Esmė – jūrų turistai
Tikėtina, kad dėl šio pastato statybos šiais metais bus pasiektas esminis lūžis. 2022–-2023 m. jau yra planuojamos statybos šioje teritorijoje.
Šiomis dienomis Uosto direkcija paskelbė konkursą dėl 21–23 krantinių rekonstrukcijos ir dėl 21A–23A krantinių naujos statybos projektų. Kitaip tariant, tos krantinės tai būtų dar vienas kruizinių laivų terminalas, tik ne kairiajame, o dešiniajame Dangės upės krante – buvusioje "Laivitės", o vėliau – "Memelio miesto" teritorijoje.
Prie krantinių, kurios būtų pritaikytos jūrų turistų srautams, būtų įrengta ir maždaug 35 autobusams stovėti skirta aikštelė, kad iš laivų išlipę jūrų turistai galėtų vykti į ekskursijas.
Šalia jau minėtų krantinių planuojama pastatyti ir pačios Uosto direkcijos didesnį nei dviejų tūkst. kv. metrų ploto iki 30 metrų aukščio administracinį pastatą, o šalia jo ir panašaus ploto automobilių saugyklą iki 12 metrų aukščio. Bendras administracinio pastato ir automobilių saugyklos plotas būtų apie 7 tūkst. kv. metrų.
Rekonstruojant esamas krantines ir statant naujas atsirastų ir nauja iki 25 tūkst. kv. metrų ploto uosto teritorija.
Planas: taip būtų išdėstomos naujos krantinės ir Uosto direkcijos pastatai, kurie pažymėti raidėmis "A" ir "B". KVJUD nuotr.
Gerokai padaugėtų laivų
Laikomasi nuostatos, kad naujų kruizinių laivų krantinių ir modernaus Uosto direkcijos administracinio pastato statyba būtų ypač naudinga Klaipėdos miestui.
Teritorija patenka į Klaipėdos miesto istorinę dalį, kuri vadinama Naujamiesčiu, yra kultūros vertybių registre.
Pajudėjusios statybos šioje Klaipėdos miesto dalyje duotų impulsą vystyti visą dabar gerokai apleistą "Memelio miesto" teritoriją.
Ypatingą reikšmę Klaipėdos uostui turėtų net 369 metrų ilgio 22 krantinės įrengimas buvusio "Laivitės" doko vietoje. Ši krantinė galėtų priimti Baltijos jūroje plaukiojančius didžiausius kruizinius laivus iki 333 metrų ilgio ir 80 tūkst. tonų vandentalpos.
Ne tik direktoriai, uosto kapitonas, skyrių viršininkai, bet ir darbuotojai turėtų kabinetus su gražiais vaizdais į Dangės upę, Kuršių neriją, marias, jūros vartus, Klaipėdos senamiestį ar Naujamiestį.
Prie 222 metrų ilgio krantinės Nr.21, kuri būtų vidinėje Žiemos uosto dalyje, galėtų stovėti ir mažesni kruiziniai laivai, ir į Klaipėdą atplaukiantys burlaiviai. Numatyta, kad naujose krantinėse galima būtų priimti nuo 87 iki 333 metrų ilgio kruizinius laivus.
Kruizinių laivų priėmimo specifika, kad krantinėse, kur numatyta juos priimti, turi būti įrengti ir atskiri buitinių nuotekų tinklai, elektros prisijungimo linijos su atskiromis apskaitos sistemomis.
Prie 23 ir 23A krantinių, kurios būtų vadinamojo "kaušo" vidinėje dalyje, stovėtų pramoginiai laivai. Jiems vietos galėtų būti visame "kauše", kuris įrengus naują pirsą su 22 ir 22A krantinėmis taptų ramus ir mažiems laivams nepavojingas. Dabar, kai sustiprėja vėjas ir srovės iš jūros, "kauše" nedideli pramoginiai laivai yra šokdinami išilginių bangų.
Kokio biuro pageidaujama
Planuojamame įrengti Uosto direkcijos administraciniame pastate dirbs apie 150 žmonių. Čia įsikurtų ir laivų eismo tarnyba, kurioje yra apie 40 žmonių, tačiau vienoje pamainoje dirba apie 10.
Kaip atrodytų administracinis pastatas, bus galima pažiūrėti, kai bus pateikti pagal atskirą konkursą rengiami architektūriniai pasiūlymai. Tuomet paaiškės ir tai, kiek prestižinėje uosto teritorijoje kainuos pastatyti naują administracinį pastatą.
Jau dabar Uosto direkcijos administracinio pastato aplinkos reikalavimuose keliamos sąlygos, kad prie jo būtų ir želdinių zonų, ir mažosios architektūros elementų. Pageidaujama, kad prie pastato būtų galima ne tik privažiuoti automobiliais, bet specialiais takais ateiti ir pėstiesiems, atvykti dviratininkams, riedutininkams ir panašiai.
Prie pastato ar specialiame automobilių laikymo statinyje turėtų būti įrengtos ir kelios dešimtys automobilių įkrovimo aikštelių.
Uosto direkcija pageidauja, kad ir administracinis pastatas būtų išskirtinis su lankytojų aptarnavimo vieta, apsaugos postu, darbuotojų maitinimo patalpa, kambariu darbuotojų vaikams, rūkymo, sporto zonomis. Pageidaujama ir išskirtinio uosto informacinio centro su ekspozicijų erdvėmis, skaitykla, kompiuterizuota startuolių ir inovacijų kūrimo erdve.
Tam tikros išskirtinės specifikos reikalautų ir locmanų, hidrografų, uosto dispečerinės, kitokios patalpos.
Išskirtinės būtų administracinės patalpos. Planuojama, kad kabinetai būtų taip suprojektuoti, kad pagal poreikį nesudėtingai būtų keičiami patalpų plotai formuojant naujas zonas ar erdves. Ne tik direktoriai, uosto kapitonas, skyrių viršininkai, bet ir darbuotojai turėtų kabinetus su gražiais vaizdais į Dangės upę, Kuršių neriją, marias, jūros vartus, Klaipėdos senamiestį ar Naujamiestį.
Administraciniame pastate būtų įrengta 250 kv. metrų didžioji posėdžių salė, 60 kv. metrų laivų valdymo salė, 50 kv. metrų dispečerinė su vaizdu į uosto pusę ir didžiuliais monitoriais su transliuojamais vaizdais iš viso uosto.
Visose patalpose turėtų būti įrengtos šiuolaikinės ryšio, komunikacijos, vaizdo apžvalgos priemonės, garso ir apšvietimo sistemos, konferencinė įranga. Nekalbant jau apie įvairias energetines ar pastato saugumo sistemas. Sudėliota ir tai, koks dizainas, įskaitant baldus, galėtų būti atskirose patalpose.
Viršutinėje administracijos pastato dalyje būtų įrengta apžvalginė aikštelė (terasa). Pageidaujama, kad ji būtų apželdinta.
Naujausi komentarai