Prancūzijos pietuose yra vieta, kurią vairuotojai vadina užburta. Mat čia reguliariai skęsta automobiliai. Ne visi, tačiau tie, kurie aklai vairuojami pagal GPS navigatorių. Aparatas dėl kažkokios klaidos nurodo kelią tiesiai į jūrą. Ir iš tikrųjų, toje seno uosto vietoje, jei aklai pasikliaunama vietos nustatymo sistema, sunku pastebėti, kur baigiasi trasa ir prasideda vanduo.
Vietos narai nesėdi be darbo: "Trečią kartą padedu ištraukti automobilį iš vandens. Pastarąjį kartą incidentas įvyko toje pačioje vietoje, kai pagal GPS važiavo jauna pora."
Prieš tai čia nuskendo penki automobiliai. Nukentėję vairuotojai tvirtino, jog navigatorius rodė, kad jie važiavo tuneliu, nors iš tikrųjų jie judėjo prieplauka. Šiuo metu aiškinamasi, dėl ko sugenda GPS sistema.
Tai bent sistema
GPS ("Global Positioning System") iš Žemės palydovų siunčia radijo signalus. GPS imtuvas gauna duomenų paketus iš kiekvieno jam pasiekiamo palydovo. Juose yra duomenų išsiuntimo laikas. GPS imtuvas sutikrina duomenų išsiuntimo ir gavimo laikus ir pagal tai nustato atstumą iki palydovo. Tiksliam vietos apskaičiavimui reikia bent kelių palydovų. Nustatęs visų jų padėtį savo atžvilgiu, navigatorius gali parodyti ir mūsų buvimo vietą. Informacija atnaujinama kelis kartus per sekundę, todėl ekrane savo padėtį matote nenutrūkstamai.
Šiuolaikiniai GPS imtuvai yra ypač tikslūs ir gali suteikti 2–3 m tikslumo informaciją bei vienu metu aptikti iki 12 palydovų.
Pažvelgus į istoriją
JAV saugumo departamento pirmasis GPS imtuvas paleistas dar 1978-aisiais ir iki 2000-ųjų gegužės buvo specialiai trikdomas jo tikslumas, aparato paklaida siekė vos 100 m.
Linksmieji tirščiai
Šįryt gavau SMS žinutę: "Aš gyvenu name priešais jus, norėčiau susipažinti".
Atsakiau, kad gyvenu prieš lavoninę ir mane tokios pažintys baugina.
Naujausi komentarai