Pereiti į pagrindinį turinį

Žaliosios rodyklės grįžta

2020-06-30 03:00
DMN inf.

Klaipėdoje transporto eismas taps patogesnis, kai bus sumontuotos visos Susisiekimo ministerijai pavaldžios Viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros pritarimo sulaukusios posūkį leidžiančios šviesoforų sekcijos bei metalinės rodyklės.

Žaliosios rodyklės grįžta
Žaliosios rodyklės grįžta / Įmonės nuotr.

Laukė ilgos procedūros

Didžioji dalis žalių rodyklių į sankryžas, kuriose anksčiau buvo įrengtos, grįžo po to, kai Vyriausybė, sulaukusi šalies gyventojų nepasitenkinimo, atšaukė ankstesnį savo sprendimą ir leido jas sugrąžinti, laikantis nustatytos tvarkos.

Anksčiau mūsų mieste buvo 106 tokios rodyklės. Kai imta galvoti, kurias jų grąžinti į sankryžas, sąraše buvo bene 80 vietų, kur jos vėl turėtų atsirasti.

Vyko gyventojų apklausa, sulaukta apie 230-ies klaipėdiečių pasiūlymų, juos teko išanalizuoti, susisteminti ir įvertinti.

Tiesiog grąžinti rodyklių į tas pačias vietas nebegalima. Net norint tose pačiose sankryžose įrengti metalines arba šviesoforo sekcijas, teko gauti naujus leidimus, suderinti, o tai yra labai ilga procedūra.

Tik dalis patvirtintų vietų sutapo su buvusiomis, mažiau jų atsirado naujose vietose.

Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vadovas Rimantas Mockus patikino, kad, suderinus su Transporto kompetencijų agentūra, 24 metalinės žaliosios rodyklės į miesto sankryžas jau grįžo. Kalbėdamas apie jas valdininkas pripažino, kad kai kurios anksčiau kabojusios buvo įrengtos netinkamose vietose.

Būtina analizė

Ten, kur tokių skardinių rodyklių priveržti neleista, imtasi planuoti sukurti žaliąsias šviesoforų sekcijas.

Tvirtindami jų įrengimo vietas ekspertai 10-ia atvejų pažymėjo, kad numatytose vietose sukant į kairę yra blogas matomumas. Todėl šias sankryžas teks pertvarkyti. Tai padaryti žadama kitais metais.

„Kito kelio nėra. Tai, žinoma, kainuoja, bet ką darysi. Dabar įrenginėjamos žaliosios sekcijos yra efektyvios. Klaipėda įrengia visas rodykles ir sekcijas, kaip tai numatyta įstatymuose, nors peripetijų dėl to buvo daug“, – neslėpė R.Mockus.

Įmonei „Gatvių apšvietimas“ laikinai vadovaujantis Vaidas Ramanauskas teigė, kad viena sudėtingiausių užduočių įrengiant žaliąsias sekcijas uostamiesčio šviesoforuose yra dokumentų rengimas.

Mat Susisiekimo ministerija, pakeitusi savo sprendimus, Klaipėdos, kaip ir visų kitų miestų savivaldybėms, sukūrė naujų iššūkių.

Tai reiškia, kad reikia atlikti transporto priemonių srautų sankryžose paskaičiavimus, nubraižyti schemas, pateikti visus šiuos dokumentus atsakingai institucijai.

Maždaug mėnesį iš jos tenka laukti atsakymo, kartais pateikiama klausimų ar pastabų, į kurias būtina tinkamai sureaguoti. Tik tada duodamas arba ne leidimas įrengti žaliąsias rodykles.

Prireiks kantrybės

Pačių žaliųjų rodyklių įrengimas įmonei – elementari užduotis. Kas kita – šviesoforo žaliosios sekcijos pakabinimas.

Klaipėdiečiams teks pasisemti kantrybės, kol visose numatytose vietose atsiras papildomos žaliosios sekcijos, leisiančios vairuoti patogiau ir pasiekti tikslą greičiau.

Tik prie dalies naujesnių šviesoforų yra galimybė prijungti papildomą valdiklį, senesnieji tokios galimybės neturi. Pirmuoju atveju darbas užtrunka vos kelias dienas.

Senesnės kartos šviesoforuose tenka išardyti visas jo sekcijas. Neretai paaiškėja, kad trūksta kabelių, tada juos tenka pakeisti nuo valdiklio iki pat šviesoforo, tempiant juos po žeme. Tik po tokių darbų galima prijungti papildomą sekciją.

V.Ramanauskas pasakojo, kad sudėtingais atvejais prie vienos sankryžos užtrunkama iki mėnesio.

Kiekviena sankryža turi sudėtingą valdymo programą. Kai tenka įrengti papildomas šviesoforo sekcijas, dalys programavimui siunčiamos ir į Vokietiją.

Naujų žmonių nesamdo

„Žmonės dažniausiai mano, kad viskas paprasta: atvažiavai, pakabinai žaliąją sekciją ir viskas tuo baigta. Toks darbas atima daug laiko ir reikalauja didelių pastangų. Kol kas sukamės su savais žmonėmis, nes šį darbą galinčių atlikti specialistų darbo rinkoje nėra daug. Priimtą darbuotoją tektų apmokyti, kas netrumpai užtruktų ir nemažai kainuotų. O pabaigus tvarkyti sankryžas su jais tektų atsisveikinti, kas būtų neracionalu, bet neišvengiama, – atviravo V.Ramanauskas. – Papildomų sekcijų įrengimas užtrunka ne dėl darbuotojų trūkumo, o dėl ilgai trunkančio derinimo. Už šiuos darbus apmoka savivaldybė, pagal tiesiogines sutartis.

Žaliųjų sekcijų atsiradimas byloja ir apie eismo organizavimo pakeitimus. Pakeitus valdiklį kur kas paprasčiau koordinuoti ir derinti šviesoforų darbą.

Įmonės „Gatvių apšvietimas“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Egidijus Kivilis atviravo turintis tik du pavaldinius.

Išanalizuoti eismo subtilumus, įsigilinti į jo niuansus tenka pačiam skyriaus vadovui.

Kiekvienos sankryžos įrengimas prilygsta mažiems projektams, reikalauja specialių žinių, analizės ir laiko.

Sudėtingus papildomų sekcijų įrengimo darbus E.Kivilis su pagalbininkais atlieka pats ir tik žemės kasimui bei kabelių tempimui į talką pasikviečia dar kelis bendrovės darbuotojus.

Vairuotojai džiaugiasi

Ten, kur papildomos sekcijos jau įrengtos, sankryžas įveikti daug paprasčiau, gaištama kur kas mažiau laiko, ne taip smarkiai teršiamas oras.

Papildomų sekcijų sugrąžinimu ypač džiaugiasi viešojo transporto vairuotojai.

Nuėmus papildomas rodykles, kai kurių sankryžų autobusai neįveikdavo net per tris šviesoforo darbo ciklus.

Pirmiausia imtasi tvarkyti pagrindines miesto gatvių sankryžas.

Savivaldybės užsakymu, Klaipėdoje suplanuota įrengti 24 žalias rodykles su žaliosiomis sekcijomis šviesoforuose. Paskutinė jų turėtų būti įrengta kitų metų kovo gale.

E.Kivilis teigė, kad dabar jau veikia penkios tokios sekcijos: Herkaus Manto ir Liepų, Smiltelės ir Vingio, Liepų ir Artojo, Varnėnų ir Minijos gatvių sankryžoje, kuri aktuali išvažiuojantiesiems iš keltų, bei sudėtingoje Šiaurės prospekto ir Kretingos gatvės sankryžoje.

Pastarosiomis dienomis žaliosios sekcijos atsirado Agluonos ir Minijos bei Jūrininkų prospekto ir Minijos gatvės sankryžoje.

Šiemet žalios rodyklės šviesoforų sekcijose dar bus įrengtos šiose sankryžose:

Šilutės pl. – Statybininkų pr. (iš Šilutės pl. į Statybininkų pr.);

Taikos pr. – Smiltelės g. ir Smiltelės g. – Reikjaviko g.;

Herkaus Manto g. – Lideikio g.;

Šilutės pl. – Debreceno g. (iš Šilutės pl. į Debreceno g.);

Šilutės pl. – Debreceno g. (iš Svajonės g. į Šilutės pl.);

Šilutės pl. – Vingio g. (iš Šilutės pl. link Vingio g.);

Šilutės pl. – Vingio g. (iš Vingio g. link Šilutės pl.);

Mokyklos g. – Joniškės g. (iš Mokyklos g. į Joniškės g.);

Šilutės pl. – Statybininkų pr. (iš Statybininkų pr. į Šilutės pl.).

Kitąmet žalias rodykles šviesoforinėse sekcijose ketinama įrengti šiose sankryžose:

Pilies g. – Minijos g. – Sausio 15-osios g. (iš Galinio Pylimo g. link Pilies g.);

Taikos pr. – Paryžiaus Komunos g. (iš Paryžiaus Komunos g. į Taikos pr.);

Minijos g. – Dubysos g. (iš Minijos g. į Dubysos g.);

Minijos g. – Dubysos g. (iš Dubysos g. į Minijos g.);

Taikos pr. – Dubysos g. (iš Dubysos g. į Taikos pr. į šiaurę).

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų