Sekmadienį įvyksiantis garsaus Vokietijos boso Almo Švilpos koncertas – savotiška dovana gimtajam miestui Klaipėdai, iš kurios jis išvyko bene prieš 20 metų.
Dabar A.Švilpa dainuoja Alto muzikiniame teatre Esene (Vokietija). Alto muzikinis teatras naujas, atidarytas 1988 metais. Puikios akustikos modernaus teatro salėje telpa 1120 žiūrovų. 2008-ųjų rugsėjį žurnalas „Operos pasaulis“ apklausė 50 nepriklausomų muzikos kritikų iš įvairių šalių, kurie pripažino šį teatrą geriausiu visose vokiškai kalbančiose šalyse. 2009-aisiais po tradicinių rinkimų šis titulas vėl atiteko Alto muzikiniam teatrui.
Garsiausiame Vokietijos teatre garsiausiu dainininku kritikai tituluoja būtent A.Švilpą. Pasak jų, solistas sugeba perteikti pačių įvairiausių charakterių personažus – nuo herojiškiausių iki visiškai apgailėtinų. A.Švilpa visose vokiškai kalbančiose šalyse žinomas ne tik kaip geriausio teatro dainininkas. Jis įžymybe tapo sėkmingai dainuodamas Vienos liaudies operoje, Zalcburgo festivalyje, Drezdeno Semper, Berlyno, Diuseldorfo, Štutgarto ir Hanoverio valstybinių, Enšedo ir Kiolno nacionalinių operų scenose. Dainininko repertuare ne tik populiariausi, bet ir retai atliekami boso vaidmenys, tarp kurių ypač sėkmingi: Olandas (R.Vagnerio „Skrajojantis Olandas“), Jonas Krikštytojas (R.Štrauso „Salomėja“), Mefistofelis (Š.Guno „Faustas“), Orestas (R.Štrauso „Elektra“), Don Bazilijus (Dž.Rosinio „Sevilijos kirpėjas“), Didysis inkvizitorius (Dž.Verdžio „Don Karlas“), Sparafučilė (Dž.Verdžio „Rigoletas“), Figaras (V.A.Mocarto „Figaro vedybos“), Votanas (R.Vagnerio tetralogija „Nybelungo žiedas“), Zacharijas (Dž.Verdžio „Nabukas), Kunigaikštis Igoris (A.Borodino „Kunigaikštis Igoris) ir daugelis kitų.
Dėl savo ypatingai gražaus, spalvingo balso, puikios dikcijos, be priekaištų parengtos muzikinės partijos, A.Švilpa kiekvieno pasirodymo metu prikausto ne tik publikos, bet ir žinovų dėmesį. Ir ne tik todėl, kad atlikėjas sugeba sodraus ir stipraus balso atspalviais perteikti vaidmens charakterio subtilybes, bet dar ir todėl, kad keri įsimenančia ir impozantiška vaidyba. A.Švilpos balsas, aktorinis meistriškumas, magiška jėga ir patrauklumas scenoje visada labai jaudina, traukia ir priverčia publiką bei scenos kolegas juo žavėtis. Kalbama, kad atlikėjo dainavimo ir vaidinimo maniera, atitinkanti šiuolaikinio muzikinio teatro dvasią, sukelia žiūrovams neapsakomus potyrius. Vokiečių muzikos kritikas U.Hauke’ė pabrėžė, kad, klausantis A.Švilpos Skrajojančio Olando, kūnu „bėgioja“ šiurpas, Votano – nė mirksniui nesuabejojama jo realumu, o Š.Guno operoje „Faustas“ jis solisto asmenyje mato absoliučiai „dievišką“ Mefistofelį – didingą savo balsu ir stotu, nepriklausomu nuo savo balso ir artistinių galimybių. Kritiko Obiero nuomone, net ne visų gerai įvertintoje operos „Don Žuanas“ inscenizacijoje A.Švilpa ypač įtikinamai perteikė Leporelo skausmus ir kančias, jam pavyko sukurti fantastišką vaidmens interpretaciją, kurią jis praturtino ypatingu dainavimu, o taip pat dar kartą įrodė jam būdingą intelektualumą.
Sekmadieninio A.Švilpos dviejų dalių koncerto Klaipėdos muzikiniame teatre programa žada daug puikios muzikos: Don Bazilijas ir Figaras pagal K.Goldonį sukurtose Dž.Rosinio ir V.A.Mocarto operose, Zacharijas ir garsusis Vergų choras iš Dž.Verdžio „Nabuko“, itin retai atliekamas virtuoziškasis Farlafo rondo iš M.Glinkos operos „Ruslanas ir Liudmila“ ir Malūnininko arija iš A.Dargomyžskio „Undinės“, Olando monologas iš R.Vagnerio „Skrajojančio Olando“ ir Votano ugnies užkeikimo scena iš „Valkirijos“, Ūdrio daina iš V.Klovos „Pilėnų“ ir Porgio dainelė iš G.Gershwino „Porgio ir Besės“.
Svečiui akompanuos Klaipėdos muzikinio teatro orkestras (dar pagrosiantis uvertiūras iš operų „Figaro vedybos“, „Nabukas“ bei „Niurnbergo meisterzingeriai“) ir talkins choras, koncertui diriguos Latvijos nacionalinės operos dirigentas Normundas Vaicis.
Koncerto pradžia – 18.30 val. Bilietai – po 27, 32, 37 litus, juos platina „Bilietai.lt“.
Naujausi komentarai