Viršijo normas
Šiomis dienomis uostamiesčio savivaldybėje surengtas dar vienas pasitarimas dėl taršos Vitės kvartale. Susitikimas iš esmės situacijos neišsprendė.
"Buvo pateikta informacija apie tai, kad balandžio 30 ir gegužės 1 d., atlikus oro tyrimus prie Sportininkų g. 44, buvo užfiksuoti lakių organinių jungčių ribinių verčių viršijimai. Savivaldybės administracija, atlikusi matavimus, kreipėsi į Aplinkos apsaugos agentūrą ir departamentą dėl patikrinimo", – nurodė pasitarimui vadovavęs Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys.
Uostamiesčio savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vyriausioji specialistė Violeta Gutauskienė aiškino, kad lakiųjų organinių junginių tyrimus miesto užsakymu atliko Darnaus vystymosi institutas.
Tyrimo metu, anot savivaldybės darbuotojos, nustatyti ribinių verčių viršijimai. Pavyzdžiui, ribinė benzeno vertė yra 5 mikrogramai kubiniame metre, o balandžio 30 d. buvo 8 mikrogramai kubiniame metre, dar kartą pamatavus kiek vėliau – 5 mikrogramai, tyrimų metu gegužės 5 d. buvo nustatyta 12 mikrogramų.
Savivaldybės turimais duomenimis, leistinų normų viršijimai nustatyti ir vertinant etilbenzino koncentraciją.
Su išvadomis nesutinka
Vis dėlto pasitarime paaiškėjo, kad įmonės, kurių prašyta pakomentuoti atliktų tyrimų rezultatus, savo kaltės įžvelgti nėra linkusios.
Bendrovės "Krovinių terminalas" vyriausiasis technologas Gintaras Gvezdauskas dėstė, kad balandžio 30 d. iš tanklaivio buvo iškraunamas benzinas, o gegužės 1 d. į tą patį tanklaivį buvo pradėta MTB krova iš įmonės rezervuarų. Tvirtinama, kad darbų metu veikė rekuperacinė sistema, nebuvo kraunami vagonai.
Bendrovės atstovai taip pat sakė, kad iš įmonės rekuperacinės sistemos mėginius jau paėmė Aplinkos apsaugos agentūra, kuri konstatavo, kad bendrovės įrenginiai veikia tinkamai.
Bendrovės "Klaipėdos nafta" aplinkos saugos vadovė Jurgita Lengvytė tvirtino, kad miesto užsakyti tyrimai atlikti neteisingai.
Be to, teigta, kad tuo metu, kai minėtoje Sportininkų g. vietoje buvo užfiksuoti leistinų normų viršijimai, pačios bendrovės turimų matavimų duomenys nerodė viršytų normų.
Miesto savivaldybės atstovė paaiškino, kad tyrimai buvo atlikti pagal visas galiojančias tvarkas "Orlen Lietuva" laboratorijoje.
Taršos nefiksuoja
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai taip pat teigė neturintys duomenų apie minimu laikotarpiu padidėjusią oro taršą. Aiškinama, kad aplink minėtas bendroves yra išdėstyta 10 daviklių. Šių stotelių fiksuojami duomenys stebimi visą parą.
Klaipėdos vicemeras A.Barbšys sakė, kad nors bendrovės padidėjusios taršos nefiksuoja, tačiau gyventojai ją jaučia, todėl būtina imtis visų galimų priemonių, kad žmonės galėtų normaliai gyventi Vitės kvartale.
Anot Vitės bendruomenės pirmininko Tomo Meškinio, dėl taršos kamantinėjamos bendrovės niekada neužfiksuoja normų viršijimų atvejų, nors gyventojai užuodžia aštrius kvapus. Pirmininkas pastebėjo, kad ir šiuo konkrečiu atveju savivaldybės ir įmonių turimi duomenys labai skiriasi.
Vargina ir dulkės
Posėdyje akcentuota ne tik kvapų, bet ir taršos dulkėmis problema. Dėl automobilius, palanges nudažančių dulkių žmonės gana dažnai kreipiasi į savivaldybę.
Aplinkosaugos skyriaus vyriausioji specialistė V.Gutauskienė teigė, kad savivaldybėje yra paruoštas raštas Aplinkos ministerijai dėl KLASCO veiklos sustabdymo.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento vadovas Raimundas Grigaliūnas teigė, kad ši problema bus išspręsta tik iš esmės sutvarkius krovos procesą – jis turi būti toks, kad dulkės nesklistų iš krovos vietos.
"Tyrimų galima daryti šimtus, bet jeigu taršos šaltinyje krūvos viršys ir stogus, bus supiltos aukštai, o krova vyks ne uždarytose patalpose, ta problema išliks ir toliau. Reikia imtis kardinalių veiksmų. Kad arba krovos nebūtų visai, arba ji būtų vykdoma uždaru būdu, kad tos dulkės nesklistų toliau nei tvora", – tvirtino R.Grigaliūnas.
Dėl šios problemos paprastai linkstama kaltinti bendrovę KLASCO. Įmonės Saugos darbe skyriaus viršininkas Edmundas Norvaiša teigė, kad bendrovėje situacija atsakingai stebima – vertinama vizualioji tarša, vėjas, matavimo stotelių duomenys, o prireikus stabdomas darbas.
Nuo gegužės 11 iki 23 d. buvo 12 atvejų, kai prireikė stabdyti krovos darbus. To prireikė arba dėl vėjo, arba dėl didelių stotelių užfiksuotų reikšmių, arba dėl vizualiai padidėjusios taršos.
"Situacija užsitęsė"
Visos dėl galimos taršos pasiaiškinti pakviestos bendrovės tvirtino, kad imamasi būtinų priemonių, siekdamos užkirsti kelią taršai, kai kurios minėjo įgyvendinamus naujus projektus, kuriamas strategijas ir pan.
Vis dėlto ir šiame pasitarime kaltųjų surasti nepavyko.
Anot Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, situacija jau yra užsitęsusi, tad norėtųsi greičiau sulaukti galutinių šiuo metu dar tyrimus atliekančių institucijų išvadų ir tuomet numatyti aiškų veiklos scenarijų.
Naujausi komentarai