Pereiti į pagrindinį turinį

Į "Lidl" – lyg į Baltijos kelią

2016-06-03 02:00

Uostamiestyje duris atvėrusi prekybos tinklo "Lidl" parduotuvė jau pirmąją dieną sulaukė neįtikėtino populiarumo ir sukėlė savotišką pigių prekių medžiotojų psichozę. Smalsumo vedami kai kurie klaipėdiečiai atidarymo dieną ne tik atvyko likus valandai iki parduotuvės darbo pradžios, bet nepabūgo ir pasigrumti dėl galimybės anksčiau už kitus čia įkelti koją.

Norėjo būti pirmi

Klaipėdiečiai jau plūsta į pagaliau duris atvėrusią Vokietijos prekybos tinklo "Lidl" parduotuvę Taikos prospekte.

Ji, kaip ir kitos šio prekybos tinklo parduotuvės kituose Lietuvose miestuose, darbą pradėjo vakar 8 val. ryto.

Vakar pirmieji pirkėjai čia pradėjo būriuotis dar prieš 7 val. ryto.

Artinantis atidarymo valandai laukiančiųjų būrys spėriai didėjo ir prieš pat perkerpant simbolinę juostelę parduotuvės prieigose jau buvo nutįsusi 200 žmonių eilė.

Tarp smalsių pirmųjų pirkėjų dominavo senjorai ir jaunos mamos.

"Gal čia nemokamai prekes dalins, kad tiek daug žmonių nuo pat ryto laukia?" – pečiais gūžčiojo vienas kiek po 8 val. atvykęs garbaus amžiaus klaipėdietis.

Dovanų iš tiesų būta – lūkuriuojantieji buvo vaišinami vandeniu, kava ir spurgomis.

Grūmėsi dėl vežimėlių

Nors laikui bėgant saulė kaitino vis smarkiau, tačiau atrodė, kad tai buvo nė motais paprastai dėl prastos sveikatos nevengiantiems vaitoti vyresnio amžiaus klaipėdiečiams.

Jie energingai dairėsi, akylai saugojo savo vietą eilėje. Parduotuvei paskelbus darbo pradžią, kai kuriems senoliams pakako jėgų netgi pasigrumti dėl pirkinių vežimėlių.

Eilėje išsirikiavę senjorai nieku gyvu nenorėjo paleisti jiems į rankas patekusio vežimėlio ir bandė aiškintis, kuris pirmasis jį pamatė.

Plūdo į vidų

Iki paskelbiant parduotuvės atidarymą, gausybė mažų kainų medžiotojų nuotaikingai bendravo su atidarymo renginio vedėju, klausėsi sveikinimo kalbų ir dalijosi lūkesčiais dėl naujosios parduotuvės.

Tačiau brolybė išgaravo vos tik atvėrus parduotuvės duris, kai į vidų plūstelėjo minia pirkėjų.

Siekiant išvengti itin didelių grūsčių ir užtikrinti kuo patogesnį apsilankymą, apsaugos darbuotojams teko kiek pristabdyti norinčiųjų patekti srautus.

Chaoso ir grūsties prie įėjimo padėjo išvengti ir apsauginės tvorelės, kurios atskyrė įeinančiųjų srautą nuo išeinančiųjų.

Į prekybos centrą įėjusios ir gėlės žiedu apdovanotos damos neskubėjo juo džiaugtis, o sparčiu žingsniu traukė prekių link.

Atvijo smalsumas

Kalbinti eilėje lūkuriavę klaipėdiečiai prisipažino, jog ankstų rytą į parduotuvės atidarymą juos atginė smalsumas, ar čia iš tiesų galima rasti pigesnių prekių.

"Reklama tikrai labai suveikė. Girdėjome, kad tokių parduotuvių yra labai daug. Jeigu atsidaro visur, vadinasi, iš to yra kas nors gero žmonėms. Labai laukėme atidarymo", – tikino uostamiesčio gyventoja Irena.

Klaipėdiečiai pasakojo atkreipę dėmesį ir į kitų prekybos tinklų kainas prieš pat vokiškajam atveriant duris.

"Vis dėlto norime čia ką nors pigiau įsigyti", – vylėsi Birutė.

Vos tik parduotuvei atvėrus duris, žmonės atidžiai apžiūrinėjo jiems kol kas mažai žinomas prekių pakuotes, bandė lyginti "Lidl" ir kitų prekybos centrų kainas.

Kainos nenuliūdino

Daugumoje prekių vežimėlių puikavosi bananai. Neretą pirkusiųjų suviliojo itin patraukli šių vaisių kaina.

"Neseniai buvau nuėjusi į vieną parduotuvę, ten bananai kainavo 1,17 euro, o čia – 0,66 euro", – džiaugėsi dar viena pirkėjų ir pridūrė, kad džiugina platus prekių asortimentas.

Dažnai į parduotuves užsukanti kita pašnekovė tikino, jog prekių kainos "Lidl" mažesnės nei kituose prekybos centruose.

"Įspūdžiai labai geri. Patiko. Šalia gyvenu, todėl ateisiu kasdien", – prisipažino puspilnį pirkinių maišelį iš parduotuvės išsinešusi klaipėdietė Danutė.

Vis dėlto dauguma vylėsi, kad po pirmojo mėnesio prekybos centras nesuvienodins kainų su kitais.

Pirkėjų žvilgsnius traukė ir kitos prekės. Šiuo metu prekybos centre "Lidl" pusę kilogramo smulkintos maišytos kiaulienos ir jautienos galima įsigyti už 0,99 euro. Kitus domino kiaulienos mentės šašlykas už 2,79 euro.

200 g sviesto šiuo metu parduotuvėje kainuoja 0,55 euro, varškės sūrelis – 0,15, o spurga su vaisių įdaru – 0,17 euro.

Nemažai žmonių į savo pirkinių vežimėlius krovė 20 ritinėlių tualetinio popieriaus pakuotes. Šis pirkinys kainuoja 5,99 euro.

Linkėjo gero skrydžio

Pirmasis uostamiesčio "Lidl" pirkėjas atidarymo dieną buvo Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Uostamiesčio vadovo pirkinių krepšelis nebuvo itin gausus. V.Grubliauskas, kaip ir dauguma, susigundė bananais, kiek daugiau nei vieną eurą kainuojančia kava, didelėmis amerikietiškomis bulvėmis ir keletu kitų prekių.

Vėliau tardamas sveikinimo žodį meras prisipažino būsiantis dažnas parduotuvės klientas, mat jo vaikai yra tikri šio prekybos tinklo gerbėjai.

"Pramiegoti šį rytą, manau, būtų nedovanotina nuodėmė. Pirmiausia, noriu pasveikinti "Lidl" atėjus ir atradus Klaipėdą. Labai linkėčiau, kad visi klaipėdiečiai surastų "Lidl" ir įsitikintų, kad čia iš tiesų ateina kažkas netikėto, bet labai tikėtinai gero. Tą reikės turbūt atrasti mums kiekvienam. Džiaugiuosi ir tuo, kad tai – ne vienintelė kregždė mūsų padangėje. Žinau, kad netrukus atsidarys dar viena parduotuvė. Svarbiausia – laimės klaipėdietis. Svarbiausia – didėja galimybė pasirinkti", – teigė V.Grubliauskas.

Uostamiesčio galva taip pat prisipažino seniai matęs tokį gausų pirkėjų būrį dar prieš atidarant parduotuvę.

"Gero skrydžio "Lidl", ir tikėkimės, kad visi kiti dabar neišvengiamai taip pat sukrus", – sakė V.Grubliauskas.

Poliklinikose neliko eilių?

Ketvirtadienį iš viso Lietuvoje atidaryta 15 "Lidl" parduotuvių: 5 Vilniuje, 2 Kaune ir po vieną Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Kretingoje, Telšiuose bei Mažeikiuose.

Teigiama, kad uostamiestyje šis prekybos centras pastatytas ir įrengtas pagal naują "Lidl" parduotuvių koncepciją.

Pastate įrengtos darbuotojų poilsio erdvės, virtuvėlės. Papildomų patalpų nuomai nenumatyta.

Kiek tiksliai uždirba dvi dešimtys uostamiesčio "Lidl" darbuotojų – neatskleidžiama, tačiau teigiama, kad jiems mokama didesnė nei minimali alga.

Bendrovės "Lidl Lietuva" viešųjų ryšių specialistė Valerija Lebedeva pastebėjo, kad tokio pirkėjo aktyvumo buvo laukiama, mat susidomėjimo nestigo jau prieš parduotuvių atidarymą.

Netrukus po masinės psichozės dėl žemų kainų beprotybės internete pradėjo plisti įvairūs anekdotai ir šmaikštūs juokeliai šia tema.

Vieni juokavo, kad ketvirtadienis – vienintelė diena per metus, kai poliklinikose neliko eilių, mat visi patraukė į "Lidl". Būta ir tokių, kurie šmaikštavo išnuomojantys butą, iš kurio atsiveria vaizdas į "Lidl".

Komentarai

Gediminas Navaitis

M.Romerio universiteto profesorius

Yra toks žodis "ažiotažas". Tai reiškia didelį subruzdimą ir kovą dėl ko nors. Kova prekyboje sumažina racionalumą perkant. Gana dažnai per televiziją matome reklamas, kuriose būna parašyta, kad prekių kiekis – ribotas. Jeigu jis ribotas, reikia skubėti. Jeigu reikia skubėti, nebelieka laiko mąstyti. Šiame pristatyme veikia ir naujumo faktorius. Be to, buvo atkreiptas dėmesys, kad tai – pigios prekės arba bent jau dalis jų. Šie trys dalykai ir patraukė žmones. Taip pat egzistuoja smalsumas. Žmonės, buvę Vokietijoje, norės pamatyti, ar parduotuvė tokia, kaip ten, o nebuvusius trauks: kokios čia prekės ir jų kainos? Nėra blogai, kad esame paveikūs reklamai. Blogai, kai nesuprantame, kad esame paveikti. Pajuokaučiau, kad "Lidl" reklama leidžia mums geriau pasirengti rudenį vyksiantiems rinkimams. Mes galime geriau suprasti, kaip mumis manipuliuoja, ir tada rudeninei politinei manipuliacijai būsime atsparesni.

Tomas Lagūnavičius

Psichologas, socialinių mokslų daktaras

Pirma, žmonės nori patikrinti, ar iš tikrųjų kainos yra mažesnės. Dabartinei visuomenei yra svarbūs du dalykai – nusipirkti pigių ir gana gerų daiktų. Antra, žmonėms reikia pramogų. Bet kokia nauja parduotuvė, naktinis klubas, kino teatras visuomet pradžioje pritraukia daug žmonių. Trečia, noras pasidalyti. "Aš jau buvau, o tu buvai? Ne, tu nebuvai. Aš – geresnis už tave". Ketvirta, pažintinis refleksas. Žmogus mėgsta pažinti teritoriją, kurioje gyvena. Penkta, normalus gobšumas. Kalbame, kad ekonomika auga, tačiau, kaip sako ekonomistai, nuo 2008 m. tik dabar pasiekėme lygį, kuris buvo tada. Ne visi žmonės turi daug pinigų. Kaip sakoma, yra tas pigus rojus. Žmonės jo nori. Dabar tam atstovauja "Lidl". Žmonės tiesiog skaičiuoja pinigus ir nori patirti tą sutaupyto euro džiaugsmą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų