Pereiti į pagrindinį turinį

Ar An-2 katastrofos tyrimo išvadų reikės laukti metus?

2015-06-06 05:32
BNS inf.
Praėjo lygiai metai po katastrofos, kai į Baltijos jūrą nukrito lėktuvas AN-2 su dviem juo skridusiais pilotais.
Praėjo lygiai metai po katastrofos, kai į Baltijos jūrą nukrito lėktuvas AN-2 su dviem juo skridusiais pilotais. / Karinių jūrų pajėgų nuotr.

Penktadienio vakarą baigus nukritusio orlaivio „An-2“ pakėlimo procedūrą nelaimės tyrimo išvadas bus siekiama pateikti kaip galima greičiau, sako Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys.

„Pagal tarptautinius reikalavimus mes turime avarijos priežasčių tyrimo išvadas pateikti ne vėliau kaip per metus laiko. Aišku, bus dedamos visos pastangos, kad tas būtų kaip galima greičiau. Bet kol kas dar pasakyti, kada bus galutinė ta tyrimo ataskaita, yra per anksti“, - LRT radijui sakė B.Merkys.

Pasak jo, lėktuvo pakėlimo operacija buvo sėkminga, rastas vieno piloto - Adolfo Mačiulio kūnas. Piloto palaikus į Klaipėdą parplukdė karinis laivas „Aukštaitis“.

„Gali būti taip, kad jie nusprendė, kad vienas iš jų bandys gelbėtis iš lėktuvo anksčiau, dar prieš pat paliečiant lėktuvui vandenį, o antrasis bandys kuo ilgiau išlaikyti lėktuvą ore, kuo mažesniu greičiu jį tupdyti ir paskui susiklosčius sėkmingai situacijai galbūt pabandytų pats gelbėtis. Bet čia tik versija, aišku“, - kalbėjo B.Merkys.

Anot jo, pilotai nepasinaudojo lėktuve buvusia avarine stotele.

„Matomai avarine stotele, kuri yra lėktuve, nebuvo spėta pasinaudoti. Gali būti, kad buvo antra avarinė stotelė, kuri buvo panaudota kito žmogaus“, - sakė Susisiekimo ministerijos atstovas.

B.Merkio teigimu, dar reikėtų apsispręsti dėl antrojo piloto paieškos, tačiau praktiškai techninių galimybių ieškoti žmogaus jūroje nėra.

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius BNS penktadienį vakare patvirtino, kad orlaivio „An-2“ pakėlimo procedūra baigta, orlaivyje rastas vienas kūnas.

Per operaciją į Baltijos jūrą gegužės viduryje nukritęs lėktuvas „An-2“ buvo lynais pakeltas į 5-10 metrų gylį nuo vandens paviršiaus. Ten jį apžiūrėjo narai, o po apžiūros lėktuvas buvo nuleistas į dugną.

Lėktuvo pakėlimo darbus atliko Nyderlandų įmonė „Mammoet“, sutartį su šia bendrove pasirašė „Oro navigacija“. Darbų kaina neatskleidžiama.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė ir premjeras Algirdas Butkevičius pareiškė užuojautą dėl lėktuvo „An-2“ pilotų žūties.

Pasak prezidentės, Baltijos jūroje nuskendusio lėktuvo „An-2“ pilotų tragedija sukrėtė visą Lietuvą, pranešė prezidentės spaudos tarnyba.

„Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis buvo patyrę, savo profesijai ir tėvynei atsidavę pilotai, verti pačios didžiausios pagarbos“, - rašoma šalies vadovės užuojautoje.

D.Grybauskaitė pareiškė nuoširdžią užuojautą ir palinkėjo stiprybės A.Mačiulio ir A.Selmistraičio artimiesiems, kolegoms ir visai Lietuvos aviacijos bendruomenei.

Premjeras A.Butkevičius pabrėžė, kad šio tragiško įvykio aplinkybėms išsiaiškinti dedamos visos įmanomos pastangos.

„Liūdžiu kartu su jumis. Linkiu stiprybės šiomis sunkiomis netekties valandomis“, – Vyriausybės spaudos tarnybos pranešime spaudai sakė A.Butkevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų