Lietuvos architektų sąjungos (LAS) Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje be didesnių diskusijų pritarta Smiltynės Kurhauzo atgimimo planams. Projekto autoriams negailėta gerų žodžių už istorinio kurhauzo pastato ir greta jo esančios, sovietmečiu statytos, katilinės rekonstrukcijos idėjas.
1901 metais statyto Smiltynės Kurhauzo savininkas – bendrovė „TVB“ - rengia sklypo Smiltynės g. 17 detalųjį projektą, kad galėtų žengti toliau – rengti ne tik pagrindinio pastato restauravimo, bet ir sklype esančios buvusios katilinės rekonstrukcijos projektus bei pagaliau pradėti uostamiesčiui svarbios vietos atgaivinimo darbus.
Ekspertų tarybai pristatytame detaliojo plano koncepcijos projekte numatoma, jog restauruotame Smiltynės Kurhauzo pastate turėtų veikti 50 vietų viešbutis su konferencijų sale ir kavine, o rekonstruota katilinė pritaikoma nedideliam apartamentų viešbučiui.
Daugiau nei vieną hektarą Kuršių marių pakrantėje užimančiame sklype suplanuotos 2 lauko teniso aikštelės, nauja transformatorinė, transporto privažiavimo keliai, automobilių stovėjimo vietos bei dviratininkų ir pėsčiųjų takai, numatyta želdinių tvarkyba. Detaliojo plano autorius – bendrovė „Projekto vystymo grupė“.
Projekto vadovė Laima Šliogerienė Ekspertų tarybos nariams teigė, jog koncepcija ir projektiniai pasiūlymai parengti taip, jog planuojami sprendiniai kurtų darnią komplekso visumą bei neužgožtų pagrindinės teritorijos vertybės – Kurhauzo pastato. Autorių teigimu, pradėjus komplekso atkūrimo darbus, neišvengiamai reikės pašalinti 2 medžius, kurie iš Kuršių marių pusės užstoja vaizdą į vieną gražiausių Smiltynės senųjų vilų.
Numatomo apartamentų viešbučio architektūrinei išraiškai parinkta 20-ojo amžiaus pradžios Smiltynės viloms būdinga stilistika bei apdailos medžiagos. Tokį siūlymą architektai-ekspertai pavadino itin sėkmingu ir tinkančiu šiai vietai.
Posėdyje daugiau diskutuota tik dėl Bendrajame plane numatytos C2 kategorijos gatvės, kuri ateity turėtų būti nutiesta palei marių krantinę, sprendinių. Tikslinant planavimo dokumentus, projekto autoriams rekomenduota paisyti miesto prioritetų – prie pat kranto projektuoti pėsčiųjų ir dviračių takus, o ne gatvę transportui.
Taip pat pasiūlyta numatomą naują inžinerinį statinį - modulinę transformatorinę - statyti atokesnėje sklypo vietoje arba, esant galimybei, integruoti į rekonstruojamos katilinės pastatą.
Naujausi komentarai