Vykdydamas gylio matavimus ir dugno reljefo tyrimus Lietuvos saugios laivybos administracijos hidrografinis laivas „Varūna“ jūroje aptiko nuskendusio laivo liekanas.
Tai padaryta todėl, kad hidrografiniame laive „Varūna“ yra sumontuotas daugiaspindulinis echolotas, kuris gali labai tiksliai tirti dugną iki 300 metrų gylyje. Lietuvoje šis laivas yra vienintelis turintis tokią sistemą.
2003 metais pastatytas laivas „Varūna“ jau ne pirmą kartą randa įdomių radinių. Jis aptiko 2 nuskendusius povandeninius laivus, kelis žvejybos laivus, gulinčius jūros dugne, žemkasę, lėktuvą.
Apie šviežiai surastą nuskendusį laivą iki šiol nebuvo žinoma. Ką nors išsamesnio apie nuskendusį laivą Saugios laivybos administracija negali pranešti, nes ekspedicijos metu surinkti duomenys dar apdorojami.
Apie radinį pranešta Klaipėdos universiteto mokslininkams. Jie atliks tyrimus, apžiūrės laivo liekanas, bandys nustatyti, koks tai galėjo būti laivas, kada ir kodėl nuskendo, kokia šio radinio istorinė vertė.
Kaip pranešė Saugios laivybos administracijos atstovė spaudai Dalia Bikauskaitė, laivas „Varūna“ ne tik matuoja gylį jūroje, bet ir tiria dugno reljefą. Aptikus kliūtį, nustatomas jos dydis bei pavojingumas ir apie tai pranešama navigaciniuose įspėjimuose. Naudojant laivo surinktus duomenis yra sudaromi jūrlapiai.
Vien tik šiemet gylis pamatuotas 64,4 kv. km jūros plote. Pernai išmatuotas beveik 204 kv. km jūros plotas. Kai tik būna tinkamos hidrometeorologinės sąlygos, „Varūna“ dirba jūroje. Jos prietaisų duomenys patikimiausi, kai bangų aukštis neviršija 1,5 metro.
Naujausi komentarai