Kalėdoms – 30 tūkstančių
Kalėdiniam vakarėliui Uosto direkcija ir šiais metais numatė solidžią sumą, nors įmonės rezultatai ir pernai, ir šiemet vis prastesni dėl krentančių krovos rodiklių.
Dienraštis „Klaipėda“ Uosto direkcijos vadovo Algio Latako teiravosi, kiek direkcija iš viso numačiusi skirti lėšų kalėdiniams renginiams ir dovanoms darbuotojams?
Klausta, kur vyks šventė, kokia jos sąmata? Kas bus šventės rengėjai?
Tačiau A. Latakas neatskleidė, kur už valstybinės įmonės linksminsis direkcijos darbuotojai.
Įspūdinga: už šį naują Klaipėdos uosto „prekės ženklą“ ir jo koncepciją su priklausiniais direkcija sumokėjo penkiaženklę sumą. KVJUD pranešimo spaudai nuotr.
Įvardinta tik bendrovės lėšų suma, kurią numatyta prapuotauti.
„Uosto direkcija kasmet organizuoja renginius darbuotojams. Šiemet Kalėdinio renginio organizavimu rūpinosi įmonės darbuotojas, pasitelkęs įvairius tiekėjus šventės turiniui išpildyti. Šventės biudžetas – 23,9 tūkst. eurų“, – patikino A. Latakas.
Panašu, kad iš šventės direkcijos darbuotojai tuščiomis negrįš.
Kiekvienas šventės dalyvis turėtų sulaukti ir 30 eurų vertės dovanų rinkinio.
2022 m. gruodžio 31 d. įmonėje dirbo 226 darbuotojai (neįskaitant išėjusiųjų nėštumo ir gimdymo atostogų).
Vadinasi, dovanoms direkcija išleis dar 6 780 eurų.
Iš viso iš valstybės valdomos įmonės lėšų vien kalėdiniams malonumams bus išleista 30 680 eurų.
Dėl 5 eurų – sutartis
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos skelbiamų viešųjų pirkimų skiltyse yra apstu įvairių sutarčių su maitinimo įstaigomis.
Direkcijos priėmimams renkamasi prabangios maitinimo įstaigos – „Skandalas“, viešbučio „Victoria“ ir burlaivio „Meridianas“ restoranas.
Tačiau viešųjų pirkimų suvestinėje išvydus penkių eurų vertės sutartį, kilo klausimų, kas ir ką valgė ar gėrė restorane, kad neišgalėjo susimokėti net menkos penkių eurų sąskaitos?
Direkcijos vadovas paaiškino, kad dėl automatizuotos sąskaitų suvedimo sistemos pasitaiko atvejų, kai sąskaitoje esančios sumos išskaidomos.
Suma: A. Latakas pripažino, kad per pusmetį reprezentacinėms išlaidoms ir kitiems su uosto rinkodara susijusiems reikalams išleido 161 tūkst. eurų. Vytauto Liaudanskio nuotr.
„Taip nutinka dėl to, kad toje pačioje sąskaitoje paslaugos apmokestinamos skirtingais PVM tarifais – vienos sumos – 21, o kitos – 9 proc. PVM tarifu. Abiem atvejais sąskaitos apmokėtos už svečių maitinimą. Bendra restorano „Victoria“ sąskaita – 110, restorano „Skandalas“ – 58,3 euro“, – detalizavo A. Latakas.
Praėjusiais metais kalėdinių renginių metu Uosto direkcija viename Klaipėdos viešbutyje pravalgė 3 270 eurų.
Tiek buvo sumokėta už darbuotojų maitinimą renginio, skirto direkcijos kolektyvui, metu.
Pernai tame pačiame viešbutyje valgyta ir švęsta dvi dienas – gruodžio 9 d. ir 20 d.
Gruodžio 20-ąją vyko antras vakarėlis su maitinimu. Pasimaitinimas buvo skirtas direkcijos buvusių ilgamečių darbuotojų, išėjusių į pensiją, pagerbimui.
Sąskaitos būta taip pat solidžios – išleista 3 270 eurų.
Valgyti – į „Kukūdrą“
Gali net susidaryti įspūdis, kad nevalgę direkcijos darbuotojai negali nieko išmokti, nieko įsiminti ir nieko nudirbti.
Organizuojant direkcijos darbuotojų komercinių veiklų strategijos sesiją, prireikė 534 eurų maitinimo paslaugai.
Patiekalai tą kartą buvo ragauti liaudiškais valgiais garsėjančioje užeigoje „Kukūdra“, kuri yra Kretingalės miestelyje.
Vieno valgydinimo sesijos dalyviams buvo mažai. Kitą dieną tos pačios sesijos atstovams vėl reikėjo pavalgyti už direkcijos lėšas.
Už 408 eurus tąkart išalkusius direkcijos darbuotojus pamaitino Klaipėdoje Burių gatvėje įsikūrusi maitinimo įstaiga „Driopė“.
Tas pats restoranas maitinimo paslaugą pernai teikė dar vienam renginiui.
Direkcijos darbuotojams buvo organizuota šventė ir Klaipėdos botanikos sode.
Su darbu, tiesioginėmis pareigomis valstybės įmonėje ši pramoga botanikos sode veikiausiai niekaip nėra susijusi.
Tad kyla klausimas, kodėl iš valstybei priklausančios bendrovės sąskaitos reikia išleisti 2 820 eurų sumą? Ir vėl pavalgymui.
Sočiu valstybei priklausančios įmonės darbuotojų gyvenimu rūpinamasi nuolat.
