Penktadienį Klaipėdoje atidaroma žymios keramikės Jolantos Kvašytės (Vilnius) paroda „Kinija – Azijos Tigras“. Menininkė parodys savo darbus, kuriuos inspiravo kūrybinė ir pažintinė kelionė po šią milžinišką kontrastų šalį.
Anot parodos autorės, didinga šalis Kinija, turinti turtingą istoriją ir išgyvenusi įvairias peripetijas, lyg tigras snaudęs pavėsyje keliasi iš miego, pasirąžo ir užriaumoja taip, kad girdėti iki paties Vašingtono. Daugeliui ši šalis asocijuojasi su senovine civilizacija, amžių išradimais, porcelianu, Konfucijaus filosofija, su imperatoriaus dvaru ir galinga Kinų siena. Kitiems – tai skaudžios istorijos pamokos, susijusios su diktatoriaus Mao Dzedungo vardu. Tretiems – fantastiška gamta, ryžių laukai, arbatos plantacijos, kalnai, kokių niekur kitur nepamatysi, ir, žinoma, žmonės – greiti, darbštūs, besišypsantys savo ypatinga šypsena. Tai šalis, kurioje grožis susipina su žiaurumu.
J.Kvašytė prieš pusantrų metų su keramikais iš Rytų Europos – lenkais, latviais, čekais, slovakais, rumunais, estais ir lietuviais sukūrė nuolatinę ekspoziciją Kinijos tarptautiniame keramikos centre Fu Ping. Jame vyksta ne tik intensyvus keramikos kūrimo procesas, ten įrengtos milžiniškos muziejinės erdvės nuolatinėms didžiulėms ekspozicijoms, kviečiamos dailininkų grupės iš įvairių šalių. Lietuviams menininkams pavyko sukurti įspūdingą kolekciją, kuri bus rodoma Fu Ping tarptautiniame keramikos centre ir keliaus po įvairias Kinijos ekspozicines sales.
Viešėdama Kinijoje, J.Kvašytė kartu su kolegomis keliavo po šalį, kurioje galima rasti visko – fantastišką gamtą, didingos senovinės civilizacijos reliktų ir šiandienos aktualijų – nuo akį veriančios prabangos iki baisaus skurdo apraiškų, nuo grožio iki žiaurios gyvenimo realybės. Menininkė teigė, kad Kinija ją tiesiog užpylė įspūdžių, emocijų lavina. Ten ji atrado naują savitą pasaulį. Grįžusi į Lietuvą metus brandino tuos potyrius, kurie vėliau susiklostė į kūrinius. Parodoje „Kinija –Azijos tigras“ eksponuojami darbai pribloškia savo įtaiga, grožiu, formos ir jausmo sinteze.
„Skulptūrines kompozicijas sujungiau su vazomis. Mano idėja buvo vaza-skulptūra. Kiniškas indas labai glaudžiai susijęs su šia šalimi, todėl kiekvienai figūrinei kompozicijai pritaikiau atitinkamus indus. Vazos nėra funkcionalios, į jas gėlių nepamerksi, jų funkcija – skulptūrinė, – pasakojo dailininkė. – Visi kalba apie porcelianą iš Rytų, o juk Kinija yra milžinas ant porcelianinių kojų. Ten visa žemė, kur bepakapstytum, pilna geriausių medžiagų – raudono molio, degamo aukštoje temperatūroje, cheminių junginių, kurių reikia porceliano gamybos procesui užbaigti. Tai porceliano lobynas, todėl keramikos menas Kinijoje nepaprastai gerai išvystytas.“
J.Kvašytės naujausios keramikos vernisažas – spalio 19 d. 17 val. Baroti galerijoje (Aukštoji g. 1). Paroda veiks iki lapkričio 14 d.
Naujausi komentarai