Pereiti į pagrindinį turinį

Vietoje Rusijos krovinių – kruizai

2014-06-09 09:29

Lankantis Kylio uoste, teko stebėti įdomų reiškinį, kaip šio uosto administracija greitai prisitaikė mažėjant krovinių kiekiui iš Rusijos.

Verslas: "Ostsekai" – svarbiausias Kylio kruizinis terminalas.
Verslas: "Ostsekai" – svarbiausias Kylio kruizinis terminalas. / "Portofkiel.com" nuotr.

Lankantis Kylio uoste, teko stebėti įdomų reiškinį, kaip šio uosto administracija greitai prisitaikė mažėjant krovinių kiekiui iš Rusijos.

Paviljonas šalia sandėlio

Kylio "Ostuferhafen" terminale, kur švartuojasi keltai iš Klaipėdos, driekiasi ir laivybos linijos iš Sankt Peterburgo bei Ust Lugos. Nors Vokietijos Kylio uosto administracijos atstovai Rusijos kryptis laiko perspektyviausiomis, tačiau dėl konflikto su Ukraina, rublio kurso kritimo krovinių iš Rusijos kol kas mažėja.

Tuo pat metu daugėja į Kylį norinčių užsukti kruizinių laivų. Kylio uosto administracija ėmėsi ryžtingų veiksmų ir dalį įprasto krovininio sandėlio, kur būdavo priimami kroviniai iš Rusijos, pavertė kruizinio terminalo dalimi.

Kylyje yra "Ostsekai" kruizinis terminalas. Jame yra 355 ir 285 metrų ilgio krantinės, šalia kurių – 9,5 metro gylis. Vienu metu čia gali švartuotis du laivai. Iki šiol to pakakdavo.

Tačiau jau šiemet yra keturios dienos, kai vienu metu atplaukia trys kruiziniai laivai. Pirmoji tokia diena buvo birželio 2-oji. Tai dienai ir buvo stengiamasi greitai ir kokybiškai parengti naują kruizinių laivų priėmimo vietą – paviljoną.

Kruizinių laivų daugėja

Paviljonas pastatytas šalia dengto sandėlio, netoli šiluminės elektrinės, kuri kūrenama iš Rusijos gautomis anglimis. Iš lengvų konstrukcijų įrengta keleivių laukimo ir priėmimo salė. Iš jos nutiestas išėjimas į konteineriais atitvertą krovininio sandėlio dalį. Sandėlyje įrengtas netgi keleivių patikros postas.

Įrengti laikiną kruizinių laivų terminalą kainavo apie keturis milijonus eurų. Tai pigiau nei statyti naują kruizinių laivų terminalą.

Manoma, kad laikinas kruiznių laivų terminalas atsipirks. Šiemet jame numatyta priimti tik keturis kruizinius laivus, tačiau kitais metais jų jau bus 20.

Vienu metu Kylio uoste bus galima priimti apie 6 tūkst. kruizinių keleivių. Kylio uostą 100 proc. valdo šio miesto administracija, kuri supranta, kad kiekvienas į miestą išėjęs kruizinio laivo keleivis Kyliui atneša didelę finansinę naudą.

Klaipėdos kruizų nepastebi

Pagal kruizinių laivų kiekį Kylio uostas lenkia Klaipėdą. Šiemet mūsų uoste lankysis 65 kruiziniai laivai, o Kylyje jų bus 125.

100 laivų ribą Kylio uostas peržengė dar 2006 metais. Nuo 2009-ųjų šiame uoste per metus lankosi per 300 tūkst. jūrų turistų. Kaip ir Klaipėdoje, Kylyje didžiausią laivais atplaukusių žmonių skaičių sudaro ne jūrų turistai, o keltais plukdomi keleiviai. Jų Kylyje per metus būna apie du milijonus.

Vokietijoje Kylis dėl kruizinių laivų ir keleivių labiausiai konkuruoja su Hamburgo ir Liubeko-Travemiundės uostais.

Baltijos jūros kruizinės laivybos schemoje, kurią pristatė Kylio uosto administracijos atstovas, Klaipėdos uostas nebuvo pažymėtas. Schemoje pažymėtas Rygos uostas, kuris šiemet priims netgi mažiau laivų nei Klaipėda. Kylio uosto administracijos atstovas atsiprašė ir pripažino, kad Klaipėda yra pakankamai sėkmingas kruizinis uostas.

Iš Kylio populiariausi kruizniai reisai yra į Norvegijos fiordus, kurie driekiasi netgi iki šiauriausio Europos taško – Norcape, ir į Baltijos jūros šalis. Taip pat Kylio kruizinės linijos laivai užsuka į Didžiąją Britaniją, netgi Islandiją. Dalis kruizinių maršrutų ir prasideda Kylyje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų