Pereiti į pagrindinį turinį

Šiųmetė „Plartforma“ subalansuota vyrams, bet tinka ir moterims

2012-08-17 00:34
Šiųmetė „Plartforma“ subalansuota vyrams, bet tinka ir moterims
Šiųmetė „Plartforma“ subalansuota vyrams, bet tinka ir moterims

Jau kitą savaitę – rugpjūčio 23–26 dienomis – Klaipėdoje septintąjį kartą vyks tarptautinis šiuolaikinių vaizduojamųjų ir atlikėjų menų festivalis „Plartforma”.

Kaip pasakojo festivalio organizatorė Goda Giedraitytė, šiųmetė „Plartforma“ subalansuotas vyrams, bet tinka ir moterims.

Žanriškai įvairialypę programą (bus pristatyti naujojo teatro, šiuolaikinio šokio, performanso, muzikos ir kino projektai) susiejo ne tik interdisciplininis mąstymas, bet ir turinys – vyriškojo identiteto paieškos šiuolaikinėje visuomenėje.

Vyriškumo temą, tėvo ir sūnaus santykius narplioja šiemet Klaipėdos metų choreografe pripažinta A.Šeiko šokio spektaklyje „Aikštelėje laisvų vietų nėra“, I.Kuznecova šokio spektaklio „Diagnozė – krepšinis“ premjeroje narsto lietuvių tautos vyrus apėmusios krepšinio manijos fenomeną, įtemptus mokytojo ir mokinio santykius analizuoja jaunas režisierius M.Pažereckas spektaklyje „Globotinis nori būti globėju“. O 5 vyrų trupė iš Čekijos „Wariot Ideal“ sukūrė industrinį trilerį apie vyrų, nustojusių rūpintis savimi, išgyvenimą „Platformoje – pamirštame sektoriuje“.

Šią tematiką vainikuos pirmą kartą festivalio istorijoje pristatoma pasaulinė premjera – „Granhoj Dans“ ir DNA tinklo šokio spektaklis „Vyrai ir Mahleris“ (nuotraukoje). Spektaklio choreografas – tarptautinį pripažinimą pelnęs danų choreografas Palle’as Granhojus – pagrindinį dėmesį šiame spektaklyje sutelkė į šiurkščią vyriškumo jėgą. Liūdna ir poetiška Mahlerio muzika tapo atskaitos tašku vyr(iškum)o išryškinimui, kuomet aštuoni atletiški ir jaunatviški kūnai, supančioti virvėmis, atlieka archetipinius vyrų ritualus.

Net du festivalyje pristatomi projektai buvo nominuoti ar apdovanoti aukščiausiu Lietuvos scenos meno apdovanojimu – Auksiniu scenos kryžiumi. Tai L.Žakevičiaus ir A.Gudaitės nominuotas spektaklis „Feel Link” bei Šiaulių dramos teatro spektaklis pagal I.Vyrypajevo pjesę „Valentinų diena”, kurį režisavo klaipėdietė L.Vaskova. Už šį darbą jaunoji kūrėja 2011 m. buvo apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi debiuto nominacijoje.

Be to, kad festivalis persikraustė į vasaros pabaigą ir truks ne tris, bet keturias dienas, šiemet yra ir daugiau naujienų. Visų pirma – erdvė. Jau tradiciškai festivalio renginiai vyks „Švyturio menų doke“, tačiau, tikėdamiesi, kad rugpjūčio dangus bus festivaliui maloningas, organizatoriai dalį renginių surengs po atviru dangumi (muzikinį projektą „Driezhas“, trumpametražių filmų programą, kurios metu pristatys ir festivalio „Vilnius Film Shorts 2011” geriausiųjų rinktinę, bei R. ir A. Uogintų – Archeologų – specialiai festivaliui ruošiamą performansą „Žymėjimas”). Jaunųjų kūrėjų platformos darbai (jau pristatytas M.Pažerecko kūrinys ir kūrybinės grupės „Lafa“ spektaklis „Karalius miršta” (rež. K.Novikova)) šiemet bus parodyti festivalio draugo „Kolektyvinio sodo“ salėje.

Siekdami plėsti festivalio formatą, organizatoriai kartu su teatrometras.lt komanda šiemet atvers ir naują festivalio edukacijos puslapį – bus surengtas scenos menų kritikos seminaras „Kritika@naujosiosmedijos“ būsimiems profesionalams.

Pabaigai statistinė suvestinė: 4 dienos, 15 projektų, beveik 80 dalyvių, menininkai iš 12 valstybių (Vengrijos, Lenkijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Slovakijos, Kanados, Estijos, Čekijos, Japonijos, Airijos, Vokietijos, Belgijos ir Lietuvos).

Festivalio organizatoriai – menininkų grupė „Žuvies akis”.

Festivalį remia Klaipėdos miesto savivaldybė, Kultūros rėmimo fondas ir ES programa „Kultūra“.

2010 m. „Plarforma“ tapo meno ir festivalių tinklo “DNA: Development of New Art”, vienijančio Centrinės Europos kūrėjus, nare. O 2011 m. Klaipėdos savivaldybė ją pripažino reprezentaciniu miesto festivaliu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų