Klaipėdos uosto atstovai linkę abejoti Rusijos valdžios ambicingais užmojais dėl giliavandenio uosto Kaliningrado srityje, tad realesnę kooperaciją su kaimynais įsivaizduoja statant giliavandenį uostą Klaipėdoje.
"Kaliningradas net neturi savarankiško uosto statuso, jis yra filialas. Kad Rusija nukreiptų iš Ust Lugos investicijas į Kaliningradą - mažai tikėtina", - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Rusijos federalinė agentūra, atsakinga už uostų plėtrą, neseniai patvirtino giliavandenio uosto statybų Kaliningrado srityje projekto investicijų pagrindimą, antradienį rašo "Verslo žinios".
"Tai daugiau negu rimti planai, tai pirmas rimtas žingsnis pradėti tolesnius veiksmus. Be to, šis projektas numatytas Rusijos transporto sistemos vystymo ir modernizavimo federalinėje tikslinėje programoje. Projektas įtrauktas į federalinį biudžetą", - teigė Rusijos federalinės valdybos "Rosmorport" Kaliningrado filialo direktorius Georgijus Sebovas.
Anot jo, biudžete numatyta tam tikrą, kol kas nenurodytą sumą giliavandeniam uostui skirti iki 2015 metų, tačiau tai buvo planuota prieškriziniu laiku, tad esą pokyčiai dar galimi.
G.Sebovas neįvardija ir konkrečios vietos, kurioje iškiltų toks uostas, dabar didžiojoje uosto kanalo dalyje gylis siekia apie 10,5 metro. Jis sako turįs žinių, kad Rusijos valdžia pakvietė Lietuvos verslą investuoti Kaliningrado uoste, tad statant tokius objektus esą realu būtų kooperuotis.
"Jei tai būtų Klaipėdoje, mes atliktume pagrindinį lyderio vaidmenį, mums tai priimtina. Ponas Sebovas teisus sakydamas, kad būtų galimybė įsijungti ir kuriam nors griežti antruoju smuiku, jiems irgi šis tas atitektų - perskirstymo procedūros ir dalis krovinių nukeliautų pas juos", - teigė E.Gentvilas.
Klaipėdos universiteto profesorius ir uosto plėtojimo tarybos narys Vytautas Paulauskas sako, kad Rusijos planai neatrodo rimtai ir bent artimiausius 10 metus, anot jo, tokios investicijos mažai tikėtinos.
"Labai abejoju, nes dabar Kaliningrado uostas dirba tik savo rinkai. Reikėtų įvertinti ir transportavimą geležinkeliu, jo vėžė skiriasi Rusijoje, Lenkijoje", - teigė V.Paulauskas.
Naujausi komentarai