Seniūnaičio noras „iškuopti“ nenaudojamus automobilius iš daugiabučių kiemų įklampino jį į anekdotinę situaciją. Žmogus dabar priverstas įrodinėti, kad žolėmis ir krūmais apaugusiomis mašinomis tikrai niekas nevažinėja.
Skaičiavo apleistas mašinas
Buvusiame Prekybos uosto rajone tvarką įvesti pasiryžęs seniūnaitis Ruslanas Schneiderat dar vasarą pradėjo skaičiuoti nenaudojamus automobilius.
Tikėdamasis, kad rudenį apleistų mašinų savininkai pasirūpins jų likimu, seniūnaitis kelis mėnesius delsė.
Tačiau ir rugsėjį, ir spalį tie patys automobiliai riogsojo, kaip ir daug mėnesių prieš tai. R.Schneiderat kruopščiai suskaičiavo šias mašinas, aprašė, kur jos stovi, pakalbino ir kiemsargius.
„Norėjau įsitikinti, kad man nesivaidena. Visi jie patvirtino, kad šios mašinos jau daug mėnesių nejudinamos. Pirmiausia pagalvojau apie artėjančią žiemą, apie tai, kad ne vienas seniai nenaudojamas automobilis trukdys valyti gatves bei kiemus, – pasakojo seniūnaitis. – Be to, iš gyventojų sulaukiau skundų, kad per tuos griozdus ankštuose kiemuose nėra vietos naudojamoms mašinoms.“
Privertė pašalinti visureigį
Seniūnaitis parašė raštą savivaldybei, prašydamas paraginti nurodytų automobilių savininkus juos išgabenti. Raštas pasiekė savivaldybės Viešosios tvarkos skyrių.
Specialistai patikrino nurodytus faktus ir patvirtino radę visus šiuos automobilius. Tada raštas nukeliavo į policiją.
Dalis griuvenų savininkų sulaukė raginimų. Vienas jų, gyvenantis Baltijos prospekte, neveikiantį visureigį iš ankšto Sportininkų gatvės namo kiemo išsigabeno.
Tačiau šis atvejis tapo veikiau išimtimi nei norma. Dėl kitų seniai nevažiuojančių mašinų pradėta susirašinėti, o šis susirašinėjimas veikiau primena anekdotą apie biurokratus nei realų darbą.
Atitempė ir paliko
Sportininkų gatvėje prie 14 namo stovi „Renault Laguna“. Tai, kad automobilis jau seniai nejudinamas, paliudijo namo gyventojai bei kiemsargis. Bet tai akivaizdu ir be kalbų.
Mašina apnešta storu gatvės dulkių sluoksniu ne tik iš išorės, bet gerokai apdulkėjusi ir iš vidaus. Viena padanga – kiaura, o priekyje kyšo kablys, už kurio prikabintu lynu mašina buvo tempta.
Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai prašė policijos imtis priemonių ir taikyti savininkui Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsnį.
Įstatymas numato paliktos be priežiūros transporto priemonės savininką, kuris jau buvo įspėtas, bausti iš pradžių 250 litų bauda, vėliau – 500, o dar vėliau – ir tūkstančio litų bauda. Jei baudos nepadeda, transporto priemonė gali būti konfiskuota.
Savivaldybės darbuotojai nurodė policininkams, kad automobilio savininkė gyvena Vilniuje.
Po poros savaičių 1-ojo policijos komisariato pareigūnai raštu atsakė, kad patikrino rašte nurodytus faktus ir savo ruožtu nustatė, kad mašina nėra apleista.
„Automobilis yra eksploatuojamas, o jo naudotojas iki 2012 m. gruodžio yra išvykęs į užsienį“, – rašė pareigūnas Jevgenijus Krasnovas.
Patikslino mašinos spalvą
Panašiai pareigūnas atsakė ir apie Sportininkų gatvės 19 namo kieme seniai stovintį „Renault 19“. Pareigūno žiniomis, mašinos savininkas yra išvykęs, o gruodžio pabaigoje grįš, atliks automobilio techninę apžiūrą ir juo toliau naudosis.
Dar įdomesnis atsakymas savivaldybę pasiekė apie Pušyno gatvės 29A namo kieme augančiose žolėse įklimpusį iki ratlankių „Hyundai Lantra“. Pareigūnai patikslino, kad ši mašina yra ne mėlyna, o juoda. Policininkas pakartojo ir tai, ką rašė seniūnaitis ir savivaldybės valdininkai – automobilis yra be valstybinių numerių.
„Pagal turimus minėto automobilio požymius nustatyti jo savininką ir įpareigoti jį patraukti neeksploatuojamą automobilį, nepavyko“, – atsirašinėjo policininkai.
R.Schneiderat kalbėjo apie šį atvejį su komisariato atstovu ir suprato, kad pareigūnai sutrikę, nežino, kaip pasielgti.
Kelios kitos raštuose minimos mašinos kol kas stovi, kur stovėjusios, vis dar laukiama jų savininkų veiksmų.
Darbas tik imituojamas?
„Paskaičiau tokius policininkų raštus ir nustebau. Man labiau panašu, kad jie imituoja darbą, nei realiai jį dirba. Juk savivaldybės raštuose jie buvo raginami taikyti įstatymą, vadinasi, bent įspėti savininkus, o tada jau bausti. Kalbos apie išvykusius į užsienį žmones ir lieka tik kalbos. Juk tos mašinos, kuri nuo pavasario stovi gatvėje, oficiali savininkė gyvena Vilniuje. Jeigu ši moteris būtų pajudinta, esu įsitikinęs, greitai atsirastų ir tie, kurie mašina naudojosi Klaipėdoje“, – įsitikinęs R.Schneiderat.
Seniūnaitis vadovaujasi gyvenimo logika, kuri sako, kad gruodžio pabaigoje grįžę emigrantai vargu ar suskubs rūpintis automobiliais, jeigu nebus gavę net įspėjimo apie gresiančią baudą.
„Jeigu dabar nepasirūpinsime apsivalyti nuo nenaudojamų mašinų, pasnigus vėl turėsime neišvažiuojamas gatves ir kiemus, kuriuose dabar brangi kiekviena pėda“, – aiškino seniūnaitis.
Aktyviausi – anonimai
Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vadovė Kristina Vintilaitė tikino, kad toks aktyvus, kovojant su likimo valiai paliktais automobiliais, yra tik prekybos uosto seniūnaitis.
Kiti labiau rūpinasi duobėmis kiemuose, rengiant pilietines akcijas, kovojant su iš kavinių naktimis sklindančiu triukšmu.
Vis dėlto valdininkus bei policiją kiekvieną savaitę pasiekia žinios apie geldomis vadinamas mašinas. Akivaizdu, kad aktyviausi šioje kovoje būna kaimynai. Jų raštai, pranešimai elektroniniais laiškais bei telefonu neretai būna anoniminiai ir beveik visada pagrįsti.
Klaipėdos miesto 1-ojo policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus viršininką laikinai pavaduojantis Arūnas Pužauskas teigė su seniūnaičiu prisistačiusiu asmeniu bendravęs tik telefonu.
„Jeigu Kelių eismo taisyklės nepažeidžiamos, mes galime tik prevenciškai pasikalbėti su automobilio savininku, kad mašina trukdo. Bet bausti jo nėra už ką, juo labiau kad jo nėra Lietuvoje, – aiškino pareigūnas. – Nesakau, kad mes niekada neklystame, visko būna. Galima pareigūnų veiksmus apskųsti, bet galima ir paprasčiau pasielgti.“
Kaip legaliai lįsti į vidų?
A.Pužauskas tikino nemėgstąs bendrauti telefonu, nes negali būti tikras, kad kalba tikrai su tuo žmogumi.
Jeigu seniūnaitis būtų atėjęs į komisariatą, pareigūnas tikino prie kavos puodelio būtų su juo pasikalbėjęs, paprašęs dar kartą parašyti pareiškimą.
Esą tada policininkai būtų prašę Vilniaus pareigūnų susisiekti su to automobilio, kuris stovi Sportininkų gatvėje, savininke, o gal net nubausti ją.
„O dėl mašinos, kuri neturi valstybinių numerių, – problema. Reikėtų sužinoti kėbulo numerį, bet tam reikia jį atrakinti ir lįsti į vidų. Yra tokių niuansų, kai kartais atsitrenkiame galva į sieną. Neaišku, kiek bus teisėti mūsų veiksmai brautis į automobilį be savininko žinios“, – aiškino pareigūnas.
Bandymas pasikalbėti su kaimynais, pasak A.Pužausko, dažniausiai baigiasi trafaretiškai, jie pasakoja, kad mašina naudojosi anksčiau tame name butą nuomojęs nepažįstamas žmogus.
Kiek Klaipėdoje yra nevažiuojančių automobilių, galima tik spėlioti.
Komentaras Valstybės įmonės „Regitra“ Klaipėdos padalinio vadovas Saulius Budinas Lietuvoje iš visų registruotų automobilių važinėja tik kas antras. Šį skaičių nesunku sužinoti suskaičiavus dvejų metų techninių apžiūrų duomenis. Nevažiuojantys automobiliai užkemša ne tik kiemus, bet ir mūsų duomenų bazes. Dažniausiai seniai nenaudojamo ar parduoto automobilio išregistruoti ateina pagyvenę žmonės, kurių vaikai kažkada buvo mašiną įsigiję tėvų vardu. Senoliai nori gauti socialinę paramą, bet oficialiai jie tebeturi turtu vadinamą automobilį. Va, tada ir ateina pas mus aiškintis. Jeigu kam nors kyla problemų dėl seniai parduotos transporto priemonės, būtina turėti pirkimo ir pardavimo sutartį. Panašūs atvejai fiksuojami maždaug kartą per savaitę. |
---|
Naujausi komentarai