Prieš kelias dienas į Klaipėdą grįžo maždaug 60 jūrininkų, Klaipėdos laivybos kompanijai „Baltlanta“ priklausančių dviejų žvejybinių laivų-šaldytuvų „Irvinga“ ir „Aras I“ įgulos narių. Jie daugiau nei pusmetį ne tik negavo atlyginimų, bet ir patyrė pavojų – žvejojant buvo apšaudyti afrikiečių karinių laivų.
Bendrovės „Baltlanta“, kuriai priklauso prie Afrikos įstrigę laivai „Irvinga“ ir „Aras I“, direktorius Bronius Bikulčius pripažino, kad jų žvejybos licencijos baigėsi prieš keletą mėnesių. Žvejojančius be leidimų Lietuvos jūrininkus afrikiečiai vaikė šūviais, todėl dalis žmonių grįžo namo.
„Reikalai kol kas liūdni. Mauritanija – žlugęs reikalas, mes jau viltis ten palaidojome. Dabar daugybė islandų, olandų, lenkų, lietuvių, latvių laivų susitelkė prie Las Palmo uosto ir laukia“, – dėstė B. Bikulčius.
Esą kiti bando žvejoti atviroje jūroje, kur plotai neapriboti jokiomis konvencijomis. Teigiama, kad Šiaurės Atlante visi žvejybos plotai padalyti.
„Praktiškai nuo liepos mėnesio mes stovime arba dirbame nuostolingai. Dalis įgulų jau grįžo. Kažkaip sukrapštėme pinigų lėktuvo bilietams, atsiskaityti su darbuotojais kol kas labai sudėtinga. Kai pradėsime žvejoti, gal tada sumokėsime algas“, – situacijos nedailino B. Bikulčius.
Žvejybos kompanijos tikisi, kad ES pradės derėtis su Senegalu. Artimiausiu metu svarstoma galimybė žvejoti seklumose prie Azorų salų. Bet visi norintys esą tenai nesutilps. „Baltlanta“ ten turi 4 laivus.
Teigiama, kad po to, kai ES nepritarė žvejybos sutarties su Maroku pratęsimui, per 24 valandas marokiečiai visus svetimšalių žvejybinius laivus iš savo žuvingų vandenų išvarė.
„Tada parašėme europarlamentarui Zigmantui Balčyčiui, prašydami kreiptis į Europos komisarę Maria Damanaki, kad sutartis būtų kuo greičiau atnaujinta. Tai rūpi ne mums vieniems, ypač spaudžia Ispanija, nes jų laivų ten yra daugiau nei šimtas“, – teigė B. Bikulčius.
Naujausi komentarai