Baltarusijos krovinių savininkai teikia prioritetą Klaipėdos jūrų uostui, nes juos tenkina paslaugų kokybė ir kaina, teigia Baltarusijos ambasadorius.
Vladimiras Dražinas kartu perspėjo, kad Lietuva dėl baltarusiškų krovinių nuolat konkuruoja su kitomis šalimis ir gali juos prarasti, jei nepasiūlys naudingiausių sąlygų.
„Mes visada sakėme ir sakome, kad rinka dabar nulemia krovinių vežimo kryptį. Ir šioje rinkoje pasirinkimo veiksniai yra paslaugos kokybė ir kaina. Šiuo metu Lietuvos Vyriausybė šiuo klausimu dirba efektyviai ir dabar mums siūlo kokybišką paslaugą ir kainą, kuri mus tenkina. Bet jeigu pasikeis situacija ir kitos šalys, turiu omenyje kaimynes - Rusiją, Ukrainą - pasiūlys naudingesnes sąlygas, tada Lietuvos pusė gali pralaimėti. Dėl to turiu pasakyti, kad mes labai jautriai reaguojame į tai, kas vyksta krovinių gabenimo rinkoje“, - antradienį spaudos konferencijoje Vilniuje sakė Baltarusijos ambasadorius.
Jo teigimu, Lietuva operatyviai reaguoja į keliamas problemas. Pasak ambasadoriaus, praėjusį penktadienį Lietuvos ambasadoje Minske vyko konferencija, kurioje aptarti klausimai, susiję su krovinių gabenimu.
„Konferencijos dalyviai išėjo jausdami uždavinį, kad paslaugos toliau būtų tobulinamos. Todėl aš manau, kad Lietuvos infrastruktūra, visos institucijos, visi ūkio subjektai dirba šiuo klausimu. Jeigu jie mums toliau siūlys geriausios kokybės paslaugas tinkama kaina, manau, kad rinka pasirinks vienareikšmiškai“, - sakė Baltarusijos ambasadorius.
V.Dražino teigimu, Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka kalba apie tai, kad baltarusiams reikia siūlyti paslaugas, kurios atitiktų jų pageidavimus ir reikalavimus.
„Kadangi apimtys (Baltarusijos krovinių - BNS) yra labai didelės - 13,5 mln. tonų, o mes prognozuojame, kad apimtys padidės ir sudarys 15 mln. tonų, o tai yra apie 40 proc. Klaipėdos jūrų uosto pajėgumų ir mes neturėtume užmiršti, kad šalia yra Ryga, Ventspilis, Talinas, Kaliningrado srities uostai, Leningrado apskrities uostai. Ir Ukraina taip pat siekia pritraukti krovinių, tačiau kol kas prioritetas atiduodamas Klaipėdos uostui“, - teigė ambasadorius.
Pasak jo, Baltarusija turi didelių, vidutinių ir mažų krovinių siuntėjų.
„Man yra malonu, kad Lietuvos pusė dirba su visais, netgi su nereikšmingais ir svarbiausia, kad mato ir pastarųjų perspektyvumą. Ir kai mes konsoliduojame didelius, vidutinius ir smulkius - gaunasi labai geras rezultatas“, - sakė V.Dražinas.
Baltarusijos prezidentas A.Lukašenka lapkritį pareiškė, kad Baltarusija pasirengusi didžiąją dalį krovinių, šiuo metu gabenamų per Baltijos šalių uostus, nukreipti į Rusijos Leningrado srities uostus.
Baltijos šalių užsienio reikalų ministrai tuomet sakė tikintys, kad perkelti krovinius iš Baltijos šalių į Rusijos uostus Maskvai žadanti Baltarusija sprendimus priims remdamasi ekonominiais, o ne politiniais argumentais.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis tuomet teigė manantis, kad galiojantys Lietuvos įmonių kontraktai su Baltarusijos bendrovėmis dėl krovinių vežimo geležinkeliais per Lietuvą ir jų krovos Klaipėdos uoste turėtų būti vykdomi. Jo teigimu, Baltarusijos prezidento pareiškimas, jog didžioji dalis baltarusiškų krovinių iš Baltijos šalių uostų bus nukreipta per Rusiją, „nėra labai jau netikėtas“. E.Masiulio manymu, tai yra politinis pareiškimas.
Naujausi komentarai