Pavyzdžiui, rugsėjo pradžioje organizuojant direkcijos darbuotojams Drevernos dienos stovyklą, dalyvių maitinimui išleista 1 250 eurų. Maitinimo paslaugą teikė trys tiekėjai.
Pernai spalio 5–7 dienomis Kaune vykusių mokymų metu darbuotojų maitinimui išleista dar 2 639 eurai.
Gali net susidaryti įspūdis, kad nevalgę direkcijos darbuotojai negali nieko išmokti, nieko įsiminti ir nieko nudirbti.
Per pusmetį – 161 tūkst. eurų
Žvalgantis po įvairius delegacijų priėmimo, maitinimo, pramogų, reklamos ir ne pirmo būtinumo paslaugų pirkimus, kyla klausimas – kiek direkcija išleidžia pinigų tokio tipo reikalams?
A. Latakas atsakė, kad reprezentaciniams reikalams, šventėms ir reklamai per pusmetį išleista net 161 tūkst. eurų.
„Sumos, skiriamos Klaipėdos uosto rinkodarai, yra skelbiamos Uosto direkcijos finansinėse ataskaitose. Šiuo metu yra paskelbta ir viešai prieinama 2023 m. pirmojo pusmečio ataskaita – per šį laikotarpį rinkodaros sąnaudos sudarė 161 tūkst. eurų. Į šią sumą įeina Klaipėdos uosto atstovavimas parodose užsienyje, renginiuose Lietuvoje, tarptautinių organizacijų, kuriose dalyvauja Uosto direkcija, narystės mokesčiai, reklaminių priemonių sukūrimo ir pagaminimo išlaidos, viešinimo išlaidos, delegacijų priėmimo reprezentacinės išlaidos ir kitos su uosto rinkodara susijusios sąnaudos“, – paaiškino direkcijos vadovas.
Galima suprasti, kad išlaidos pietums „Kukūdroje“ į šį sąrašą veikiausiai neįtraukiamos.
Tačiau A. Latakas patikino, kad su informacija apie visus išleistus tūkstančius eurų galima susipažinti viešai.
„Uosto direkcija visas perkamas prekes ar paslaugas, sutartis, sumas, juridinius ir fizinius asmenis, iš kurių perkama, kaip įpareigoja Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas, viešina centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Ši informacija yra vieša ir laisvai kiekvienam gyventojui prieinama viešųjų pirkimų portale“, – paaiškino A. Latakas.
Įvaizdį stiprino lenktynėse
Direkcija taip pat patikslino informaciją apie lėšas, skirtas veiklos viešinimui bei sumokėtas viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams.
„Per 2023 m. pirmąjį pusmetį šios išlaidos sudarė 17 375,66 euro. Su detalesne ataskaita galima susipažinti mūsų portalo skiltyje „Lėšos veiklai viešinti“, – nurodė A. Latakas.
Nuostabą kelia 3 630 eurų suma, kurią direkcija nusprendė išleisti Klaipėdos uosto reklamavimo paslaugai automobilių varžybų „Aurum 1006 km“ lenktynių metu, prie kelių į Palangą, Kretingą ir Klaipėdą sankirtos pastatant reklaminius stendus.
Klausiant, kokia uostui nauda iš tokios reklamos kampanijos, A. Latakas atsakė, kad taip buvo siekiama sustiprinti direkcijos įvaizdį.
„Uosto direkcija, siekdama stiprinti Klaipėdos uosto įvaizdį, reklamuoja jį įvairiuose renginiuose Klaipėdos regione ir Lietuvoje, kuriuose dalyvauja ar juos stebi Klaipėdos uosto klientai, partneriai ar kitos tikslinės auditorijos“, – į klausimą atsakė direkcijos vadovas.
Ženklas už įspūdingą sumą
Neseniai Uosto direkcija pristatė ir naują Klaipėdos uosto ženklą – stilizuotą, lakonišką „K“ raidės formos pavidalą.
Žiūrint į jį, net neįtartum, kad toks kūrinys vertas penkiaženklės sumos. Tačiau iš valstybinės įmonės sąskaitos buvo sumokėta 39 627,5 euro.
„Iki šiol Klaipėdos uostą atspindėjęs ženklas buvo sukurtas daugiau nei prieš trisdešimt metų, įkūrus Uosto direkciją. Per tą laiką iš esmės nebuvo keisti jo grafiniai elementai. Sukurti modernų, šiuolaikišką prekės ženklą yra įmonės iniciatyva. Naujo Klaipėdos uosto prekės ženklo pirkimas apėmė prekės ženklo koncepcijos, logotipo, stiliaus knygos sukūrimo, vaizdo klipo ir įvairių reklaminių priemonių sukūrimo paslaugas“, – pirkiniu džiaugėsi A. Latakas.
Uosto generalinis direktorius smulkiau paaiškino, kodėl į užsakymą įtraukta ir stiliaus knygos įsigijimo paslauga.
„Stiliaus knygos įprastai lydi kiekvieną prekės ženklą ir tokia praktika naudojama tiek Lietuvos, tiek užsienio įmonėse. Stiliaus knyga – tai specialiai parengtas prekės ženklo naudojimo aprašymas, padedantis išlaikyti komunikacijos vientisumą, profesionalumą. Stiliaus knygoje aprašomas prekės ženklo pozicionavimas, apibrėžiama, kaip skirtingose priemonėse turi būti pateikiamas Klaipėdos uosto prekės ženklas, kaip turi atrodyti reklaminės priemonės, prezentacijos, leidiniai ir kita atributika“, – tikino bendrovės vadovas.
Kodėl Klaipėdos uostas yra įvardijamas kaip prekė, iki galo nepavyko suvokti.
Naujausi komentarai