten, kur, regis, turėtų sulaukti pagalbos ar patarimų dėl vaiko ugdymo, mama kaskart išeina nusivylusi.

"Pirmiausia man labai keista, kad psichologė, pusvalandį pabendravusi su vaiku, atliko kažkokį testą, sužymėjo paukščiukus ir staiga nustatė jo gebėjimus. Ji net nesigilino į situaciją. Pastarąjį kartą atnešiau charakteristikas iš mokytojos. Į jas net nepažiūrėjo ir nusprendė, kad vaikas gali lankyti kartu su visais bendrojo lavinimo mokyklą, nors jam iš tiesų yra labai sunku būti kartu su kitais mokiniais. Psichologė skaitė savo išvadas ir vis klausinėjo, kodėl jūs, mamyte, su tuo nesutinkate? Nesutinku, nes taip nėra", – pasakojo moteris.

"Labai keista mama"?

Audra teigė, kad, bendraudamas individualiai, jos vaikas problemų nekelia, bet klasėje būvimas kartu su kitais jam nepakenčiamas.

Moteris ne kartą klausė, gal yra kokia nors specializuota mokykla tokiems vaikams. Tada vienas tarnybos vadovų esą pasakęs, kad ji – "labai keista mama".

"Jis tada man pareiškė, kad aš noriu savo vaiką atstumti ir ištraukti iš visuomenės, o visos kitos tokių vaikų mamos nori juos integruoti. Bet kai pabandžiau paaiškinti, kad nėra sąlygų integracijai, jie to nenori girdėti. Tada aš jiems tapau "labai keista mama", nes noriu, kad jam būtų pritaikyta speciali programa, dirbtų specialūs pedagogai ir visa kita. Aš pati dirbu mokykloje ir žinau, kaip tokie vaikai, kaip mano, jaučiasi klasėje ir kaip kenčia ir jie, ir kiti vaikai", – dėstė moteris.

Audros įsitikinimu, ne visi tokie mokiniai, kaip jos vaikas, gali integruotis.

Esą bendrojo lavinimo mokyklose šiandien nėra sąlygų ir sveikiems vaikams, o ką jau kalbėti apie turinčius tam tikrų sutrikimų, iš kurių yra nuolat tyčiojamasi.

"Pas mus labai gražiai šnekama, kad visuomenėje yra pasikeitęs požiūris į kitokius žmones, tačiau taip tikrai nėra. Ir kol jis realiai nepasikeis, tokių vaikų mes negalėsime integruoti, nes niekas su jais atskirai nedirba, o jei ir dirba koks pedagogo padėjėjas, tai – paprastas žmogus iš gatvės, neturintis žinių, kaip dirbti su tokiais vaikais", – įsitikinusi mama.

Todėl Pedagoginė psichologinė tarnyba šiuo atveju turėtų ilgiau ir atsakingiau tirti kiekvieną tokį probleminį vaiką.

Ir esą ne tik asmeninio pokalbio metu, bet ir stebėti, kaip jis elgiasi mokykloje.

"Mano atveju su vaiku pasikalbėjo 10 minučių, paskui sako: "Tai tu jau pavargęs, gali pagulėti." Tai ar čia tyrimas? Pasirašiau tuos popierius, nenorėjau su jomis ginčytis, nes supratau, kad tai yra bergždžias reikalas ieškoti savo tiesos. Už tokius vaikus, kaip mano, visur reikia kovoti "dantimis ir nagais", ir tam reikia daugybės jėgų, bet ne visada jų pakanka", – tikino Audra.

Įžvelgė šešiamečio "klastą"

Nelabai malonių patirčių Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje patiria ne tik ligotus vaikus auginantys tėvai.

Į šią tarnybą kreipiamasi tada, kai siekiama gauti leidimą šešiamečiams eiti į pirmą klasę. Tai vadinama brandos vertinimo testu.

