Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos parodų rūmuose – finalinė projekto paroda / epizodas

2013-11-29 16:00
DMN inf.
Parodos / epizodo „Praeitą kartą“ fragmentas.
Parodos / epizodo „Praeitą kartą“ fragmentas. / Organizatorių nuotr.

Penktadienį Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) parodinėse erdvėse atidaryta šeštoji ir finalinė šiuolaikinio meno projekto „Pažadas. Pirma triuko dalis“ paroda / epizodas „Praeitą kartą“.

Parodos / epizodo „Pažadas. Pirma triuko dalis – 06 – Praeitą kartą“ autoriai yra šiuo metu Niujorke (JAV) gyvenančių lietuvių menininkų duetas: Ugnius Gelguda (gim. 1977) ir Neringa Černiauskaitė (gim. 1984). Su įvairiomis medijomis dirbantys kūrėjai Klaipėdoje pristatys savo naujuosius darbus, kuriuose paliečiama laiko sąvoka, arba specifinis požiūris į praeitį, dabartį ir ateitį kvestionuojant jų eiliškumą, dabartyje konstruojamos ateities archeologija, kopijos/originalo santykis. Čia taip pat peržvelgiama kūrinio ir autoriaus, autoriaus ir žiūrovo, žiūrovo ir kūrinio (re-kūrinio, kopijos) ryšiai bei jų dinamika.
Apie triuką, kaip ir apie visa kita, galima galvoti kaip kažką apgaulinga. Bet tuomet, kaip atsitinka su šiuolaikiniais fokusininkais, įtikinančios apgaulės reikalauja kruopštaus daiktų pažinimo.

Autoriai pasakojo: „Naujieji mūsų darbai skirtingomis raiškomis užklausia kopijos sąvoką ir reikšmę, megzdami spekuliatyvų santykį su praeitimi bei ateitimi. Tiesa, kelis iš jų išprovokavo kaip tik dabartyje susiklosčiusios sąlygos – tai atviras Niujorko miesto ruošimasis savo lėtam grimzdimui, tapsmo ateities archeologijos objektu po daugiausia nuostolių atnešusios vadinamosios superaudros Sandy. Klaipėdoje pristatome du iš keturių naujausių kūrinių – 16 mm filmą bei porcelianines šakeles.

Trumpas 16 mm filmas „Last Time We Walked on The Frozen River” fiksuoja menininko Hans Haacke’s 1965 m. atliktos intervencijos į ekosistemą pakartojimą. Coney Island pajūryje, Brukline, menininkas kūrė momentines gyvas skulptūras šerdamas žuvėdras nuo molo. Fotografijose matyti tik žuvėdrų debesys, tačiau jas šeriančio menininko rankos lieka už kadro. 2013 m., kai „ateities“ spekuliacijos tampa oficialia dabarties miesto politika, šio intervencinio veiksmo pakartojimas įgauna ypatingos svarbos. Filmo, o ne fotografijos, medija pabrėžia dėmesio slinktį nuo momentinių skulptūrų kūrimo prie performatyvaus intervencinio veiksmo.

Tų pačių susiklosčiusių dabarties sąlygų vedami, iš Centrinio parko Manhatane bei Prospekto parko Brukline surinkome įvairių medžių šakų pavyzdžius tam, kad paverstume jas penkiomis baltomis porceliano šakelių atliejomis ateičiai. Vienos medžiagos – medžio – į kitą – porcelianą – virsmo metu pirminis šaltinis sunaikinamas. Pirma yra ne „kopija“ eina pirma, bet siekis įamžinti. Kiekvienas toks siekis negrįžtamai transformuoja ar net sunaikina tai, ką jis pasirenka įamžinimo objektu“.

Jų paroda / epizodas KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2) veiks iki gruodžio 31 d.

Projekto organizatoriai: KKKC, „The Purple Swamphen“.

Projekto rėmėjai: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Klaipėdos miesto savivaldybė, Prancūzų institutas Lietuvoje, Lietuvos Respublikos ambasada Prancūzijos Respublikoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų