Pereiti į pagrindinį turinį

Vyriausybės sprendimas: didins Uosto direkcijos kapitalą

2020-11-21 16:00

Vyriausybės sprendimu rengiamasi didinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos kapitalą.

Tendencija: kiekviena rekonstruota ar naujai įrengta krantinė didina valstybės kapitalo dalį uoste.
Tendencija: kiekviena rekonstruota ar naujai įrengta krantinė didina valstybės kapitalo dalį uoste. / Vidmanto Matučio nuotr.

Didžiausi darbai – Malkų įlankoje

Uosto direkcijos kapitalą rengiamasi padidinti 11 mln. 603 tūkst. 216 eurų. Tokia kapitalo dalis buvo sukurta iš 2019 m. pelno 2020 m. pirmoje pusėje statant uoste kai kuriuos objektus.

Per 2020 m. I pusmetį Klaipėdos uoste vyko įvairūs statybos ir rekonstrukcijos darbai net 11-oje krantinių. Taip pat vyko darbai, susiję su uosto akvatorijos gilinimu bei geležinkelių statyba.

Didžiausios vertės vykdyti darbai buvo dokų duobės kasimas ir inkaravimo sistemų įrengimas Malkų įlankoje prie Vakarų laivų gamyklos naudojamų 137–139 krantinių. Tam skirta per 5,1 mln. eurų.

Per 4 mln. eurų šiemet I pusmetį uoste buvo skirta ir Malkų įlankos gilinimui iki 14,5 metrų, įskaitant gamtosauginės sienutės įrengimą.

Didžiausia pinigų dalis (net 3,4 mln. eurų) šiam projektui šiemet buvo skirta iš ES lėšų. Kitas didelis I pusmečio darbas buvo 142 krantinės rekonstrukcija ir pritaikymas 14 metrų gyliui Malkų įlankoje. Jai išleista 4,1 mln. eurų. Šia krantine naudojasi „Malkų įlankos terminalo“ bendrovė.

Dujų verslo vystymas

Per 2,4 mln. eurų skirta „Klaipėdos naftos“ naudojamos 1 krantinės rekonstrukcijai. Iš jų 647 tūkst. eurų sudarė ES parama, likusi dalis (1,8 mln. eurų) – pačios Uosto direkcijos lėšos.

Gali kilti klausimas, kodėl krantinėms rekonstruoti skirtos ES lėšos, jei jas naudoja ne vienas konkretus, o daugiau naudotojų. Esmė ta, kad prie krantinės nr. 1 rekonstrukcija vyksta pritaikant ją suskystintų gamtinių dujų krovai, taip plėtojant SGD infrastruktūrą Baltijos jūros regione.

Prie šios krantinės galės būti iškraunami tiek SGD laivai, tiek kraunamos dujos į mažesnius laivus ir gabenamos į kitus Baltijos jūros regionus.

Kapitalas nuolat auga

Pagal auditorių patvirtintą ataskaitą, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija 2019 m. pabaigoje turėjo nuosavo kapitalo už 539 mln. eurų. Per 2019 m. nuosavas kapitalas išaugo per 9 mln. eurų. Šiais metais augimas bus didesnis, nes vien už I pusmetį pridedama per 11 mln. eurų.

Taip pat Uosto direkcija turėjo 614 mln. eurų trumpalaikio turto. Jo kiekis per 2019 m. augo per 25 mln. eurų.

Uosto direkcijos turtą sudaro pasitikėjimo teise valdoma valstybei uoste priklausanti žemė, bangolaužiai, molai, akvatorija, įplaukos kanalai, navigaciniai ženklai, uosto geležinkeliai, keliai.

2019 m. Uosto direkcija iš įvairių rinkliavų gavo 63,8 mln. eurų. Ji uždirbo 36,3 mln. eurų grynojo pelno, kurio didžioji dalis buvo pervesta į valstybės biudžetą. Per 2019 m. Uosto direkcija įgyvendino investicinius projektus, kurių bendra vertė siekė per 80 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų