- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seime svarstant Šventosios uosto ateitį koreguojantį įstatymą iškilo klausimas, kokį uostą prie jūros įmanoma pastatyti tam beveik neskiriant pinigų.
Numetė vargą savivaldybei
„Klausimas dėl Šventosios uosto skamba lyg ir proveržis, bet toks nuogąstavimas, ar tai nėra tiesiog vargo nusimetimas. Dar pernai birželį žemės ūkio ministras kalbėjo apie 35–40 mln. Europos Sąjungos struktūrinių lėšų panaudojimą. Dabar yra kalbama tik apie 2 mln. eurų parėmimą iš Žuvininkystės paramos fondo ir tiesiogiai savivaldai“, - pastebėjo Seimo narys Eugenijus Gentvilas.
Ar tai nėra iš esmės valstybės nusisukimas nuo problemos esmės. Spręsti tokio masto problemą ir statyti uostą Lietuvos žvejams yra neadekvatūs resursai Palangos savivaldai. Ar nebus taip, kad antrasis etapas iš esmės niekada neįvyks? Dabar bus įvykdyta tiktai už 2 milijonus kosmetinis pagilinimas, kelio nutiesimas, o viskas kitkas užmiršta.
E.Gentvilas pripažino turintis skausmingos patirties su Šventosios uostu.
„Prieš 7 metus, bandant atgaivinti jį, latvių kompanija padarė broką. Atsisveikinome su jais taip jiems ir nesumokėję, nors buvo siūloma ir baudžiamąsias bylas kelti, bet kadangi nesumokėjome už broką, taip ir liko. Po to septynerius metus nieko nebuvo daryta“, - pastebėjo E.Gentvilas.
Jo nuomone, yra daroma klaida, kai numatomas uosto išplėtojimas be molų. Ar yra Vyriausybėje planas, kaip ateityje bus skiriamos lėšos, statomi, rekonstruojami molai?
„Be molų Šventosios uosto pastatymas neįmanomas. Ar valstybė numatys tuos 40 mln. eurų molų statybai? Palanga savo galimybėmis to nepadarys, reikia europinių lėšų. Ar yra Vyriausybėje planas, kaip ateityje bus skiriamos lėšos, statomi, rekonstruojami molai“, - kėlė klausimus E.Gentvilas.
Šventoji Klaipėdai nereikalinga
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis aiškino, kad tikslas yra įpūsti gyvybės merdinčiam Šventosios uostui kaip vieną iš paskutinių galimybių padaryti ką nors ūkiško su tuo uostu ir išnaudoti nors kiek jo potencialą.
Nuo šių metų liepos 1 dienos turėtų įsigalioti Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymo pakeitimai. Bet ar jie savaime „įpūs Šventosios uostui gyvybę“?
„Palangos savivaldybė planuoja įdėti 170 tūkst. ir tiek, kiek galės pasinaudoti, – apie 1 mln. ar 1 mln. su trupučiu iš žemės ūkio europinių fondų. Tai čia bus pirmasis stimulas, o toliau, kaip sakiau, visi keliai atviri“, - sakė R.Masiulis.
Kol kas nėra jokių duomenų, kad prie Šventosios uosto statybos bent kiek prisidėtų privatūs asmenys.
O kaip dėl Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos?
„Dėl Šventosios jūrų uosto buvo daug įvairiausių planų, didelių finansinių prognozių, ką reikėtų investuoti, kokia galėtų būti iš to nauda, kas galėtų prie to prisidėti, bet nė vienas iš tų projektų nebuvo tiek apčiuopiamas ir toks realus, kad jo būtų imtasi, kad būtų ryžtasi jo imtis, ir Šventosios jūrų uostui grėsė tiesiog stagnacija. Vyriausybė matė, kad jūrų uostas, mūsų Klaipėdos uostas, yra užsėmęs konkurencija su dideliais Baltijos uostais. Norint vystyti Šventosios jūrų uostą, reikėtų didinti ir etatus, ir tam skirti finansus. Krovos verslo ten nėra, pagrindinio jūrų uosto verslo ten nėra. Niekada Klaipėdos uostas tiek dėmesio nebūtų jam skyręs, o savivaldybė nori, savivaldybė turi viziją, turi planą, to plano pirmoji dalis suderinama su Vyriausybės planais ir mes prisidedame – duodame nemažai pinigų“, - aiškino susisiekimo ministras R.Masiulis.
Jaučia valstybės nusisukimą
Tai, kad Šventosios uostas yra tiesiog numetamas Palangos savivaldybei pasisakė ir Seimo narys Simonas Gentvilas.
„Gaila, kad Vyriausybė nerado nieko kito, išskyrus tuos 2 mln. iš Žuvininkystės paramos fondo, kaip atiduoti Palangos savivaldybei. Bus tik minimalus proveržis, bet tikrai tai nėra ilgalaikė strategija. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tikrai yra kur kas pajėgesnė ir turi didesnį inžinerinį pajėgumą tuos darbus atlikti, ypač su jūrine inžinerija. Palangos savivaldybei, kuri daro tai tik išskirtinai, tai yra nei kompetencijos, nei gebėjimų… Valstybės nusisukimas nuo Šventosios uosto yra jaučiamas“, - svarstė S.Gentvilas.
„Susidaro tokia nuomonė – arba Vyriausybė neturi kompetencijos, kad tiek metų tempė tą gumą dėl Šventosios uosto ir nieko nepadarė, dabar jau lyg ir numetė savivaldybei. Čia yra problema. Kas trukdė tai padaryti iki šio laiko?“, - klausė Seimo narys Vytautas Kamblevičius.
Nors Susisiekimo ministerija Šventosios uosto atstatymui pinigų neskirs, susisiekimo ministras R.Masiulis svarstė, kad geriau kažką daryti dabar nei laukti.
„Nemanau, kad Vyriausybė nusimeta Šventosios uosto klausimą nuo savęs. Mes matome, kad sutampa interesai, kažkas rodo iniciatyvą. Jeigu Palanga turės tokių projektų, kurie bus naudingi ekonomiškai, tikrai Vyriausybė prie jų prisidės“, - teigė R.Masiulis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palanga paskelbė poilsio namų „Auska“ koncesininko konkursą1
Palangos valdžia ieško, kas atnaujins buvusius prestižinius sovietų laikų poilsio namus „Auska“. ...
-
Europos Parlamento rinkimuose klaipėdiečiai balsuoja vangiai13
Šiandien uostamiestyje ir visoje šalyje vyksta Europos Parlamento rinkimų balsavimas. Klaipėdiečiai aktyvumu nepasižymi. Kaip teigė specialistai, Europos Parlamento rinkimai gyventojams nėra tokie svarbūs kaip prezidento. ...
-
Klaipėdiečiams – nauja kultūrinė erdvė1
Šeštadienio vakarą, iškilmingo renginio metu, duris atvėrė nauja erdvė, kurioje klaipėdiečiai turės galimybę pamatyti ekspoziciją „Guten Tag. Šv. Jono bažnyčios atstatymas“. Jono kalnelyje esantys gynybinių ...
-
Klaipėda naikina Arimų gatvės pavadinimą, dalis jos turės tarpukario ministro vardą9
Klaipėda naikina Arimų gatvės pavadinimą, ją skirstant į tris dalis, iš kurių vienai suteikiamas tarpukario užsienio reikalų ministro Dovo Zauniaus vardas. ...
-
Klaipėdoje prišvartuotas „USS New York“ – memorialas Rugsėjo 11-osios aukoms2
Klaipėdą ir Niujorką skiria 6,6 tūkst. kilometrų, tačiau pastarosiomis dienomis Niujorkas simboliškai yra Klaipėdoje – čia prisišvartavęs desanto laivas „USS New York“, kurio korpuse įlydyta 7,5 tonos plieno iš ...
-
Karaliaus įprasta lietuviška vasara
Sinoptikų verdiktas – pajūryje toliau vyraus būdingi lietuviškai vasarai orai, sulauksime lietaus, karščiai neprognozuojami, bet ir labai staigaus atšalimo nebus. Tiesa, savaitės pabaiga gali būti kiek šaltesnė nei nor...
-
Klaipėdoje hidrauliniai bandymai įpusėjo: pradedamas ketvirtasis etapas
Trečiojo etapo metu uostamiestyje šilumos trasų bandymai buvo atlikti teritorijoje nuo Savanorių iki Ligoninės gatvės, taip pat apėmė Joniškės, Mokyklos, Kretingos bei Liepojos gatves. Darbai vyko sklandžiai, todėl AB „Klaipėdos ...
-
Užkrautose laiptinėse – kraupios žūties grėsmė: kaimynų prašo netylėti32
Užgriozdinti rūsių koridoriai, dviračiai ir paspirtukai laiptinėse, baldai, vazonai su gėlėmis, seni rakandai laiptų aikštelėse – visa tai gali pražudyti žmones, vos įsiplieskus gaisrui. Ugniagesiai pasiryžę atlikti patikrą tokiuose...
-
Prie jūros – mūšis už nuogybes pliaže76
Neįtikėtina situacija susiklostė Klaipėdos pliažų prieigose – už teisę būti be rūbų klaipėdietės pakilo į tikrą mūšį. Policija ir viešosios tvarkos prižiūrėtojai atakuojami skundais. Tačiau aiškėja, kad nuogos m...
-
Dėl Vingio pasažo požeminės perėjos dar neapsispręsta: kaltos aukštos darbų atlikimo kainos?12
Vis dar nepriimti sprendimai dėl Vingio pasažo požeminės perėjos. Prieš kelis mėnesius tikėtasi šį klausimą išspręsti, tačiau sukilus darbų atlikimo kainoms, daugiau sprendimų nepriimta. ...