Rugsėjo 6 dieną Lietuvos jūrų muziejaus interneto sistemos administratorius pastebėjo, kad nulaužtas muziejaus bilietų sistemos serveris. Visi serveryje esantys duomenys buvo užrakinti, o prie failų paliktas laiškas, kuriuo reikalauta sumokėti išpirką, tik tada pažadėta atkurti prieigą prie duomenų.
Tą pačią dieną specialistai ėmėsi darbo ir vakare jau buvo sutvarkę visus nesklandumus. Kitą dieną jau prekiauta bilietus įprastu būdu.
„Ir tą, ir kitą dieną lankytojai nepajuto nepatogumų, visi, kas norėjo, pateko į Jūrų muziejų. Dabar aiškinasi policija, pranešėme ir nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui. Tikiu, kad jie viską išsiaiškins. Girdėjome, kad tokių dalykų būna, todėl turime visokių atsarginių būdų, kurie leidžia užtikrinti bilietų pardavimą esant sutrikimams. Mūsų žmonės labai greitai susiorientavo, ką reikia daryti. Dirbo mūsų specialistai ir programos autoriai ir jau antroje tos pačios dienos pusėje išsprendė įsilaužėlių sukurtą rebusą“, – pasakojo muziejaus vadovė Olga Žalienė.
Direktorės teigimu, serveris nebuvo sugadintas, bet nebuvo įmanoma atidaryti failų, kuriais paleidžiama bilietų pardavimo programa.
Policijai apie incidentą pranešta tą pačią rugsėjo 6 dieną, o pareiškimas elektroniniu paštu išsiųstas kitą dieną.
Naujausi komentarai