Kas yra uostamiesčio pietinio rajono baudų rekordininkas pasakyti sunku. Žmonės nuolat moka už tai, kad perpildytuose kiemuose radę bent plyšį mašinai įkišti, ją nederamai stato.
„Mūsų šeima sumokėjo virš dešimt tikrai baudų. Neskaičiavau, bet pinigine išraiška, tai 300 ir daugiau (eurų, red. past.). Už ką?“ – klausė klaipėdietė.
Neužnešime gi į šeštą aukštą automobilio.
„Kiekvieną mėnesį pora protokolų visą laiką, nes aš vakare kai grįžtu 21 val., aš neturiu vietos. Dienos metu, pažiūrėkite, kiek automobilių išvažiavo – 10–15, o vakare kas dedasi“, – situaciją komentavo vyras.
„Yra žmonės, kurie turi po 300 jau baudų pinigais, po 400, po 500. Turi po dešimtį baudų. Yra kaimynai, kurie turi po dvi baudas į tą pačią dieną“, – teigė kitas pašnekovas.
Bet kur dėti mašinas, klaipėdiečiai neišmano.
„Mes gi ne specialiai statome ant bordiūrų mašinas ar ant žolynų. Neužnešime gi į šeštą aukštą automobilio“, – sakė klaipėdietė.
Statyti ant šaligatvių automobilius kaimynai sako tarpusavyje sutarę. „Bendras kaimynų susitarimas laikyti mašinas čia. Juk niekam jos netrukdo – nei gaisrinei, niekam. Jeigu reikia privažiuoti, tai gaisrinė paima, tą mašiną atitraukia galų gale jeigu būtų gaisras, bet čia privažiavimas yra labai lengvas“, – tikino gyventojas.
„Baudimas turi būti adekvatus, mes turime iš jo pasimokinti. Kaip aš galiu pasimokinti, jeigu mane baudžia atbuline data. Arba dar kitas dalykas, gerbiami policijos pareigūnai, galbūt jūs galite pasakyti, kas yra reikalingasis būtinumas? Ar mes kaip nors galime išspręsti problemą, kai mes neturime, kur parkuoti?“ – klausė vyras.
Baudimas turi būti adekvatus, mes turime iš jo pasimokinti. Kaip aš galiu pasimokinti, jeigu mane baudžia atbuline data.
Policija supranta klaipėdiečius. „Mes patys matome, patys ten ir gyvename, suprantame, kad ten yra vietų trūkumas“, – teigė Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.
Bet reaguoti į skundus pareigūnai sako privalantys, o jų suplaukia tūkstančiai, ir 90 proc. – iš pačių gyventojų. „Taisyklės visiems vienodos ir statyti automobilius ten, kur juos draudžiama statyti, t. y. ant įvažiavimų, išvažiavimų, vejos, žaidimų aikštelėse, ant šaligatvių ypatingai, tai tose vietose iš esmės taisyklės draudžia tai daryti, o policija tada priversta taikyti tam tikras procesines priemones“, – situaciją komentavo M. Džermeika.
Policija teigia vietų automobiliams neįrengsianti. „Įstatymas aiškiai apibrėžęs, kad kelio savininkas privalo užtikrinti tam tikrų erdvių, kiemų suformavimą ir panašiai“, – tvirtino Kelių policijos tarnybos viršininkas.
Nuo praeitų metų patvirtinta tarybos nauja tvarka, kad gyventojai – tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys – galėtų prisidėti.
Bet savivaldybė tik apgailestauja, nors kasmet sako keliams milijonus skirianti. „Per šituos ir kitus metus vėl apie 300 vietų atsiras mieste. Bet kad patenkinti visus – ne. Bet kadangi yra nuo praeitų metų patvirtinta tarybos nauja tvarka, kad gyventojai – tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys – galėtų prisidėti“, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.
Gyventojai patys esą galėtų ir projektus pasirengti. „Iki balandžio 1 dienos paskelbsime kvietimą, kad gali teikti paraiškas ir jie pasižiūrėję į tą tvarką, kad atitiktų visus reikalavimus, pateikti savo pageidavimus, pasiūlymus“, – kalbėjo I. Šakalienė.
O klaipėdiečiai svarsto, kodėl jie turėtų už savo pinigus dar ir kiemus tvarkyti, kai valstybę taip gausiai baudomis remia.
Naujausi komentarai