Prieš tris metus Klaipėdos uoste nuskambėjęs skandalas apie iš Uosto direkcijos katerių į privačius automobilius perduodamus kuro kanistrus iki šiol turi atgarsį.
„Griežta Uosto direkcijos laivų kuro taupymo kontrolė buvo įvesta 2013 metais. Sėkmingą kuro taupymo formą pavyko surasti uosto kapitonui Adomui Aleknai, vyriausiajam locmanui Rimvydui Eitučiui ir laivyno skyriaus vadovui Gintarui Petreikiui“, - tikino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Surasti griežtą laivų kuro taupymo formulę Uosto direkcijos laivyne nebuvo paprasta. Daugiausiai kuro naudoja uosto locmaniniai laivai. Jų varikliai yra dideli ir sunaudojamo kuro paklaidos, priklausomai nuo laivo greičio, gali būti nuo 5 iki 40 procentų.
Laivų naudojimą teko suskirstyti į keturias veiklos sritis, aiškiai reglamentuota, kokioje vietoje ir kokiu greičiu locmaninis kateris gali plaukti. Kaip laikomasi tų grafikų tikrinama pagal laivo žurnalus. Sugriežtinta ir laivų naudojimo kontrolė.
Kompleksiškai sutvarkius Uosto direkcijos laivų naudojimo sistemą, rezultatai buvo stulbinantys. Palyginti su 2012 metais, kaip per metus naudota 417610 litrų kuro, 2013 ir 2014 metais kuro sąnaudos sumažėjo apie 60 proc. – atitinkamai iki 263120 litrų ir 259532 litrų.
Anot A.Vaitkaus, kuras taupomas ir toliau. 2015 metais, palyginti su 2014-aisiais kuro sąnaudos mažėjo dar 8 proc.
Naujausi komentarai