Sulaukęs 89-erių po trumpos ligos mirė britų menininkas Richardas Hamiltonas, vadinamas poparto pradinininku.
Londone gimusį menininką išgarsino 1956 metais sukurtas koliažas, vaizduojantis kultūristą ir kumpio skardinę, bei užtarnavo jam „poparto tėvo“ titulą.
Gagosiano galerija, pranešusi apie jo mirtį, teigė, kad meno pasaulis neteko „vienos iš pagrindinių kelrodžių šviesų“.
Prieš pat mirtį R. Hamiltonas rengėsi didelei retrospektyvinei parodai. Ją kitąmet ketinama eksponuoti Londone, Los Andžele, Filadelfijoje ir Madride.
„Tate“ direktorius Nicholas Serota teigė, kad R. Hamiltonas mirė taip, kaip „ir būtų norėjęs“ – dirbdamas prie savo meno.
Praėjusiais metais interviu BBC R. Hamiltonas teigė: „Visuomet dariau būtent tai, ką ir norėjau daryti. Ir man visada sekėsi tai daryti.“
Menininkas gimė 1922 metais Londone, įgijo inžinieriaus-braižytojo specialybę. Vėliau jis studijavo Slade`o meno mokykloje, kurią baigė 1951 metais.
Po metų R. Hamiltonas drauge su Eduardo Paolozzi, Lawrence`u Alloway ir keletu kitų architektų Šiuolaikinio meno institute Londone įkūrė „Nepriklausomą grupę“. Būtent ši grupė padėjo išplėtoti angliškąjį popartą.
6 dešimtmečio pabaigoje ir 7 dešimtmečio pradžioje jis dėstytojavo Centrinėje menų ir amatų mokykloje bei Karališkajame meno koledže, kur buvo ankstyvasis Davido Hochney rėmėjas.
Be koliažų, R. Hamiltonas taip pat 1968 metais sukūrė „Beatles“ albumo „White Album“ viršelį ir plakatą.
Menininko darbai eksponuoti garsiausiose meno galerijose, tarp kurių – „Tate“ galerija Londone ir Guggenheimo muziejus Niujorke.
Vėlesniuose kūriniuose jis dėmesį sutelkė į politinius vaizdus, kurie dažnai parodijavo pokarinį vartotojiškumą.
Naujausi komentarai