Klaipėdietė Virginija (vardas pakeistas – A.D.) dienraščiui pasakojo, kad jos vaikas gimęs metų pradžioje, todėl rudenį jis jau bus beveik septynerių ir tikėjosi, kad galės pradėti lankyti pirmą klasę.

"Vaikas visą laiką lankė darželį su vyresniais, buvo jauniausias grupėje. Ir buvo tarp lyderių. Tokių grupėje buvo keli, kurie visuose renginiuose dalyvaudavo. Jis išmoko skaityti, auklėtojos net neabejojo, kad vaikas brandus ir galės nuo rudens pradėti lankyti pirmą klasę, nors ir neturi septynerių", – pasakojo mama.

Tačiau Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos specialistėms pasirodė kitaip. Išvada buvo neigiama – esą vaikas nebrandus mokyklai.

"Pagrindinė pretenzija mums buvo, kad mes vaiką prieš tai tam testui paruošėme. Bet jis labai žingeidus, kai davė kažkokią užduotį, panašią jis jau buvo sprendęs ir pasidžiaugė, kad žino šitą galvosūkį. Psichologė mus užsipuolė ir pareiškė, kad mes specialiai ruošėme vaiką testui, ir mums bet kokiu atveju rašys neigiamą išvadą. Kaip taip galima? Visiems buvo šokas. Nuėjome pas tarnybos direktorę, ji vienpusiškai gynė savo darbuotoją, nepaisant to, kad ši net nepabaigusi testo pareiškė, kad išvados bus neigiamos", – prisiminė Virginija.

Klaipėdiečiai kreipėsi į Vilniaus pedagoginę psichologinę tarnybą, kur vaikui atliko pakartotinį testą, ir nuo rudens jis pradėjo lankyti pirmą klasę.

"Konfliktas su Klaipėdos pedagogine psichologine tarnyba tęsėsi gana ilgai. Buvo labai nemalonu, kad į akis su mumis bendravo tarsi ir gražiai, tačiau paskui išgirdome, kokie mes esame baisūs, kokį jiems spaudimą darome. Labiausiai mus tada sutrikdė tarybinio raugo psichologė, jos neigiamas nusiteikimas buvo matyti iš pradžių", – pastebėjo moteris.

Dėl visko kalti tėvai?

Tarnybos direktorė U.Petraitienė teigė, kad šiemet iš 109 vaikų nebrandžiais mokyklai pripažino 53.

Esą tarnyba dirba labai atsakingai, su tėvais kalba labai daug ir jei tėvai kuo nors nepatenkinti, Klaipėdos tarnybos išvadą gali skųsti Vilniui.

Jūs geriau paklauskite, kiek nukenčia psichologai ir kokiu krūviu jie dirba, mane stebina tėvų netolerancija

"Niekada niekas mūsų tarnyboje nieko nevertins negatyviai. Jūs nežinote mūsų tvarkos. Tėvai pas mane neateina skųstis. Ir man keista, kad jie eina pas jus, o ne pas mane. Baikite tokias kalbas, mes tiek esame padarę, kad neturėtume eilių. Jūs geriau paklauskite, kiek nukenčia psichologai ir kokiu krūviu jie dirba, mane stebina tėvų netolerancija", – emocijų nevaldė U.Petraitienė.

Paklausta, iš kur tada atsiranda tokios tėvų nuoskaudos, išėjus pro Pedagoginės psichologinės tarnybos duris, U.Petraitienė tvirtino, kad ji jokiomis tėvų nuoskaudomis netiki.

"Baikite, iš kai kurių melo gali labai daug išgirsti, tą patyrė ne vienas mūsų darbuotojas. Mes kontaktuojame ir stengiamės padėti šeimai. O kai kurie mus skundžia net prokuratūrai ir švietimo ir mokslo ministrei. Rašykite, ką norite, nes aš girdžiu nepagrįstus kaltinimus", – nesivaržydama tėškė U.Petraitienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų