Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdoje – „Dezintegracija 333“

2009-10-16 00:03
Klaipėdoje – „Dezintegracija 333“
Klaipėdoje – „Dezintegracija 333“

Beno Šarkos videojuosta „Siena - Siela” pradės, o Evaldo Janso dokumentinis filmas „Garso takelis“ užbaigs dvi dienas Klaipėdos fotografijos galerijoje truksiantį videomeno ir alternatyvių kino formų festivalį „Dezintegracija 333“.

„Dirty! Dirty!..”, - prieš savaitę sukliko viena pažįstama, kai jai elegantiškai įbrukau keletą festivalio atvirukų su vienuolėmis. Pamačiusi jos reakciją nusprendžiau, kad draugams vaikinams atvirukų neduosiu. Dar per anksti imtis sąvadautojos vaidmens.

O kol kas koncentruojamės prie festivalio, nes yra gerų naujienų. Jautresnės sielos žmogus labai aiškiai pastebės rūkais ir radikaliais atspalviais sprogstančio rudens sąsajas su galiausiai prasidedančiu videomeno ir alternatyvių kino formų festivaliu Klaipėdoje. Jis - kitoks. Tad būtina pakeisti erdvės ir laiko scenografiją. Šalin entuziastingą aiškiaformę vasarą, sveikas miglotas, efemeriškų vaizdinių ir fantazijų pilnas rudenie!..

Kas, kur, kada

Žvejai traukia paskutines silkes, valtys švartuojamos, o Klaipėdos fotografijos galerijoje jausmingai girgžda vaškuojamos grindys, norinčios atspindėti kuo daugiau video mylėtojų.

Pagaliau „Dezintegracija“ išleidžiama į dviejų mėnesių maratoną. Maži vaikai slepiami namuose. O chaotiškos kūrybos properšos įtraukia.

Spalio 16 d. Klaipėdos fotografijos galerijoje (Tomo g.7):

19 val. - B.Šarkos filmo „Siena-Siela“ pristatymas + performansas.

20 val. - videofilmų programa:

„Nieko“, 2008 m. 03:47/ Autorius Jonas Zagorskas.

„XYZ“, 2009 m. 02:40/ Autorius Arūnas Kačinskas.

„Lokys“, 2009 m. 02:47/ Autorė Regina Špokaitė.

„Šv. Trejybė“, 2009 m. 04:08/ Autorius Virgis Malčius.

„Changeover“, 2009 m. 02:33/ Autorė Laima Penekaitė.

„Jean-Claude van Gogh“, 2005 m. 05:06/ Autorius Kęstutis Šapoka.

„Intrigos“, 1999-2009 m. 06:00/ Kino kompanija „Žemas lygis“ (aka JULAIVAIDAI).

„Per kiekvieną moterį persišviečia jūra“, 2008 m. 02:07/ Autorius Andrius Kvilūnas.

„Afganistano karo veterano prisiminimai“, 2009 m. 06:34/ Autorius Emilijus Jocas.

Spalio 17 d. Klaipėdos fotografijos galerijoje (Tomo g.7):

19 val. - videofilmų programa:

„You're watching news“, 2009 m. 02:46/ Autorius Kęstutis Svirnelis.

„Jiems“, 2005-2009 m. 00:34/ Autorius Ugrakarma.

„Žmogus tampa daiktu“, 2007 m. 01:25/ Autorė Karolina R.

„Plastikinis Panteonas“, 2007 m. 08:50/ Autorius Virgis Malčius.

„Vieniša“, 2009 m. 06:13/ Autoriai: Liudas Andrikis, Edmundas Lukminas.

„Aukštadvario zombiai“, 2009 m. 01:21/ Pašteto brolija.

„Ateik, jau laikas“, 2006 m. 02:42/ Autorius Paulius Karpas.

„Du laimingi draugai 001“, 2009 m. 03:24/ Korporaišan AWZ&AVW.

„Kibiras“, 2009 m. 03:30/ Autoriai: Tomas Danilevičius, Juozas Laivys.

„Negimę vaikai“, 2009 m. 02:29/ Autorius Andrius Kvilūnas.

„Rising moon“, 2009 m. 01:25/ Autorius Andrew Sviderskis.

20 val. - „Garso takelis“, 2009 m. 40:00/ Autorius E.Jansas.

Abejingų nepaliekantis kūrėjas

B.Šarką žino visi. O kas nežino, tegul niekam garsiai to neprisipažįsta ir skuba „pasigooglinti“. Benas reziduoja Klaipėdoje, tad nori jis to, ar ne, labai smagu vadinti jį išskirtinai uostamiesčio kūrėju. Be to, šis menininkas yra ypatingas dėmuo visos Lietuvos mastu - sava nuolat tobulinama kalba ir su ja augantis savas pasaulis. Tai yra išsiveržimas į gryną dar atspindžiais ir sinonimais neapaugusią mąstymo dimensiją.

Negalima likti abejingais stebint unikalius, ekspresyvius, „šarkiška“ kalba artikuliuotus pasirodymai, kuriuose kūnas tampa vieta, laiku ir istorija. Įtemptos judesio trajektorijos, ranka, raktikaulis, Adomo obuolys - tai rašmenys, atviri norinčiam skaityti. O kartais - kodėl ne - iššūkis, kviečiantis pamiršti snobiškus meno analitiko įrankius ir tiesiog šyptelėti stebint šokiruotos auditorijos ir sukto menininko konfrontaciją.

Pernai „Dezintegracijoje“ taip pat buvo pristatomas Beno filmas „Pilka beveik balta“. Teko girdėti, tuomet jame sušmėžavęs nuogas vyriškas kūnas ir neįprastas naratyvas sutrikdė keletą prie patogios estetikos įpratusių žiūrovų.

Šiemetiniame reginyje galima nujausti seno gero pažįstamo Charleso Bukowski'o buvimą. Pats Benas, paklaustas apie filmą, buvo gana lakoniškas: „Kai sienos užknisa, tada pagalvoji apie sielą. „O gal tos sielos turbūt visai ir nėra (iš pokalbio su bobute, kuri myli Bukovskio kūrybą)...“ Kad ir kaip mus užknisa sienos, jos vis tiek sąlygoja atsiribojimą. O atsiribojimas yra neišvengiama dezintegracija. Geriausia vieta depresijai, anot to paties Bukovskio, yra miesto gatvės“.

Įsidėkite porą svarainių į kišenę (jie tinka vienatvei) - laukia svetima kelionė, nes kaip rašė mano brangus bičiulis Bruno Schulzas, „ta realybė plona lyg popierius, ir pro visus plyšius kyšo jos netikrumas“...

Asmeniškas „P.S.“ Kartais galvoju, kad jei būčiau dramatiškesnė, B.Šarkai padaryčiau mažą altorėlį, apkaišyčiau drugelių sparnais, chitininiais grambuolių šarvais, parūdijusiais varžtais, varnų plunksnomis ir įrėminčiau kreida brėžtu punktyru. Centre būtų juoda naktis, kavos veidrodis ar akiai malonių sėdmenų linkis.

„Garso takelis“

Šeštadienį tęsis „Dezintegracijos“ startinė darbotvarkė. Joje - ekstravagantiškų videodarbų peržiūra, kurią vainikuos videomenininko performansų autoriaus, tapytojo ir režisieriaus E.Janso dokumentinio filmo „Garso takelis“ pristatymo.

Šiame darbe fiksuojamos režisieriaus kūrybinės paieškos. „Mėgėjiška“ kamera filmuotuose kadruose bendraujama su profesionaliais muzikantais, liaudiškos muzikos atlikėjais, kompozitoriais, muzikos ekspertais, jiems rodomos ištraukos iš „nufilmuoto“ filmo, klausomasi jų komentarų, diskutuojama apie muziką kine.

Kaip apibūdinama oficialiame filmo pristatyme, „šis E.Janso kūrinys, tarsi, tampa subtilia ode vis bręstančiai, itin dinamiškai Lietuvos muzikos scenai - kupinai skirtingų žanrų, atlikėjų, tradicijų, teorijų bei atradimų“.

Filosofiškoji ir subtilioji auditorijos dalis galės permąstyti skirtingų muzikos stilių įtaką prasmės konstravimui kino tekste. Ekrane taip pat pasirodys Alina Orlova, muzikos kritikai Darius Užkuraitis ir Dovydas Bluvšteinas bei Marcinkonių etnografinis antsamblis.

Atlikite namų darbus:

Charles Bukowski „Pragaras skirtas vienišiems“  http://www.tekstai.lt/index.php/tekstai-apie-tekstus/463-verstines-literaturos-kritika/2312-kristin…

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų