Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvoje per mėnesį nukrito du lengvieji lėktuvai: kas tikrina pilotus?

Tauragės rajone ultralengvasis dvivietis lėktuvas nukrito rugpjūčio pradžioje. Keleivė buvo išgelbėta, bet pilotas žuvo. Ketvirtadienį Kauno rajone nukrito dar vienas dvivietis lėktuvas. Laimė, du juo skridę vyrai rimčiau nenukentėjo. Tačiau vienam jų nustatytas daugiau kaip 2,5 promilių girtumas.

„Mano žiniomis, tas asmuo, kuris buvo neblaivus, sėdėjo keleivio vietoje. Orlaivis iš tos vietos ne visada gali būti valdomas. Tai, kad jis taip teigė, aišku, jo reikalas“, – šnekėjo Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos prezidentas Povilas Kalinauskas.

Pagal pirminę informaciją, lėktuvu nukritę vyrai pareiškė, kad pilotavo abu. Kaip buvo iš tikrųjų, nustatys tyrimas, – už pilotavimą neblaiviam gresia didelė bauda.

„Pilotui gresia du dalykai: piloto licencijos atėmimas arba finansinė bauda, ji gali siekti ir 4 tūkst. 250 eurų. Koks sprendimas bus – gali būti ir abu variantai“, – kalbėjo Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Neblaivius vairuotojus tikrina policija, o kas tikrina lėktuvų pilotus? Pasak ekspertų, ultralengvųjų orlaivių pilotams reikalavimai paprastesni nei didelius lėktuvus pilotuojantiems. Tokių lėktuvų priežiūra, pasak skraidymo ekspertų, taip pat mažiau griežta.

„Ore nesustabdysi orlaivio ir neliepsi pilotams prapūsti, akivaizdu, kad tie tikrinimai turi būti arba prieš skrydį arba po. Komercinėje aviacijoje, kur prognozuojamas tvarkaraštis, kur inspektoriai gali atvažiuoti į oro uostą, tai lengviau padaroma“, – nurodė aviacijos saugumo ekspertas Vidas Kaupelis.

Mažesnius lėktuvus bei jų pilotus taip pat tikrina. Tačiau transporto kompetencijų agentūra (TKA) dažniausiai tokius patikrinimus daro didesnių renginių, pavyzdžiui, švenčių ar varžybų metu.

„Kiekvieno skrydžio mūsų specialistai tikrai nepatikrins ir prie kiekvieno licencijuoto piloto, kurių Lietuvoje vien sertifikuotoje aviacijoje turime daugiau nei 2,5 tūkst., mes specialistų tikrai nepastatysime. Skatiname ir raginame aviacijos bendruomenę pastebėjus nusižengimus apie juos informuoti mus“, – aiškino Transporto kompetencijos agentūros civilinės aviacijos departamento direktorius Vidmantas Plėta.

Ore nesustabdysi orlaivio ir neliepsi pilotams prapūsti, akivaizdu, kad tie tikrinimai turi būti arba prieš skrydį arba po.

Pilotų federacija griežtesnių patikrinimų net ir nenorėtų.

„Tas administracinės kontrolės sugriežtinamas visada yra neprasmingas, kadangi žmonės tada ieško būdų kaip susirinkti parašus ir naudos tai neduoda, tiesiog bendruomenė kontroliuoja save“, – tikino P. Kalinauskas.

„Tikrai gauname pranešimų, kad tokiame ar tokiame aerodrome buvo skrydis vykdomas galimai tokiu orlaiviu, kuris neturėjo galiojančio pažymėjimo, tada tikriname, ar tikrai negaliojantis“, – kalbėjo V. Plėta

Kai kada aerodromus transporto kompetencijos agentūros specialistai patikrina ir netikėtai.

„Mūsų dalis vykdomų patikrinimų būna nepranešti iš anksto ir žinutė visiems skraidantiems, kad nenustebkite, jei kokiame aerodrome prieis kolegos iš TKA ir paprašys patikrinti dokumentus, t. y. orlaivio registracijos pažymėjimą, piloto licenciją, orlaivio tinkamumą skraidyti, civilinės atsakomybės draudimą“, – šnekėjo V. Plėta.

Jei kiltų įtarimų, kad pilotas gali būti neblaivus, būtų iškviesti policijos pareigūnai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Tep ir rek

"Kaip danguje,taip ir ant žemės".Ten irgi yra neblaivių "erelių" su nupirktom teisėm pilotuoti.
1
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų