Pereiti į pagrindinį turinį

Uostamiestyje - reali kiemų mokesčio grėsmė

2012-02-29 05:00
Uostamiestyje - reali kiemų mokesčio grėsmė
Uostamiestyje - reali kiemų mokesčio grėsmė / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Klaipėdos valdžia ieško būdų, kaip miesto centre gyvenantiems žmonėms grąžinti patogias gyvenimo sąlygas, o kartu – ir surinkti daugiau mokesčių. Svarstoma galimybė apmokestinti automobilių stovėjimą daugiabučių namų kiemuose, kad jų automobiliais neužgrūstų rinkliavų vengiantys vairuotojai.

Įvedė prieš trejus metus

„Kol kas jokie projektai nėra parengti, sprendimai nepriimti. Kai tik sutarsime dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą pokyčių, pristatysime projektą visuomenei“, – tikino Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Jis yra ekspertų grupės, kuri sudaryta peržiūrėti rinkliavos už automobilių stovėjimą tvarką, iniciatorius.

Ši rinkliava uostamiestyje įvesta nuo 2008 m. birželio 1-osios. Tačiau pusmetį mokestį mokėjo tik tie vairuotojai, kurie automobilius statė pajūrio zonoje. Nuo 2009-ųjų sausio 1-osios rinkliava renkama ir senamiestyje bei miesto centre.

„Jau praėjo treji metai, todėl pats laikas peržiūrėti šią rinkliavą visais aspektais. Tačiau pagrindinė idėja yra rasti būdą, kaip atlaisvinti apmokestintose zonose esančių daugiabučių namų kiemus. Dabar visi, kurie siekia išsisukti nuo rinkliavos, lenda į kiemus – vadinamąsias pilkąsias zonas, kurios nėra apmokestintos. Bandysime pasiūlyti būdus, kad tokių daugiabučių namų gyventojai turėtų kur pastatyti savo mašiną“, – žadėjo A.Šulcas.

Pristatys po mėnesio

Vicemeras tvirtino, jog užsienio šalyse už automobilio stovėjimą reikia mokėti ne tik gatvėse ar aikštelėse, bet visose zonose – tai yra ir daugiabučių namų kiemuose.

„Tokia praktika taikoma Gdanske, Londone, todėl ten situacija kitokia. Pas mus atvažiuoja žmonės iš Balbieriškio ar Priekulės ir lenda į kiemus, kad tik nereikėtų mokėti, o patys klaipėdiečiai savo namo kieme nebeturi vietos automobiliui“, – neteisybę įžvelgė A.Šulcas.

Apmokestintose zonose esančiuose daugiabučiuose namuose gyvenamąją vietą deklaravę klaipėdiečiai turi teisę už 15 litų įsigyti metinį leidimą, kuris suteikia teisę nemokamai statyti automobilį 100 metrų spinduliu aplink namą.

„Tačiau leidimus gauna ne visi gyventojai. Pavyzdžiui, name yra 15 butų, o kieme – trys stovėjimo vietos. Taigi, to namo gyventojams bus išduota tik 12 leidimų nemokamai statyti automobilį. Atrodytų, viskas gerai. Tačiau tie trys gyventojai, kurie leidimo neturi, grįžta namo ir randa užimtas stovėjimo vietas. Vadinasi, savo automobilį jie turi palikti gatvėje ir mokėti už stovėjimą. Ieškome būdų, kaip panaikinti tokią neteisybę ir išlaisvinti gyventojų kiemus“, – pabrėžė A.Šulcas.

Vienas svarstomų variantų – daugiabučių namų kiemus paskelbti apmokestintomis zonomis ir ieškoti galimybių, kaip identifikuoti gyventojus, kurie savo kiemuose automobilius galėtų statyti nemokamai.

„Manau, jog per mėnesį jau tikrai parengsime projektą ir jį teiksime svarstyti visuomenei“, – terminą įvardijo mero pavaduotojas.

Stato užkardus ir ženklus

Kituose didžiuosiuose šalies miestuose taip pat jau ne vieni metai galioja tvarka, jog nustatytose zonose reikia mokėti už automobilių stovėjimą. Į tas zonas patenka ir daugiabučių namų kiemai, kurie nėra apmokestinti.

„Mums ši problema aktuali senamiestyje, nes rinkliavos norintys išvengti vairuotojai lenda į kiemus. Kol kas jokių sprendimų nepriiminėjame, gyventojai patys ieško būdų, kaip apsisaugoti nuo įsibrovėlių“, – teigė Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Jo teigimu, nemažai gyventojų ties įvažomis į daugiabučių namų kiemus įsirengė užkardus ar vartus. Gauti leidimą iš savivaldybės pasistatyti tokius įrenginius esą nebuvo sunku, nes pavykdavo istoriškai pagrįsti, jog senamiestyje ties daugeliu kiemų buvo pastatyti vartai.

„Žmonės taip pat statosi ir kelio ženklus, kurie prašalaičiams draudžia įvažiuoti į kiemus. Tiesa, juos pastatyti galima tik tuomet, jei žemės sklypas priskirtas namui, o leidimą statyti ženklą suteikia policija“, – tvirtino T.Kamaitis.

Jo žodžiais, apmokestinti kiemus yra svarstytinas variantas.

„Kiek žinau, mūsų mieste norima apmokestinti zonas, į kurias patektų ir daugiabučių namų kiemai“, – žiniomis dalijosi T.Kamaitis.

Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos tarnybos vedėjas Rimas Sidera teigė, jog laikinojoje sostinėje tokia problema nėra aktuali.

„Bent jau mūsų tarnyba nėra sulaukusi skundų, jog daugiabučių kiemuose trūksta vietų, nes juose prigrūsta rinkliavos už stovėjimą siekiančių išvengti vairuotojų automobilių. Kaune apmokestinti tik gatvių ruožai, miesto centre yra vietų, kur galima nemokamai pastatyti automobilį, todėl, matyt, į kiemus niekas ir nelenda“, – svarstė R.Sidera.

Rinkliava – ir Skautų gatvei?

Uostamiesčio savivaldybėje sudaryta ekspertų grupė ne tik ieško būdų, kaip išlaisvinti kiemus, bet sprendžia, ar rinkliava renkama teisingai.

„Ekspertų grupė dėl rinkliavos neturi jokių tabu – peržiūrime ir tai, ar nereikia išplėsti apmokestintų zonų, analizuojame rinkliavų dydžius. Svarstome pačius įvairiausius variantus, kas būtų, jeigu būtų“, – neslėpė A.Šulcas.

Vienas tokių svarstomų variantų, kuris gali tapti realybe, yra aikštelių prie „Begos“ ir „KLASCO“ apmokestinimas.

„Tos aikštelės yra miesto teritorijoje. Jose stovi ir lengvasis, ir sunkusis transportas, o niekas už stovėjimą nemoka. Kažkas užkardais yra užtvėrę ir valdišką žemę. Tad kodėl nepasvarsčius ir to, ar reikia įvesti rinkliavą už automobilių stovėjimą Skautų gatvėje“, – apie ekspertų grupės darbo principus kalbėjo A.Šulcas.

Komentaras

Zita Lukoševičienė

Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos pirmininko pavaduotoja

Mes ką tik Klaipėdos merui Artūrui Šulcui perdavėme raštą, kuriame prašoma, jog senamiestyje rinkliava būtų sumažinta – vairuotojai turėtų mokėti du litus už valandą. Mūsų pagrindinis motyvas yra tas, jog neįrengtos nemokamos automobilių stovėjimo aikštelės, kurios buvo pažadėtos. Pamenu, miesto valdžia tvirtino, jog kai tik bus pastatyti pinigų automatai, aplink senamiestį iškart atsiras vietų, kur automobilius bus galima statyti nemokamai. Pirmą kartą girdžiu, jog savivaldybėje svarstoma galimybė apmokestinti raudonojoje ir geltonojoje zonoje esančių daugiabučių namų kiemus. Esu griežtai prieš. Jei toks sprendimas bus priimtas, žmonės bus galutinai išvaryti iš senamiesčio, nes nebeliks nė menkiausios galimybės nemokamai pasistatyti automobilį. Kai valdžia įvykdys savo pažadus ir įrengs nemokamų stovėjimo aikštelių, tuomet tegul ir svarsto apie naujus mokesčius.


Surinkti milijonai litų

Vairuotojai apmokestintose zonose už automobilių stovėjimą Klaipėdoje sumokėjo:

2008 m.* – 60,2 tūkst. Lt;

2009 m. – apie 1,3 mln. Lt;

2010 m. – apie 1,46 mln. Lt;

2011 m. – apie 1,7 mln. Lt.

*Surinkta nuo birželio 1 d. pajūrio zonoje.


Mokėti privaloma

Už automobilio stovėjimą mokėti Klaipėdoje būtina:

raudonojoje zonoje – Aukštoji g., Bangų g. (nuo Kūlių Vartų g. iki Gluosnių g.), Bažnyčių g., Bružės g., Daržų g. (nuo Pilies g. iki Tiltų g.), Didžioji Vandens g., Galinė g., Galinio Pylimo g., ruože nuo Turgaus g. 31 iki Kurpių g., Grįžgatvio g., Gluosnių g. (nuo Bangų g. iki Gluosnių g. 9), Jono g., Kalvių g., Karlskronos a., Kepėjų g., Kurpių g., Mažoji Vandens g., Mėsininkų g., Pasiuntinių g., Pilies g., Pylimo g., Sinagogų g. (nuo Galinio Pylimo g. iki turgaus), Skerdėjų g., Sukilėlių g., Šaltkalvių g., Teatro g., Tiltų g., Tomo g., Turgaus a., Turgaus g., Vežėjų g., Žvejų g., Kūlių Vartų g. (nuo žiedo iki Bangų g.);

geltonojoje zonoje – Atgimimo a., Bangų g. (nuo Gluosnių g. iki Mokyklos g.), Bokštų g., Butkų Juzės g., Butsargių g., Danės g., S.Dariaus ir S.Girėno g., Gintaro g., Gluosnių g. (nuo 9-o namo), Herkaus Manto g., I.Kanto g., J.Janonio g., J.Karoso g., J.Zauerveino g., Jūros g., K.Donelaičio a., K.Donelaičio g., Kalvos g., Kareivinių g., Karklų g., Krovėjų g., Kūlių Vartų g. (nuo Bangų g. iki Tilžės g.), Laivų skg., Levandų g., Liepų g. (nuo Manto g. iki Mokyklos g.), Lietuvininkų a., Ligoninės g., Mažoji Smilties g., M.Mažvydo al., Medžiotojų g., Naujoji Uosto g., Naujojo Sodo g., Pakalnės g., ruožas nuo autobusų stoties S.Nėries g. link, Pievų Tako g., Puodžių g., Ramioji g., Rumpiškės g., S.Daukanto g., S.Nėries g., S.Šimkaus g., Sinagogų g. (nuo Galinio Pylimo g. į pietryčius), Sodų g., Šaulių g., Taikos pr. iki sankryžos su Sausio 15-osios g., Tilžės g. (nuo Kūlių Vartų g. iki Tilžės g. 19 namo ribos), Trilapio g., Vilties g., Vytauto g., J.Zembrickio g., Žiedų skg., Žvejų g. (nuo Pilies g. iki Žvejų g. 28), aikštelėje Naujojo Sodo g. 5, aikštelėje Pilies g. 4, aikštelėje Pilies g. 6A, teritorijoje nuo įvažiavimo vartų (Pilies g. 4) visoje Kruizinių laivų terminalo eismo zonoje;

žaliojoje zonoje – Audros g., Aušros g., Burių g., Molo g., Pamario g., Stovyklos g. (su dviem aikštelėmis), 2-osios Melnragės aikštelėje, neįgaliųjų pliažo aikštelėje.


Skaičiai ir faktai

Už valandą automobilio stovėjimo raudonojoje zonoje reikia mokėti 3 litus.

Už valandą automobilio stovėjimo geltonojoje zonoje reikia mokėti 2 litus.

Už pusantros valandos automobilio stovėjimo žaliojoje zonoje reikia mokėti litą.

Raudonojoje ir geltonojoje zonoje rinkliavą reikia mokėti kiekvieną dieną, išskyrus savaitgalius ir valstybines šventes.

Raudonojoje ir geltonojoje zonoje mokėti už automobilio stovėjimą reikia nuo 8 iki 18 val.

Žaliojoje zonoje rinkliava renkama kiekvieną dieną nuo 10 iki 20 val., nuo gegužės 1 iki rugsėjo 10 dienos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų