Pereiti į pagrindinį turinį

Uostas žengia be pralaimėtų bylų

2015-07-20 14:24
"Tiffany S" laivas.
"Tiffany S" laivas. / „Wesseltracker.com“ nuotr.

Per pastaruosius metus Uosto direkcijos atstovai tikina nepralaimėję nė vienos teismo bylos, nors jų buvo susikaupę nemažai.

Delspinigiai ir baudos

Uosto direkcija paviešino duomenis apie laimėtas visiškai įsiteisėjusias bylas.

Lietuvos apeliacinis teismas iš bendrovės „Latvijas Tilti“ priteisė sumokėti Uosto direkcijai 200 tūkst. eurų delspinigių. Jie susidarė dėl vėlavimo, kai vyko Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo krantinių statybos. Dabar tai Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) krantinės.

Dėl tų pačių krantinių Lietuvos apeliacinis teismas atmetė bendrovės „BE Constructive“ 78 tūkst. eurų ieškinį Uosto direkcijai. Šis ieškinys buvo keliamas dėl papildomų mokėjimų vykdant minėto terminalo krantinių statybos priežiūrą.

Tas pats Lietuvos apeliacinis teismas Uosto direkcijos naudai iš bendrovės „Alvetos karjerai“ priteisė 72 tūkst. eurų. Ši bendrovė turės sugrąžinti iš Uosto direkcijos gauta avansą ir baudą dėl neįvykdytos sutarties gilinant Šventosios uostą.

„Su bendrove „Alvetos karjerai“ buvo abipusis ieškinys. Teismas jų ieškinį apie 150 tūkst. litų atmetė, o mūsų ieškinį tenkino“ – pastebėjo Uosto direkcijos Teisės departamento direktorius Linas Rudys.

Probleminės krantinės

Atskira Uosto direkcijos byla buvo bendrovės „Vėtrūna“ ieškinys dėl krantinių 90-96 nutrauktos statybos. Ji per teismus siekė prisiteisti iš Uosto direkcijos 900 tūkst. eurų. Šis ieškinys prasisukęs per Lietuvos teismų sistemą buvo atmestas Lietuvos aukščiausiojo teismo.

„Mums svarbu yra rezultatas ir tai, kad 90-96 krantinės, reikalingos vystyti tarptautinio lygio HUB-ui, buvo pastatytos per metus su vienu pirkimo konkursu. Kai prieš tai tos krantinės buvo statomos keturis metus su nuolat besitęsiančiais skandalais“, - pastebėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Istorijos dėl 90-96 krantinių statybos teismuose dar nebaigtos. Tebevyksta ginčai su ankstesniais statytojais „Klaipėdos hidrotechnika“ ir Vokietijos kompanija „Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft“, kuri dabar vadinasi „Strabag Wasserbau“.

Negautos rinkliavos

Kaip pralaimėtą Uosto direkcijos bylą galima laikyti teisinį ginčą su „VPA Logistics“ dėl rinkliavų už laivą „Tiffany-S“.

„VPA Logistics“ kurį laiką 2011 metais agentavo laivą „Tiffany-S“, kurio savininkas buvo užsienio kompanija „DAZ Maritime S.A“, o valdytojas – bendrovė „Sea First International“. Bet nuo 2011 metų vidurio susitarimai dėl laivo agentavimo nutrūko. Klaipėdos uoste užstrigusio probleminio laivo agentavimas buvo perduotas bendrovei „Sea First International“.

Kai pastaroji bankrutavo Uosto direkcija motyvavusi, kad laivo agentavimo funkcijos perduotos netinkamai, pabandė prisiteisti už laivą negautas 2012 ir dalies 2013 metų  rinkliavas iš „VPA Logistics“. Teismas jos ieškinio netenkino, konstatavo, kad „VPA logistics“ prievolė mokėti už laivą rinkliavas buvo pasibaigusi.

„Jei vertintume finansiškai šios bylos nepralaimėjome, nes laivo rinkliavų skola mums pripažinta. Tik teismas pripažino, kad sutartį buvęs laivo agentas galėjo nutraukti. Situacija neapibrėžta – stovi laivas, skola didžiulė, o atsakingų už ją nėra. Dėl to po šio teismo posėdžio pasiūlėme netgi keisti teisės aktus“, - pripažino L.Rudys. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų