Pereiti į pagrindinį turinį

Trys parodos nagrinės individo ir visuomenės santykį mene

2012-12-04 18:28
Trys parodos nagrinės individo ir visuomenės santykį mene
Trys parodos nagrinės individo ir visuomenės santykį mene / Tomo Urbelionio (BFL) nuotr.

Nacionalinėje dailės galerijoje (NDG) penktadienį atidaromos trys parodos, nagrinėjančios individo ir visuomenės santykių atspindžius mene.

Minios jėga ir individualybė

Paroda „Minios“, aprėpianti Lietuvos meno kūrinius nuo XIX amžiaus iki šių dienų, bei ekspozicija „Maršas. Iljos Fišerio 1946–1953 metų fotografijos“ atkreipia dėmesį į skirtingus minios vaizdinius bei jų santykį su visuomeniniais procesais.

Tuo metu tarptautinėje parodoje „Apie praeivius ir kaimynus“ pristatomos individualios menininkų intervencijos į visuomenės gyvenimą – 1970-1990 metų negalerinėse erdvėse vykę performansai, pranešė NDG.

Masės kūrė istoriją

Eekspozicijoje „Minios“ svarbus minios reiškinio paslaptingumas.

„Vieniems minia kelia siaubą, nes masėje pranyksta žmogaus individualumas, kitus ji įkvepia veiksmams, kuriuos atlikti vienam stigtų drąsos. Visi, kas priklauso miniai, gali išgyventi bendrumo ir lygybės jausmą. Tačiau ji gąsdina savo “prigimtiniu„ maištingumu – tai minia mėtė pomidorus į teatro sceną ir kovojo barikadose. Kad ir kaip žiūrėtum, kelių paskutinių šimtmečių istorijos įvykiai neįsivaizduojami be masių dalyvavimo. O kaip šiandien? Ką gali šiuolaikinės minios, gaujos, sambūriai, bendruomenės?“ - svarsto parodos rengėjai.

Joje eksponuojami meno kūriniai įvairių Lietuvos muziejų, bibliotekų ir archyvų bei privačių kolekcijų, sukurti Lietuvoje per paskutiniuosius du šimtus metų. Parodos centre – kolektyviniai minios vaizdiniai, gimę pavienių menininkų kūriniuose.

Dviejų dešimtmečių paradai ir performansai

Kitoje ekspozicijoje „Maršas. Iljos Fišerio 1946–1953 metų fotografijos“ pasitelkus fotožurnalisto I.Fišerio stalinizmo metų fotografijas, nagrinėjamas vienas iš tipiškų totalitarinės kultūros reiškinių – masinės demonstracijos.

Nuo 1946 metų sovietinėje spaudoje dirbęs fotografas kasmet gegužės 1-ąją ir lapkričio 7-ąją išeidavo į Vilniaus gatves ir rengė fotoreportažus.

Trečiojoje parodoje „Apie praeivius ir kaimynus“ rodomos praėjusio amžiaus 8–9 dešimtmečiais sukurtų performansų dokumentacijos.

Čia pristatomi tokie menininkai kaip Basas Janas Aderis, Marina Abramovič ir Ulay (Uwe Laysiepenas), Gino de Dominicis, Gilbertas ir George, Tehchingas Hsieh, Jiris Kovanda, Post Ars (Aleksas Andriuškevičius ir Česlovas Lukenskas), Mladenas Stilinovičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų