Kursų metu dalyvius muzikiniuose atradimuose lydėjo septynių dėstytojų komanda: Davidas Pokorny (Čekija), Eilis Cranitch (Italija, Airija), Elizabeth Wilson (Italija, Škotija), Igoris Polesitsky (Ukraina, JAV, Italija), Ramutė Kalnėnaitė, Ilona Klusaitė ir Jonė Barbora Kiznė (Lietuva). Pedagogai dirbo remdamiesi geriausiomis Vakarų Europos muzikinėmis tradicijomis, dosniai dalijosi savo muzikinėmis žiniomis. Visi kursų dalyviai grojo dviejuose skirtinguose ansambliuose ir smuikininko D. Pokorny vadovaujamame orkestre.
Per itin trumpą laiką visi ansambliai paruošė dvi skirtingas programas, kurias pristatė trijuose viešuose koncertuose gražiose, istoriškai svarbiose, puikia akustika pasižyminčiose erdvėse: Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčioje, Birštono kurhauzo salėje ir Kauno arkivyskupijos konferencijų salėje, kur koncertavo drauge su dėstytojais. Koncertuose skambėjo Georgo Friedricho Handelio, Josepho Haydno, Wolfgango Amadeus Mozarto, Luigi Boccherini, Felixo Mendelssohno-Bartoldy, Johano Svendseno, Jano Sibeliaus, Jano Kučeros, Tado Petrulio ir kompozitoriaus Juozo Naujalio kūriniai.
Kursų metu dalyviai turėjo galimybę stebėti bene geriausio Lietuvos styginių kvarteto „Mettis“ koncertą, kuris vyko Kauno Vyrauto Didžiojo universiteto (VDU) Katalikų teologijos fakulteto Didžiojoje auloje. Visi kursų koncertai buvo atviri miestų visuomenei ir nemokami – juose apsilankė daugiau kaip 500 žmonių.
Kursų dalyviai taip pat galėjo stebėti kvarteto „Mettis" atvirą meistriškumo pamoką, kurioje griežė kursams susibūręs styginių kvartetas „Euterpė“. Šalia darbo kameriniuose ansambliuose jaunieji stygininkai dalyvavo kitose edukacinėse veiklose: Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojos psichologės Lauros Dubosaitės seminare tema „Kaip įveikti sceninį nerimą?“; Nacionalinio Kauno dramos teatro direktoriaus aktoriaus Egidijaus Stanciko kūrybinėse dirbtuvėse apie atlikėjų sceninę raišką. Dar buvo surengti du folkmuzikos ir kultūros užsiėmimai: folkloro specialistė Miglena Perminienė (ansamblių „Devyniaragė" ir „Altonė" vadovė) vedė sutartinių ir tautinių ratelių vakaronę, o Igoris Polesitsky – Ukrainos klezmerių muzikos tyrinėtojas ir profesionalus atlikėjas – supažindino ir visą kursų bendruomenę įtraukė į žydiškąja klezmer muzikos tradicija paremtą improvizaciją.
Jau ketvirtą kartą sėkmingai surengti Tarptautiniai J. Naujalio kamerinės muzikos kursai ir toliau išlaiko savo unikalumą, aukštą meninį lygį ir reikalingumą. Iš Kultūros tarybos, privačių rėmėjų pagalbos sulaukiantys kursai iš esmės prisideda prie Lietuvos jaunimo – mūsų valstybės ateities – ugdymo kultūros, kelia profesinio meistriškumo lygį, formuoja visapusę asmenybę ir lavina bendravimo įgūdžius.
Naujausi komentarai