Biografija, biurokratija, tekstai ir tekstilė – tokius kodinius žodžius menininkė Eglė Bogdanienė pasirinko savo darbų parodai Vilniuje. 25 metų kūrybą, pasak tekstilininkės, atspindi ir siuvinėtos vaikų kojinės, ir kilimėlis kojoms, nupintas iš daugybės Vilniaus dailės akademijos prorektorės pasirašomų dokumentų.
Menininko emocijos, kurias sukelia šūsnys dokumentų ir ilgi posėdžiai – taip būtų galima apibūdinti pastarųjų kelerių metų Vilniaus dailės akademijos prorektorės, profesorės Eglės Bogdanienės kūrybą. Protestuodama prieš biurokratiją, tekstilininkė siuvinėja dokumentus, audžia iš jų kIlimus. Biurokratiniai artefaktai papuošia sukneles, rankines.
„Man dažnai sako: jau perdaug pradedi šnekėti apie tuos visus popierinius dalykus, kurie iš tiesų ramybės neduoda, tu užsimerk. O aš tada sakau: o ką daryti, kai užsimerki ir tą patį matai, jeigu tos pačios raidės, tie patys reglamentai, tos pačios metodikos. Tai čia apie tai ir kalba – apie biurokratijos liūną“, – sako E. Bogdanienė.
Dar vienoje sostinės galerijos „Artefaks“ salėje tekstilininkė pristato retrospektyvinę 25 metų kūrybos parodą. Čia pat, nedidelėje komodoje, kaip slėptuvėje, menininkė sudėliojo kai kuriuos praeities daiktus: čia ir iš namų dulkių suveltas zuikis, kažkada vaikams kaip meno kūriniai užadytos kojinės, ir fatališkos septynių Venerų kaukės ar fantasmagoriškos galvos.
„Baisiai skamba tie 25 metai, galbūt tokia kaip ir amžinybė. Bet pačiai buvo labai sveika pasidaryti kūrybos savianalizę, nes tiesiog atradau tuos darbus, kurių net neturėjau skaitmeninių fotografijų. Kai kurie darbai buvo skenuojami iš skaidrių, iš senų fotografijų, pasidariau tiesiog normalų savo kūrybos archyvą“, – aiškina parodos autorė.
12-os kvadratinių metrų salėje pakabintuose monitoriuose rodomi beveik 200 E.G. Bogdanienės darbų, eksponuotų kitose parodose, jos instaliacijos.
Naujausi komentarai