Pribloškė manevrai
Situacija užfiksuota jūros link vedančiame kelyje, kur vasarą leistinas greitis siekia 70 km/val.
Klaipėdiečio nufilmuotoje situacijoje matyti, kaip paspirtuku važiavęs jaunuolis iš pirmosios eismo juostos staiga neria skersai keturių eismo juostų.
Vaikinas kirto ir dvigubą ištisinę skiriamąją juostą. Nekreipdamas dėmesio, kad abiejomis kryptimis vyksta intensyvus eismas, jaunuolis vairą suko į dešinę be jokių skrupulų, net nepristabdęs. Laimei, vaikinas dar susiprotėjo praleisti priešprieša važiuojantį autobusą ir nešoko jam prieš nosį.
Vaizdo įrašą socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje „Reidas TV“ stebėję miestiečiai piktinosi tokiu įžūliu vairavimu, siūlė didinti amžiaus cenzą tokių priemonių vairuotojams ir suvienodinti atsakomybę pagal Kelių eismo taisykles, kaip ir automobilių vairuotojams.
Menkesnė atsakomybė
Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad paspirtuko vairuotojai turi laikytis KET reikalavimų, kurie taikomi dviračių vairuotojams.
Tačiau absoliučiai visiems eismo dalyviams dvigubą ištisinę liniją, skiriančią priešingų krypčių transporto srautus keliuose, kirsti draudžiama.
Policija nėra bejėgė.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos pareigūnai neseniai nubaudė vairuotoją, lygiai toje pačioje vietoje kirtusį ištisinę dvigubą liniją.
Tą kartą miestiečiai nufilmavo, kaip visureigio vairuotojas sumanė apvažiuoti automobilių spūstį priešpriešine eismo juosta, kirsdamas dvigubą liniją.
Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo skyriaus viršininkas Aurelijus Jankauskas patikino, kad elektrinio paspirtuko vairuotojo atsakomybė yra lygiai tokia pati, kaip ir dviratininko.
„Paspirtukų vairuotojų elgesys dažnai mums kelia rūpestį. Juk turėjome ir skaudžių įvykių, kurie baigėsi mirtimi. Jei paspirtuko vairuotojas sukėlė pavojų kitiems eismo dalyviams, Administracinių nusižengimų kodeksas numato atsakomybę. Jei kitiems vairuotojams teko staiga stabdyti, keisti važiavimo kryptį, net ir dviračio vairuotojui yra numatyta atsakomybė, tik ji netolygi automobilį vairavusio asmens atsakomybei. Ji dešimt kartų mažesnė. Užfiksavus tokį vairuotoją, jį pavyktų nubausti“, – pastebėjo A.Jankauskas.
Pritartų griežtinimui
Pareigūnai tikino, kad apie tokius įžūlius eismo dalyvių viražus vertėtų pranešti policijai.
„Policija nėra bejėgė. Gavę tokį pranešimą, galime jo judėjimą pasekti visame mieste. Miestas aprūpintas vaizdo kameromis. Realiu laiku mes galime nusistatyti asmenį, padariusį šiurkštų KET pažeidimą. Tokį pilietį, važiuojantį keliu, ekipažas sustabdyti gali ir kitoje vietoje, kad ir ties Giruliais. Mes jį mikliai galime surasti“, – patikino A.Jankauskas.
Vis dėlto pareigūnai taip pat pritaria minčiai, kad už šiurkščius KET pažeidimus paspirtukų vairuotojų ir dviratininkų atsakomybė galėtų būti griežtesnė.
„Pirmiausia vien jau todėl, kad šie eismo dalyviai yra labiau pažeidžiami eismo įvykio metu. Jie labiau rizikuoja savo gyvybėmis ir sveikata. Tai – silpniausia transporto rūšis. Kas vaikšto raudonąja linija – automobilio ar paspirtuko vairuotojas? Mano vertinimu, net ir paspirtuko vairuotojas gali sukelti didelę grėsmę kitiems, o įvykio pasekmės lygiai vienodai gali būti skaudžios“, – pastebėjo A.Jankauskas.
Naujausi komentarai