Uostamiesčio kelių policijos biuro (KPB) pareigūnai nusiteikę šiemet sudrausminti Klaipėdos gatvėmis lakstančiuosius motociklais bei motoroleriais.
Seks iš paskos
Jauni motociklininkai dažniausiai nebijo stacionarių greičio matuoklių, o nuo policininkų neretai leidžiasi bėgti.
Prisimindami liūdną praėjusių metų statistiką, kai Klaipėdoje žuvo du motociklus vairavę žmonės, Klaipėdos KPB pareigūnai nusprendė pažaboti Kelių eismo taisyklių nepaisančius asmenis.
Kaip ir visi klaipėdiečiai, policininkai mato dviračius eismo dalyvius ir girdi riaumojantį jų transporto priemonių garsą bei supranta, kad jomis važinėjama kur kas greičiau, nei leidžia taisyklės.
Pareigūnai žino, kur paprastai tokie greičio mėgėjai renkasi. Tačiau tokių reidų, prie kokių jau įprato automobilių vairuotojai, kelių policininkai motociklininkams tramdyti nerengs.
"Galiu atskleisti, kad pareigūnai vykdys neviešą patruliavimą. Tai yra policijos skiriamaisiais ženklais nepažymėtas automobilis važinės miesto gatvėmis ir fiksuos motociklininkų vykdomus pažeidimus. Techninės priemonės leidžia fiksuoti ne tik patį pažeidimą, bet ir valstybinį numerį. Be to, mes neketiname gatvėse stabdyti motociklų ar jų vaikytis, kad nesukeltume jiems ir kitiems eismo dalyviams grėsmės. Nuvažiuosime ten, kur pažeidėjas sustos. Tada jam teks atsakyti už visus nepaklusimo taisyklėms atvejus", – aiškino uostamiesčio Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.
Policininkai ketina patruliuoti ir patys važinėdami tarnybiniais motociklais.
Reikalaus visiško blaivumo
Šiemet pareigūnai jau nustatė kelis asmenis, važinėjusius be teisės vairuoti dvirates motorines transporto priemones, fiksuoti ir chuliganiškai ar net pavojingai vairavę motociklininkai.
Šiemet pareigūnai griežčiau reaguos į motociklais ar motoroleriais važinėjančiųjų neblaivumą. Pasikeitus taisyklėms, šių transporto priemonių vairuotojai privalo vairuodami būti visiškai blaivūs, neleidžiama nė šimtoji dalis alkoholio.
Pareigūnai įsitikinę, kad prevencinis darbas gali būti veiksminga priemonė, tad neretai stabdo ir nenusižengusius taisyklėms motociklininkus.
"Net jei jie tuo momentu nepažeidžia jokių taisyklių, sustabdome, kalbame, identifikuojame juos: užsirašome vardus, pavardes, valstybinius numerius, fiksuojame nešiojamą aprangą, nusifotografuojame. Kadangi reikia žinoti, kas yra kas. Jei kada kiltų įtarimų, bus lengviau juos nustatyti. Nes jau buvo nutikimų, kai motociklininkai, stabdomi pareigūnų, nestojo. Tikimės, kad tokiu atveju tyrimas bus veiksmingesnis, o poveikio priemonės pritaikytos tikriesiems pažeidėjams", – patikino R.Šideikis.
Matuokliai motociklų "nemato"
KPB viršininkas patvirtino, kad stacionarūs greičio matuokliai fiksuoja motociklus, kuriais važiuota neleistinai greitai.
Tačiau šiais prietaisais neįmanoma nustatyti motociklo valstybinių numerių, nes motociklo priekinėje dalyje jų nėra, o į nuvažiuojančią transporto priemonę prietaisai nereaguoja.
Neviešo patruliavimo metu tai padaryti nesudėtinga. Todėl numatoma, kad specialusis policijos automobilis dažniau dirbs ten, kur dažniau važinėja greitį mėgstantys motociklininkai.
Pareigūnai yra pastebėję, kad dviratėmis transporto priemonėmis važinėjantys vairuotojai dažniausiai nukenčia sankryžose.
Jeigu motociklais važinėjantys žmonės pasirinktų leistiną greitį, turėtų laiko sustabdyti ir neatsitrenktų į staiga atsiradusią kliūtį. Tačiau tirdami nelaimių aplinkybes pareigūnai įsitikina, kad beveik visais atvejais būna viršytas leistinas greitis. Būtent tai tampa itin liūdnų pasekmių priežastimi.
"Avarijoje nebūna kaltas tik vienas eismo dalyvis. Dažniausiai taisyklėms nusižengia abu, tik vienas 80 procentų, o kitas tik – 20", – komentavo R.Šideikis.
Praėjusią savaitę iš trijų motociklininkų ir tiek pat motorolerių vairuotojų daugiau nei pusė nusižengė reikalavimams.
Vienas asmuo motociklą vairavo neturėdamas tai leidžiančio pažymėjimo.
Du žmonės sėdo ant motorolerio neturėdami vairuotojo pažymėjimo, o trečiasis buvo viso labo 15-metis, tad jo net bausti nebuvo galima. Paauglys perduotas tėvams.
Naujausi komentarai