Kaina – trys eurai
„Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius Gintaras Neniškis užsiminė, kad trečiasis vandens autobusas šiuo metu gaminamas, jis bus rezerve.
Kelionė į vieną pusę L1 maršruto autobusu trunka 1 val. 20 min., iš viso yra šešios stotelės: „Senamiestis“, „Liepų tiltas“, „Danės slėniai“, „Senvagė“, „Botanikos sodas“ ir „Tauralaukio tiltas“. Pirmoji stotelė – netoli „Meridiano“.
Bilieto kaina – 3, su klaipėdiečio kortele – 2,4 euro. Taip pat galioja Transporto lengvatų įstatyme numatytos lengvatos.
Atsiskaityti už kelionę galima viešojo transporto el. bilietu, klaipėdiečio, bekontakte banko kortelėmis. Grynaisiais pinigais atsiskaityti galimybės nėra.
Jeigu pradedame nuo starto, reikia leisti įsibėgėti.
Techniką sukūrė vietiniai
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus linkėjo, kad projektas pavyktų.
„Ne tik išbandyta technika, kuri yra sukurta Klaipėdoje, bet buvo ir labai svarbu pamatyti kranto linijas, suprasti, ką su upe daryti, kur įrenginėti krantines, kiek valyti pačią upę nuo sąnašų. Jeigu pradedame nuo starto, reikia leisti įsibėgėti. Norisi tikėti, kad tai bus komerciškai vykęs projektas“, – pažymėjo A. Vaitkus.
Klaipėdiečiai ir miesto svečiai paplaukioti naująja transporto priemone galės iki pat rudens pabaigos. Tačiau esant liūčiai, audringam vėjui autobusas nekursuos.
Arvydas Vaitkus (dešinėje). Vytauto Liaudanskio nuotr.
Kontrolė neįkyrės
G. Neniškis tikino, kad keleivių kontrolė autobuse taip pat numatoma, tačiau ne tokia, kaip įprastai.
„Neatskleisime kaip. Įlipimą į autobusą prižiūri kapitonas. Dešimt žmonių tikrai gali vienas žmogus tvarkingai sukontroliuoti. Tuo labiau, kad viduje yra sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros, mes realiu laiku matysime, kas ten vyksta. Tad žmonių nevarginsime nereikalingais patikrinimais“, – sakė G. Neniškis.
Maršrutus ir projektą rengė šios įstaigos: „Klaipėdos keleivinis transportas“, „Klaipėdos paplūdimiai“, „Klaipėdos paslaugos“. Vandens autobusus pagamino Klaipėdos startuolis „Popa Boat“.
Ant stogo – saulės baterijos
„Projektas ypatingas tuo, kad viską teko projektuoti patiems: elektros baterijas, jų instaliaciją, visus vairavimo elementus. Taip pat projektas nėra paprastas, nes tai – mažasis keleivinis transportas, yra visokios įvairios specifikos, lubų aukštis nulemtas Biržos ir kitų tiltų“, – sakė „Popa Boat“ įkūrėjas Tomas Vėlius.
Jis taip pat pažymėjo, kad naujuoju projektu itin domisi ir sostinės savivaldybės atstovai.
„Manau, kad galėjimas pamatyti perspektyvas iš upės atvers naujus horizontus. Kadangi projektas susijęs su miestu ir tolimesne įmonės plėtra, tikimės, kad Klaipėda bus poligonas, kur galėsime išbandyti šių dienų technologinius sprendimus, kurie belsis ir į kitus miestus. Kitą savaitę turėsime posėdį su Vilniaus vicemeru, jis irgi rodo susidomėjimą. Manau, kad tai, ką darome čia, atveria naujas duris. Šioje srityje esame pionieriai Lietuvos mastu. Turėsime daugybę klausimų per visą šią vasarą, spręsime ir tobulėsime toliau“, – tikino T. Vėlius.
Naujausi komentarai