Pereiti į pagrindinį turinį

Už ES paramą atgims senovinis kuršių laivas

2013-08-16 13:26
J.Gižo etnografinės sodybos ekspozicijos nuotr.

Kuršių mariose po metų bus galima pasiplaukioti senoviniu kuršių laivu "Kurische Kahn" – šiuo metu pagal išlikusius brėžinius statoma jo kopija.

Unikalaus objekto statybų iniciatorė – Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro direktorė Daiva Buivydienė. "Aš tikrai išprotėjau, – juokavo pašnekovė. – Idėja atstatyti senovinį kuršių laivą gimė 2003 m. Va, praėjo dešimt metų, ir idėja taps kūnu."

Planuojama, jog 17,4 m ilgio senovinio kuršių laivo statybos kainuos apie 200 tūkst. litų. Visa suma gauta iš ES fondų. Lietuvos jūrų muziejaus iniciatyva atstatyto kurėno ilgis siekia 10 m.
Laivą pagal išlikusius brėžinius ir modelį, kurį sukūrė vienas garsiausių pamario krašto laivadirbių Jonas Gižas, stato visus tam reikiamus sertifikatus ir licencijas turintis Vaidotas Bliūdžius, patarimais padeda jo kolega iš Rusnės Simas Knapkis.

Jau surinktas laivo dugną, gaminamos detalės, kurios bus vežamos į Drevernos prieplauką ir krantinėje renkamas jo priekis bei galas.

Planuojama, jog rudenį laivo "griaučiai" bus palikti krantinėje natūraliai išmirkti lietuje, o pavasarį bus surenkami ir bortai, antstatas, statomi stiebai, kabinos, burės.

Šis laivas nuo tikrojo senovinio kuršių skirsis tuo, kad jame bus dvi kajutės miegamiesiems bei įrengtas sanitarinis mazgas.

Numatoma, jog laivas bus naudojamas edukacinei veiklai, ekspedicijoms, nuomojamas pramogoms. "Nuomoti reikės, nes turime surinkti pinigų, kad galėtume laivą išlaikyti, prižiūrėti, mokėti atlyginimą kapitonui. Juo bus dreverniškis Antanas Eirošius", – pasakojo pašnekovė.

Laivu galės plaukti 12 žmonių, nes Lietuvos saugios laivybos administracijoje jis bus įregistruotas kaip vienstiebis burinis laivas.

Senovinis kuršių laivas "Kurische Kahn" buvo prekybinis. Juo kroviniai buvo plukdomi iš Karaliaučiaus per Klaipėdą į Kauną.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų