Netikusią prekę per parą grąžinusi klaipėdietė du mėnesius vis tiek verčiama mokėti už daiktą, kurio neturi. "Bauer" puodus pardavinėjanti įmonė neigia tyčia pašte "pamiršusi" grąžintą prekę.
Išsiuntė paštu
Garsios firmos "Bauer International" puodų rinkinį moteris išsirinko pajūryje vykusiame šios firmos produktų pristatyme.
Kelių dalių puodų rinkinį moteris nusižiūrėjo dėl galimybės ruošti maistą garuose.
"Sumokėjau pirmąjį įnašą – 200 litų. Pasirašiau sutartį paskutinėmis rugpjūčio dienomis. Rugsėjo 1-ąją sulaukiau puodų siuntos", – pasakojo moteris.
Tačiau apžiūrėjusi pirkinį klaipėdietė nusivylė jo kokybe.
"Šių puodų rinkinys įvertintas 1890 litų. Tačiau mane nuvylė aliuminės jo dalys. Tokių aliuminių puodų aš jau turiu. Pristatymo metu teiravausi dėl produkto kokybės. Konsultantė tikino, kad visos rinkinio dalys bus aukščiausios kokybės", – piktinosi pirkėja.
Moteris jau kitą dieną supakavo pirkinį ir išsiuntė pardavėjui paštu.
"Pridėjau raštą, kad atsisakau prekės, nes ji manęs netenkina. Sutartyje juk parašyta, kad turiu teisę ją nutraukti per septynias dienas", – aiškino moteris.
Įmonė užsidarė mėnesiui
Moteris savo raštą išsiuntė registruotu laišku. Tačiau po kurio laiko klaipėdietė vis tiek gavo sąskaitą, mat puodus pirko išperkamosios nuomos būdu.
"Puoliau ieškoti, kur tie puodai. Pasirodo, siuntinys visą tą laiką gulėjo pašte", – apmaudavo moteris.
Klaipėdietei buvo pareikšta, kad ji vis tiek privalo susimokėti įmokas. Paaiškėjo, kad puodus pardavusi įmonė mėnesiui užsidarė.
"Čia juk ne mano reikalas – prekę grąžinau per parą, o sutartyje tam numatyta savaitė", – aiškino pirkėja.
"Bauer International" atstovybėje klaipėdietei telefonu buvo pareikšta, kad šios firmos adresas neva laikinai buvo pasikeitęs. Todėl pranešimas iš pašto jų nepasiekė.
"Sutartyje nurodytas firmos buveinės adresas. Kas gali žinoti, kad ši įmonė nedirbs visą mėnesį? Puodus pardavė rugpjūčio 28-ąją, išdalijo sutartis, susirinko pinigus ir užsidarė? Taip išeitų?" – stebėjosi klaipėdietė.
Moteris tikino, kad Vilniaus pašto darbuotoją net priprašė išsiųsti "Bauer International" fakso pranešimą, kad jų prekė guli Vilniaus pašte.
"Firmos atstovės neigė gavusios fakso pranešimą. Uždaras ratas. Nebeturiu kam skųstis", – guodėsi moteris.
Atsisakė grąžinti įmoką
Pusantro mėnesio negalėjusi atsikratyti apkartusios sutarties dėl nelemtų puodų klaipėdietė jau gavo antrą pranešimą apie reikalaujamą įmoką.
"Nesiruošiu mokėti už daiktą, kurio neturiu. Tačiau kredito davėjai tuoj pat mane įtrauks į juoduosius sąrašus. Ir už ką?" – tikino moteris.
Tik pagrasinus teismais ir šios istorijos paviešinimu klaipėdietė sulaukė pasiūlymo apsilankyti "Bauer International" atstovybėje Klaipėdoje ir ten pasirašyti dokumentus apie banko sutarties nutraukimą.
Kartu su klaipėdiete šios įmonės filiale apsilankius ir žurnalistams pirkėjai buvo pateikti dokumentai dėl sutarties nutraukimo, tačiau telefonu kalbėjusi firmos atstovė atsisakė grąžinti 200 litų klientei.
Pirmas atvejis
Vakar dienraščiui situaciją komentavusi "Bauer International" direktoriaus pavaduotoja Rasa Almantienė tikino, kad nesusipratimas įvyko dėl klientės kaltės, nes ji nepaskambino atsisakydama prekės.
"Ponia užsisakė puodų komplektą, jai jis buvo pristatytas į namus. Kitą dieną žmogus turėtų paskambinti, jei atsisako prekės. Žmogus turi teisę nutraukti sutartį", – aiškino R.Almantienė.
Įmonės direktoriaus pavaduotoja tikino, kad per 15 metų darbo patirties jai pirmą kartą teko spręsti tokią situaciją.
"Visuomet grąžiname pinigus, jei žmogus nutraukia sutartį", – teigė atstovė.
Tačiau pasak R.Almantienės, problema iškilo todėl, kad pirkėja prekę išsiuntė paštu.
"Po visą Lietuvą kursuoja mūsų įmonės vairuotojai. Jei moteris būtų paskambinusi, prekę galėjo parvežti mūsų žmogus", – aiškino įmonės direktoriaus pavaduotoja.
Tačiau įmonės sutartyje nurodyta, kad pirkėjas daikto turi atsisakyti raštu, galimybė telefonu pranešti apie prekės grąžinimą nėra įtraukta.
Sutartyje numatyta ir tai, kad pardavėjas, gavęs pranešimą apie sutarties nutraukimą, privalo per 15 dienų atsiimti pirkėjo grąžintą daiktą.
Pašto pranešimas klaidžiojo
Visa tai klaipėdietė bandė paaiškinti šios firmos atstovėms pusantro mėnesio.
"Apie tai, kad firmos adresas laikinai keičiasi, žmonės buvo įspėti", – aiškino R.Almantienė.
Tačiau klaipėdietė piktinosi, kad jai firmos atstovai teigė, kad tokią informaciją jie paskelbė firmos interneto puslapyje.
"Tačiau iš kur aš galiu žinoti? Mano rankose tik sutartis, kurioje nurodytas senas firmos adresas", – pyko klaipėdietė.
R.Almantienė sakė, kad senajame įmonės biure buvo nurodyta, kur persiųsti korespondenciją.
"Pirkėja skambino ir pasiteiravo, ar mes gavome pranešimą iš pašto apie siuntą, tačiau jokio pranešimo mes negavome. Aš pradėjau ieškoti šitų puodų. Biuras vis dar buvo uždarytas, paaiškėjo, kad mums buvo siųstas lapelis, bet kadangi niekas jo nepasirašė, pranešimas grįžo į paštą", – teigė R.Almantienė.
Įmonės atstovė klaipėdietės paprašė, kad ši atsiųstų pašte gautą kvitą apie siuntinio išsiuntimą.
"Pati nuvykau į paštą ir pasiėmiau puodus. Ponios vardu sudaryta lizingo sutartis, todėl jai paskambinau ir paprašiau, kad ji pasirašytų banko dokumentus", – aiškino R.Almantienė.
Įmonės atstovė tikino, kad klientė pradėjo skambinti rugsėjo pabaigoje.
Tačiau klaipėdietė šį pirmadienį gavo pranešimą, kad puodai pašte buvo pasiimti rugsėjo 23 d.
Per tris savaites niekas iš šios firmos nepasivargino nutraukti pirkimo ir pardavimo sutarties su kliente, bankas ir toliau skaičiavo įmokas. Nors dokumentai rodo, kad puodai jau gulėjo įmonės patalpose.
"Centrinis biuras pradėjo dirbti tik spalio 10-ąją. Tačiau čia ne mūsų kaltė, kad pranešimas negautas. Juk už jų paslaugas mokamos nemenkos sumos. Atneštas pranešimas apie gautą siuntą, niekas jo nepasirašo, o paštas tai tyli", – pabrėžė įmonės atstovė.
Baiminasi antstolių ieškinių
Įmonės atstovė teigė, kad daugiau neatsirado klientų, kurie būtų pakliuvę į tokią situaciją dėl kaitalioto įmonės adreso.
"Daugiau nebuvo nė vieno nepatenkinto. Jei klientas apsigalvoja, jam grąžinami pinigai", – tvirtino R.Almantienė.
Tačiau praėjusią savaitę klaipėdietei atsisakiusi grąžinti 200 litų pirmosios įmokos, vakar R.Almantienė jau aiškino, kad nepatenkintai klientei bus grąžinta visa suma.
Dėl puodų grąžinimo kryžiaus kelius perėjusi klaipėdietė įsitikinusi, kad galima įtarti, kad dėl mėnesiui uždarytos šios įmonės daugybė pirkinių norėjusių atsisakyti pirkėjų galėjo likti it musę kandę.
"Kažin ar šis metodas nebus specialiai sugalvotas. Įmonė aiškina, kad reikėjo skambinti ir pranešti apie atsisakymą. Melas, aš juk išsiunčiau puodus ir tą pačią dieną paskambinau. Jos puikiai žinojo, kad aš atsisakiau. Geriausia taktika – negavome pranešimo, nieko nežinome, o jūs, kvaileliai klientai, mokėkite ir toliau", – rėžė kantrybę praradusi klaipėdietė.
Kol kas moteris nėra įsitikinusi, ar bus tinkamai nutraukta išperkamosios nuomos sutartis su banku.
"Jei banko sutartis bus nutraukta tik dabar, praėjus dviem mėnesiams po sudarymo, visko gali būti, kad sulauksiu antstolių dėl nemokėtų įmokų", – baiminosi moteris.
Papildyta
Asociacijos "Klaipėdos apskrities teisininkų klubas" pirmininkas Aurimas Petrauskis primena, kad tokio pobūdžio nesutarimai tarp pirkėjo ir pardavėjo pirmiausiai turėtų būti sprendžiami ne teismine tvarka.
„Iškilus keblumams nukentėjusiai šaliai patartina kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas. Nepavykus susitarti taikiai galima kreiptis į teismą Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka“, – aiškino teisininkas.
Specialistas priminė, kad Civilinio kodeksas reglamentuoja, jog pardavėjas privalo perduoti pirkėjui daiktus, kurių kokybė atitinka pirkimo–pardavimo sutarties sąlygas bei daiktų kokybę nustatančių dokumentų reikalavimus. Pardavėjas atsako už daiktų trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad jie atsirado iki daiktų perdavimo arba dėl priežasčių, atsiradusių iki daiktų perdavimo.
„Pažymėtina, jog jeigu parduotas daiktas neatitinka kokybės reikalavimų, pirkėjas turi teisę pareikalauti, kad daiktas būtų pakeistas tinkamos kokybės daiktu, išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl pirkėjo kaltės“, – aiškino A.Petrauskis.
Pirkėjas turi teisę reikalauti, kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina arba, kad pardavėjas neatlygintinai pašalintų daikto trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti.
„ Taip pat pirkėjas turi teisę reikalauti grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties“, – aiškino teisininkas.
A.Petrauskio teigimu, civilinis kodeksas numato, kad pasitaikius nesąžiningoms sutartims, nukentėjusi šalis gali sutartį nutraukti vienašališkai, nesikreipdama į teismą. Apie sutarties nutraukimą privaloma iš anksto pranešti kitai šaliai per sutartyje nustatytą terminą, o jeigu sutartyje toks terminas nenurodytas – prieš trisdešimt dienų.
„Ši sąlyga suponuoja išvadą, jog sutarties nutraukimas atleidžia abi šalis nuo sutarties vykdymo. Atkreiptinas dėmesys, jog Lietuvos Aukščiausiasis teismas tokio pobūdžio civilinėje byloje pažymėjo, kad Civilinis kodeksas nedetalizuoja pranešimo įteikimo būdų ir tvarkos bei imperatyviai nenustatytas terminas, prieš kurį antroji šalis privalo būti įspėta“, – aiškino teisininkas.
Vis tik asociacijos "Klaipėdos apskrities teisininkų klubas" pirmininkas A.Petrauskis pabrėžė, kad sutarties nutraukimo termino eiga negali būti skaičiuojama nuo pranešimo išsiuntimo dienos. Reikalavimas, kad apie sutarties nutraukimą būtų iš anksto pranešta kitai sutarties šaliai, neturi būti aiškinamas tik kaip asmeninis pranešimo įteikimas. Toks aiškinimas suteiktų sutartį pažeidžiančiai sutarties šaliai nepagrįstą pranašumą ir galėtų skatinti piktnaudžiavimą savo teisėmis.
Naujausi komentarai