Pasiūlė įrengti šviesoforus
Analizė, kokių priemonių reikėtų imtis, kad Liepų gatvės sankryžoje su bevarde gatvele, ties sporto klubu, būtų galima sugrąžinti teisę automobilių vairuotojams pasukti į kairę, atlikta privačia iniciatyva.
Pabrėžiama, kad dabar šioje vietoje eismas yra chaotiškas.
Nemaža dalis vairuotojų nesilaiko kelių eismo taisyklių, neleistinoje vietoje suka į kairę, kerta ištisinę liniją. Taip pat atkreiptas dėmesys, kad pėstieji turi kirsti keturias eismo juostas, nors perėja nėra reguliuojama.
Analizės rezultatus projektuotojai pristatė miesto Saugaus eismo komisijos nariams. Jų teigimu, geriausia šioje vietoje būtų įrengti šviesoforus. Tada automobilių vairuotojai saugiai galėtų pasukti į kairę, o pėstieji patogiai kirstų gatvę.
"Svarsčiau, kada kažkas pradės galvoti apie šią sankryžą. Ji gana pavojinga, čia vyrauja chaosas, važiavimas sudėtingas. Jei laikaisi visų Kelių eismo taisyklių, turi nemažai pavažiuoti, norėdamas pasukti į kairę. Susidaro ir spūsčių. Tad dalis vairuotojų nepaiso draudimo sukti į kairę ir kerta ištisinę liniją. Norisi, kad šioje sankryžoje atsirastų tvarka", – tvirtino Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Baiminasi dėl pralaidumo
Anot miesto mero pavaduotojo Artūro Šulco, Liepų gatvė – viena pagrindinių įvažų į miestą. Vicemeras domėjosi, kaip šviesoforai paveiktų magistralinės arterijos pralaidumą.
Projektuotojų nuomone, jis padidėtų, jei įrenginiai šioje vietoje būtų tinkamai suderinti su esančiais Liepų ir Trilapio gatvių sankryžoje.
Saugaus eismo specialistai tikino, kad tarp šių šviesoforų tėra 250 m atstumas.
"Šviesoforai magistralinės gatvės pralaidumo tikrai nepadidins. Net jei ir bus žalioji banga. Jei vienas automobilis sustoja ir nori pasukti į kairę, kiti taip pat nepajuda iš vietos. Juk nėra galimybių įrengti lėtėjimo juostos", – dėstė vicemeras.
Uostamiesčio kelių policijos atstovai tvirtino, kad problemų šioje sankryžoje yra.
"Svarbu, kad nenukentėtų pažeidžiamiausi eismo dalyviai – pėstieji. Sankryžą reikėtų atnaujinti be šviesoforų, nesusiaurinant juostų, toliau draudžiant posūkį į kairę. Jei šioje vietoje atsirastų šviesoforų, gali susidaryti spūsčių. Juk kita šviesoforais reguliuojama sankryža yra už 250 m", – komentavo policijos atstovai.
Projektuotojų teigimu, atliktas tyrimas parodė, kad šioje vietoje per valandą pereina vidutiniškai devyni pėstieji, pervažiuoja keturi dviratininkai.
Kerta ir makaluojasi
Pasak miesto mero pavaduotojos Juditos Simonavičiūtės, nurodyta vieta yra problemiška, jos teigimu, projektuotojai nori daryti kažką, bet neaišku, ką.
"Manau, kad, norint pagerinti eismą trikampyje, kurį riboja Liepų, Priestočio gatvės, Mokyklos gatvės viadukas, reikia kitokių sprendimų, kuriems būtinos didelės investicijos. Tokiu paprastu būdu problemos neišspręsime. Jei vienos bėdos nebeliks, atsiras kitų. Tad nepritariu šiam variantui", – komentavo vicemerė.
A.Šulcas pridėjo, kad saugiai pasiekti šį trikampį šiandien galima, sukant į į dešinę, laikantis visų taisyklių. Vicemeras atkreipė dėmesį, kad bėda yra kita – ties bevarde gatvele draudžiama sukti į kairę, tačiau, pavažiavus 10 m, leidžiama. Ten visi ir suka į kairę.
"Kertama ten ir visi makaluojasi. Tai nesaugu. Mūsų specialistai turėtų įvertinti situaciją, nuspręsti, kokių priemonių imtis. Iš viso šioje arterijoje yra gal penki posūkiai į kairę. Dėl jų kyla eismo trikdžių, ypač piko metu. Manyčiau, kad reikėtų imtis mechaninių priemonių, jog nebūtų įmanoma pasukti į kairę šiose vietose", – komentavo vicemeras.
Siūlė nebijoti šviesoforų
L.Dūdos nuomone, nereikėtų nurašyti idėjos šioje vietoje įrengti šviesoforus.
"Projektuotojai turėtų žiūrėti kūrybiškiau, akcentuoti šių įrenginių sinchronizaciją. Analogas yra Liepojos gatvėje ties Miško kvartalu. Šviesoforas, esantis ties tuberkuliozės ligonine, yra suderintas su stovinčiu Liepojos, Šiaurės prospekto, Herkaus Manto ir P.Lideikio sankryžoje", – teigė vadovas.
L.Dūdos teigimu, jei ir toliau nieko nebus daroma Liepų ir bevardės gatvių sankryžoje, vyraus chaosas.
"Reikia viską civilizuotai sutvarkyti, ir viskas bus gerai", – dėstė direktorius.
Saugaus eismo komisija nepritarė projektuotojų siūlomam sankryžos atnaujinimo variantui ir paprašė dar išsamiau paanalizuoti situaciją, patobulinti sprendinius.
Naujausi komentarai