Pokyčiai Jūrų perkėloje
Uosto radiolokacinė stotis Jūrų perkėloje, Perkėlos g. 10, nuo pat jos statybos pradžios buvo įrengta specialiai sumontuotame bokšte, 33 metrų aukštyje.
Dabar šią teritoriją rengiamasi pertvarkyti nugriaunant ne tik senąjį bokštą bet ir didžiulį buvusios Tarptautinės jūrų perkėlos administracinį pastatą. Buvusioje Jūrų perkėloje yra planuojami dideli teritorijos pertvarkymo darbai. Jau kurį laiką kalbama, kad į pietinę uosto dalį iš šiaurinės dalies turėtų būti perkelta ir dulkėtesnė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krova.
Naujas uosto direkcijos laivų eismo tarnybos radiolokacinis bokštas pastatytas Perkėlos g. 8, prie krantinės Nr. 144. Jame nauja radaro antena bus sumontuota 31 metro aukštyje.
Perkels ir testuos įrangą
Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra paskelbusi konkursą išmontuoti radarą senajame bokšte ir perkelti į naująjį.
Radaro antena sveria 366 kilogramus, prie jos dar yra speciali 130 kilogramų sverianti įrangos dėžė.
Radaro antena nėra tokia, kad ją galima būtų lengvai pernešti lyg kokią spintą. Radaro antena sveria 366 kilogramus, prie jos dar yra speciali 130 kilogramų sverianti įrangos dėžė.
Prie radaro sistemos dar yra iki 6 įvairių kitokių įrangos vienetų. Dalis jų būtų įdėta į specialų konteinerį, kad sistemą saugotų nuo oro poveikio.
Sumontuota radaro įranga dar turės būti išbandoma, kad labai tiksliai fiksuotų plaukiančius laivus ir kitus judančius objektus.
Permontuota radaro įranga apims pietinę uosto dalį, Malkų įlanką. Iš jos bus matoma ir nemaža dalis Kuršių marių.
Planas: Smiltynėje rengiamasi sumontuoti panašų į šį naują uosto radaro bokštą. KVJUD nuotr.
Bus naujų pakeitimų
Artimiausiu metu Klaipėdos uoste planuojama ir daugiau su navigacija susijusių pakeitimų.
Neseniai skelbta, kad išskirtinio dizaino Laivų eismo tarnybos radiolokacinės kontrolės sistemos bokštą rengiamasi statyti Smiltynėje prie Naujosios perkėlos. Bokšto, kuris susilies su Smiltynės aplinka, idėją pasiūlęs Panevėžio statybos trestas rengs projektinius pasiūlymus, techninį projektą, atliks projekto vykdymo priežiūrą.
Kada bus statomas naujas bokštas Smiltynėje, dar neaišku, nes viešojo pirkimo konkursas nepaskelbtas.
Uosto direkcija planuoja įrengti ir bent dvi naujas vedlines šiaurinėje uosto dalyje. Tai susiję su Uosto įplaukos vartų rekonstrukcija. Kai ji bus atlikta, laivai į uostą plauks kitokiu kampu, todėl tam kampui „sugaudyti“ ir bus reikalingos naujos uosto vedlinės.
Per artimiausius metus uoste gali būti ir daugiau su laivų eismo pertvarkymu susijusių pakeitimų.
Naujausi komentarai