Tačiau internete daugėja žinučių apie dėl šio numerio į sukčių pinkles įkliuvusius gyventojus.
„Yra šimtai, gal tūkstančiai, o gal net ir daugiau nukentėjusių, kadangi ši sukčiavimo schema jau žinoma nuo 2013 metų“, – teigė Dainius Dainauskas, grupės „Nepatikimi asmenys“ įkūrėjas.
„Gali nutikti, kad ir nelabai sąžiningi verslai tai išnaudoja. Paleidžiami reklaminiai blokai, kuriuos paspaudus reklama tiesiog prilimpa ir užsakymas – jau jūsų sąskaitoje“, – sakė Asta Buitkutė, „Tele2“ atstovė.
Yra šimtai, gal tūkstančiai, o gal net ir daugiau nukentėjusių.
Trumpasis numeris netikėtai atsiranda sąskaitose už telefono paslaugas. Gyventojai įsitikinę, kad pinigai išskaičiuojami jokių paslaugų jiems nė neužsisakius.
„Gali atrodyti tarsi kažkoks turinys, kurį jūs norite peržiūrėti, tačiau paspaudus ant blokelio gali paprašyti suvesti telefono numerį, nes tik tada galėsite peržiūrėti tą turinį“, – kalbėjo A. Buitkutė.
Dalis esą per mėnesį pamiršta, kokiomis paslaugomis naudojosi, bet vėliau jos nugula telefono sąskaitose.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Žmogus jas užsisako, pamiršta arba užsisako kaip vienkartinę paslaugą, neįvertindamas to, kad tai yra prenumerata, ilgalaikis įsipareigojimas, kuris galioja tol, kol aš jo neatšaukiu“, – sakė Jaunius Špakauskas, „Bitės“ atstovas.
Nukenčia ir susigundę loterijomis. Joms pateikia savo telefono numerį, o kad telefono sąskaita išaugtų, to ir užtenka.
„Arba tiesiog siūloma įsigyti antivirusinę programą savo mobiliajam telefonui. Išsiuntę žinutę numeriu 1337 patenka į sukčių pinkles, kadangi yra užsakoma bevertė paslauga, kurios atsisakyti praktiškai neįmanoma“, – pasakojo D. Dainauskas.
Nustatyta, kad už numerio 1337 slypi Estijoje įsikūrusi bendrovė, iš tikrųjų veikianti ne visai sąžiningai. Pasirodo, net ir bandant atšaukti įvairias prenumeratas, nepavyksta. Toks būdas vadinamas prenumeratos pinklėmis. Jis vartotojų teisėms žinomas jau kelerius metus.
„Siunčia žinutę su žodžiu „top“ ar kita informacija, kuri būna nurodyta sąlygose, tačiau ir toliau yra nuskaitomi pinigai“, – teigė Inga Grinevičė, Vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyriaus vedėja.
Gyventojai kartais pažinčių ar žaidimų svetainių prenumeratas užsisako nežinodami. Galvoja, kad paslauga pasinaudos tik kartą, o prenumerata netikėtai įsijungia ir pinigai nuskaitomi kas mėnesį.
„Iš tikrųjų nebuvo vienkartinis išsiuntimas. Tai buvo visgi prenumeratos pradžia, tik vartotojams nebuvo aiškiai tai iškomunikuota“, – pastebėjo I. Grinevičė.
„Jei klientas kreipiasi, tikrai padedame. Kartu pažiūrime, kaip galima atsisakyti paslaugos arba kaip galima ją užblokuoti. Jeigu tai yra įmanoma, visada padedame, edukuojame“, – teigė A. Buitkutė.
Vartotojų teisių gynėjai nereta sulaukia skundų ir dėl kitų prenumeratų, kurių atsisakyti kone neįmanoma.
„Vartotojas gali net nepastebėti, kad nuo jo sąskaitos, šiuo atveju nuo telefono sąskaitos, gali būti ir nuo banko kortelės sąskaitos, nuskaitoma maža suma“, – kalbėjo I. Grinevičė.
Anot vartotojų teisių, pakliūti į sukčių pinkles balsuodami už atlikėją gyventojai neturėtų.
Naujausi komentarai