Aštuonerius metus brandinta idėja sujungti šiaurinę ir pietinę miesto dalis nauju pėsčiųjų tiltu pagaliau bus įkūnyta.
Tai pažadėjo vakar pamatų duobėje simbolinę kapsulę užkasę projekto autoriai ir vykdytojai. Iškilmingos ceremonijos metu kalbėję miesto, apskrities Susisiekimo ministerijos vadovai džiaugėsi, jog kitapus geležinkelio gyvenantys klaipėdiečiai nebesijaus atskirti.
Po pusantrų metų jie į miesto centrą ir atgal vaikščios nauju tiltu.
Modernus ir daug patogesnis tiltas pakeis senąjį, prieš pusę amžiaus iš Šilutės geležinkelio stoties perkeltą į Klaipėdos geležinkelio stotį.
Naujasis, daugiau nei 300 metrų ilgio ir pusketvirto metro pločio pakabinamas tiltas bus triskart ilgesnis nei dabar ir drieksis ne tik per geležinkelį, bet ir virš Priestočio gatvės.
Dėl žemo nuolydžio juo bus patogu riedėti mamoms su kūdikių vežimėliais, dviratininkams bei neįgaliesiems. Dėl šildomo pagrindo tiltas ir žiemą nebus slidus.
Saugumo pėstiesiems suteiks moderni apšvietimo sistema, o vėliau ketinama įrengti ir vaizdo stebėjimo kameras.
"Naujasis tiltas atitiks visus saugos reikalavimus. Svarbiausia, kad jis bus patogus ir vaikams, ir suaugusiesiems, o ypač neįgaliesiems. Jį pastačius laimėsime ir mes, ir klaipėdiečiai", – neabejojo bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Senasis tiltas trukdė tęsti geležinkelio mazgo, aptarnaujančio Klaipėdos uostą, rekonstrukcijai. Užbaigus statybas bus pradėta modernizuoti geležinkelio linijas, kad krovinius gabenantys traukiniai keltų kuo mažiau triukšmo. Jo sumažės ir dar keturiais keliais praplėtus Pauosčio kelyną. Po poros metų planuojama pastatyti ir triukšmą slopinančias sieneles.
S.Dailydka kol kas negalėjo pasakyti, kaip klaipėdiečiai keliaus per geležinkelį prasidėjus darbams. Esą tai paaiškės tik pradėjus dirbti.
Bendrovės "Hidrostatyba" generalinis direktorius Pranas Šidiškis žadėjo pabaigtuves skelbti dar prieš kitas Kalėdas, nors pagal planą darbų pabaiga numatyta po 20 mėnesių.
Naujojo pėsčiųjų tilto statyba kainuos per 13 mln. litų. Daugiausiai paramos atkeliaus iš ES fondų, kita dalis – iš bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" bei valstybės biudžeto.
Simbolis: iškilmingą tilto statybų pradžią vainikavo atgijęs senovinis garvežys.
Vytauto Liaudanskio nuotr.
Viltys: S.Dailydka vylėsi, kad naujasis tiltas ir rekonstruotas Klaipėdos geležinkelio ruožas be trikdžių tarnaus ne mažiau kaip du dešimtmečius.
Naujausi komentarai