Pereiti į pagrindinį turinį

Vizitas pas gydytoją – prabangos reikalas?

2019-08-14 02:00

Vizitui pas gydytojus susiruošusiems klaipėdiečiams tenka kaip reikiant paplušėti. Nors gydymo įstaigų telefono numeriai skelbiami viešai, dalis pacientų skambučių registratorių nepasiekia. Kai kurie klaipėdiečiai skundžiasi nesėkmingai bandantys užsiregistruoti jau ne vieną savaitę. Kol tokia sistema sėja pyktį bei abejones, žmonės priversti kęsti skausmus ir patys gydytis namuose.

Trikdžiai: klaipėdiečiai skundžiasi savaitėmis negalintys telefonu užsiregistruoti pas gydytojus. Trikdžiai: klaipėdiečiai skundžiasi savaitėmis negalintys telefonu užsiregistruoti pas gydytojus.

Varo į neviltį

Klaipėdietė Aldona jau trečia savaitė iš rankų nepaleidžia telefono.

Moteris kasdien bergždžiai bando prisiskambinti į Respublikinės Klaipėdos ligoninės registratūrą, mat jai skubiai reikalinga traumatologo ortopedo konsultacija.

Po daugybės nesėkmingų bandymų prisiskambinti automatinės operatorės atsakymus klaipėdietė jau beria mintinai.

"Lankausi Respublikinės Klaipėdos ligoninės Konsultacinėje poliklinikoje, esančioje Herkaus Manto gatvėje 49. Anksčiau, kai galėdavome skambinti tiesiai į filialą, problemų nekildavo. Įvedus bendrą registracijos telefoną jau tris savaites kasdien bandau prisiskambinti. Pažadinta net ir naktį galiu pakartoti operatorės atsakymus. "Norite registruotis – vienetas, norite atsisakyti registracijos – dvejetas, norite užsiregistruoti echoskopijai – trejetas." Skambučiai niekur nenukreipiami", – dėstė moteris.

Jau tris savaites kasdien bandau prisiskambinti.

Nuvykti užsiregistruoti į vietą vyresnio amžiaus klaipėdietei itin sudėtinga, mat ji turi specialiųjų poreikių, sunkiai vaikšto.

"Skambinu ryte, dieną, po pietų. Taip ir "beldžiu" kasdien beveik be perstojo. Elektroniniu būdu užsiregistruoti taip pat nepavyko. Jeigu įdiegta registracija telefonu, internetu, kodėl niekas netikrina, ar tai tikrai veikia?" – klausė klaipėdietė Aldona.

Dėl nuolat užimtų linijų pacientė teigė kasdien priversta kęsti skausmus būdama namuose.

Paaiškėjo, kad nuo šiol ir Respublikinės Klaipėdos ligoninės registratūros, ir tos pačios ligoninės Konsultacinės poliklinikos telefono numeris yra tas pats, nors anksčiau buvo skirtingi.

Nei paslaugos, nei pinigų

Su panašia problema susidūrė ir dar viena dienraščio "Klaipėda" skaitytoja.

"Prireikė gydytojo specialisto konsultacijos vienoje uostamiesčio poliklinikoje. Kur skambinau, visur ta pati malda iš atsakiklio, kitaip pavadinti negalėčiau. Operatorės balsas informuoja, kad visos registratorės užimtos, ir taip nesuskaičiuojama daugybė kartų kasdien. Negana to, kad piktybiškai gaišinamas žmonių laikas, tačiau dar ir siurbiami mūsų pinigai už laukimo minutes", – piktinosi klaipėdietė Agnė.

Anot moters, dėl tokios situacijos ne tik ploninamos pacientų piniginės, bet ir neigiamai veikiama žmonių sveikata.

Skubiai pas gydytojus patekti norintiems pacientams užkertamas kelias.

Registracijos talonai pas kai kuriuos gydytojus specialistus išgraibstomi vos per keletą valandų.

Ne visi vyresnio amžiaus pacientai geba naudotis internetu, sunkiai vaikšto, todėl registracija telefonu yra vienintelė išeitis patekti pas gydytojus.

Galiausiai pavykus prisiskambinti, registratorė moterį informavo, kad artimiausi vizitai pas gydytoją numatyti tik rugpjūčio pabaigoje arba rugsėjį.

Per tiek laiko be vaistų galima ir kojas pakratyti.

"Per tiek laiko be vaistų galima ir kojas pakratyti", – širdo klaipėdietė.

Pašnekovės teigimu, esą tokios problemos vyrauja daugelyje uostamiesčio gydymo įstaigų.

Žada diegti naujovių

Žmonės turėtų lengviau atsikvėpti, mat, anot Respublikinės Klaipėdos ligoninės atstovų, šiomis dienomis pasitelkiamos visos pastangos problemai išspręsti.

Pasak Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus pavaduotojo Mindaugo Kundroto, netrukus registracija telefonu turėtų nebestrigti.

"Didžiulis srautas skambinančiųjų. Sistemą reformuojame, netrukus įdiegsime pokyčių, kurie palengvins registraciją. Planuojame įdarbinti daugiau operatorių, kurie atsakinės tik į skambučius. Šiuo metu registratorės atsiliepia į skambučius ir registruoja gyvoje eilėje laukiančius žmones. Artimiausiu metu situacija tikrai pagerės", – tikino M.Kundrotas.

Ne priežastis delsti

Pasak Sveikatos apsaugos ministerijos Spaudos tarnybos patarėjos Neringos Mikėnaitės, gydymo įstaigos privalo registruoti visus pacientus jų kreipimosi į įstaigą metu ir pasiūlyti anksčiausią paslaugos suteikimo datą.

Žmonės raginami registruotis ne tik telefonu ar atvykus į gydymo įstaigas, bet ir internetu.

"Apgailestaujame dėl patirtų jūsų minimos klaipėdietės nepatogumų, jai norint užsiregistruoti konsultacinėje poliklinikoje. Suprantame, prireikus pagalbos, ją norisi gauti kuo greičiau. Stringanti registracijos telefonu sistema negali būti priežastis delsti. Todėl primename, kad išankstinė pacientų registracija vyksta ne tik telefonu, sėkmingai užsiregistruoti taip pat galima elektroninėmis registracijos priemonėmis arba atvykus į gydymo įstaigos registratūrą. Visais atvejais, kai kyla nemalonių situacijų su gydymo įstaiga, arba kai pacientai mano, kad buvo netinkamai aptarnauti, ar jiems buvo suteiktos nekokybiškos paslaugos, pirmiausia reikėtų raštiškai kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Jeigu netenkina skundo nagrinėjimo rezultatai, galima kreiptis į gydymo įstaigos steigėją ir Akreditavimo tarnybą", – komentavo N.Mikėnaitė.

Pacientas pas šeimos gydytoją turėtų patekti per septynias dienas, o pas specialistą – per 30 dienų, jei nėra objektyvių priežasčių, dėl kurių gydymo įstaiga negali paslaugos suteikti laiku.

Registravimo terminai neturi būti ribojami.

Net jei yra ilga eilė, žmogus iškart turi teisę sužinoti, kada pateks pas jam reikiamą specialistą.

Pastebima, kad eilės pas gydytojus specialistus neretai susidaro ir dėl pačių pacientų elgesio.

Kartais žmonės nori registruotis būtent pas kurį nors konkretų specialistą arba tik pageidaujamoje įstaigoje.

Taip pat pacientai ne visada atvyksta nurodytu laiku ir apie tai nepraneša iš anksto.

Lietuvoje gydytojų netrūksta?

Lietuva tarp Europos Sąjungos šalių pirmauja pagal gydytojų parengimo skaičių, tad valdžios atstovai nelinkę sutikti, kad nusidriekusias laukiančiųjų eiles lemia gydytojų trūkumas.

Sveikatos apsaugos ministerijos duomenimis, šiuo metu tūkstančiui gyventojų Lietuvoje tenka 4,5 gydytojo.

Europos Sąjungoje 1 tūkst. gyventojų vidutiniškai tenka tik 3,6 gydytojo.

Pastebima, kad mūsų šalyje gydytojų skaičius nuo 2000-ųjų nuolat auga.

Kiekvienais metais Vilniaus universitete ir Lietuvos sveikatos mokslų universitete parengiama apie 220 įvairių sričių gydytojų specialistų.

Į vientisąsias medicinos studijas per pastaruosius penkerius metus vidutiniškai priimama apie 500 mokyklų absolventų, į rezidentūros studijas siekiant įgyti gydytojo specialisto profesinę kvalifikaciją kiekvienais metais įstoja apie 380–400 universitetų absolventų.

"Tačiau pastebimas labai netolygus specialistų pasiskirstymas po šalies regionus – atokesniuose regionuose jų trūksta. Kitaip tariant, dauguma jaunųjų medikų nori likti dirbti didžiuosiuose miestuose ir tiesiog atsisako vykti į regionus, nors ten dažnai jiems siūlomos kur kas geresnės sąlygos nei Vilniuje ar Kaune", – teigė ministerijos atstovė N.Mikėnaitė.

Siekiant spręsti specialistų trūkumo regionuose problemą, būsimi rezidentai kviečiami pasinaudoti Europos Sąjungos finansuojama programa, kreiptis į Sveikatos apsaugos ministeriją ir sudaryti sutartį su gydytoją įdarbinančia įstaiga po rezidentūros baigimo.

Projekte dalyvaujančių gydytojų rezidentų studijos apmokamos Europos Sąjungos (80 proc.) ir savivaldybių (20 proc.) lėšomis.

Už tai jaunasis gydytojas privalės gydymo įstaigose atidirbti nuo dvejų iki ketverių metų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų